Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
LuluLee
Jättebra att mina ord kunde hjäla dig!!! Alltid roligt när man kan hjälpa människor.
Själv har jag en jättejobbig dag! Vet inte varför men det reder sig nog tills imorgon. Har varit fokuserad på mat sen ieftermiddags. Kanske berodde på att jag har gått så länge på stan i dag.
Ska ta en kaffe nu! Blir säkert bättre då!
P&K
Jaha, nu har jag äntligen lagt in min första beställning. Beställde bara för en vecka, vilken kan bli problem om det går bra. Vill ju inte ha ett uppehåll om jag väl kommit igång och tyvärr blir det väl så... Men jag tänkte, hellre det än att jag beställer massor och sedan sitter där om jag inte känner att det är min grej... Nej jag har inte råd eller lust med det.
Jag vill verkligen gå ner lite till sommaren och jag hoppas innerligt att detta kommer att vara ett sätt som känns rätt och bra för mig. Jag ska göra ett försök i alla fall, det är det utan tvekan värt!
Kämpa på, ni är sååå duktiga allihop! :)
Värst vad det vare lugnt här inne!!!
Men alla, liksom jag, har väl bara varit ute och njutit av det helt underbara vädret.
Jag är inte så glad just nu. Väger tankarna fram och tillbaka.
Så här är det!
Jag är några gram ifrån 61 kilo och vill gå ner till 55 kg. Men jag är så pass nöjd just nu att jag gärna låter det ta lite tid. Jag vill träna - vilket jag inte orkar på ren kur. MEN JAG LOVADE MIG SJÄLV HELA MAJ UT!!!!! Jag brukar aldrig svika mig själv och de mål som jag sätter upp. Men samtidigt vill jag till gymmet och börja käka GI nu.
Jag tror dessutom att jag lider av järnbrist och att det kan vara förklaringen till varför jag känner mig hängig. Jag har aldrig drabbats av järnbrist (så vitt jag vet, naturligtvis) men har å andra sidan aldrig haft mens så här fruktasvärt många veckor isträck heller. Beror naturligtvis på att jag har den där p-tstaven i armen men jag törst inte riktigt chansa på att det enbart skulle bero på den. Kanske håller min kropp på och säger "Nej, det får vara bra nu. Du svälter dig själv!" Jag vet inte, men det kanske är så att det är skadligt att gå på ren kur om man inte har någon övervikt. Alla vet att det är att göra kroppen en tjänst när man är överviktig men jag är så rädd att det inte är så när man har normal vikt. Men ingenstans har jag å andra sidan läst att det skulle vara skadligt om någon med ett BMI mellan 23-25 snabbt skulle vilja öka sitt välbefinnade med ren kur i några veckor för att komma närmare 20 i BMI.
Jag vet varken ut eller in men jag mår inte bra just nu och jag känner mig orkeslös. Jag har dessutom inget stöd från min sambo, kollegor eller övriga familjen längre. Nu börjar folk tro att jag är sjuk eller nått.
Åhh... Skönt att skriva av sig!
Nu ska jag nog gå och lägga mig.
Jag vill dock tillägga att jag vet att detta inte var ett särskilt uppgiggande och inspirerande inlägg men jag hoppas att vi kan vara fullkomligt ärliga mot varandra och inte förvänta oss att allt ska gå som tåget hela tiden.
P&K
/Mimmi
Så klart, så ska det väl vara -ÄRLIGHET! Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt och att du snart mår bättre fysiskt.
*KRAM*
Ok det här kanske inte hör hemma i denna tråd - i så fall ber jag om ursäkt.
Men jag har hamnat i ketos. 2 ++ på stickan, pojkvännen helt negativ, som referens. Hur har jag lyckats hamna där? Ren kur på Cambridge..?
Nej...
Jag äter efter en metod som jag gjorde för ett år sedan - då rasade jag 12 kg i vikt.
Sten Sture Skaldeman www.skaldeman.se
Kanske har ni hört talas om detta och tycker olika saker om denna diet. Jag lägger inga värderingar i detta och försöker inte pracka på er något.
Jag om någon vet hur starka ni är!
Men detta innebär att jag äter följande:
Fett & proteiner. Inget annat. Alltså helt utesluta kolhydrater!
Nu tycker ni detta är precis som Atkins eller en värre variant av GI.
Men det är det inte, utan det handlar om att äta så naturligt som möjligt. Det som stenålders-farfar gjorde. Inte samlaren - som levde på nötter och fröer som han sa letade efter.
Utan jägaren. Han som bara åt fett framför allt och sedan protein.
Jag mår enormt bra av detta sätt att äta, samt att jag ALDRIG går hungrig, samt att jag går ned i ivkt och nu har hamnat i ketos efter 3 dagar.
Vad jag normalt äter:
Frukost - Bacon som inte innehåller socker, sirap, dextrosos, stärkelse, potatismjöl osv, stekt i smör. 2-3 ägg knäcks ned i fettet och rörs runt. Detta kan serveras med hemmagjord majonäs.
Lunch - 2 kycklinglår med fetaost, minst 24% fett och ett kolhydrats innehåll på ca 0,5gr per 100 gr.
Middag - fläskkarré stekt i smör som sedan doppas i fet cream fraish med vitlök i.
Thats it. Ingen frukt, inga grönsaker. Jag mår prima, har inga vitaminbrister eftersom fettet innehåller såååå mycket!
Men alla är olika, detta fungerar för mig och detta är ett ypperligt sätt att köra kombinerad kur med.
Ledsen för denna parantes i Ck tråden. Men jag ville bara dela med mig, om om någon har några frågor så går det bar att ställa dem. Annars behöver ni inte oroa era att jag kommer fortsätta göra "reklam" om denna diet.
Lycka till alla!!
Ni är TOPPEN DUKTIGA!!!
Hej!
Jag vill bara berätta att jag går över till kombinerad kur idag. Jag mår bäst av det.
Man måste lyssna till kroppens signaler och jag svälter mig just nu för jag får inte i mig alla 3 mål om dagen.
Jag vill dock understryka att ingen som funderar att köra CK eller som gör det just nu ska använda mig som referensram. Jag bar nämligen inte på någon övervikt när jag började med detta. CK är det bästa som har hänt mig och jag skulle inte vara normalviktig idag om det inte var för Cambridge! CK är det absolut mest effektiva sättet som finns och jag står för allt jag skrivit och är evigt tacksam för att det finns.
Idag ska jag äta min första lunch. Jag sticker iväg med en kollega för jag orkar inte sitta med massor av människor som tittar på medan jag petar i maten.
Sen ikväll ska jag träna!!!!!!!!! Ska bli så skönt att ta ut sig rejält utan att det flimrar framför ögonen.
Jag hoppas verkligen jag fortfarande är välkommen på den här tråden nu när jag går på kombinerat. Jag tycker ni är så fantastiskt duktiga allihop och det känns som vi kommit varandra nära. Jag vill gära fortsätta stötta er i er kur, för jag vet mycket och tror att jag kan tillföra er massor!
P&K på ER! Stötta mig i mitt beslut. Det är INTE lätt.
Jag tror nog att alla här stöttar dig MimmiMus..
Jag tycker att du varit en enorm inspirationskälla och är det fortfarande, att du går över till kombinerad kur ändrar inte det. Det kanske tom förstärker det, att du visar exempel på att lyssna på sin kropp och leva därefter för om man inte gör det så slutar det ofta med katastrof.
Du är stark!
Å varför skulle du inte vara välkommen? Här är det väl inte bara de som kör ren kur??? Jag då, som inte ens kommit igång men ingen har varit otrevlig mot mig på något sätt. :) Verkar vara trevliga och stöttande människor i denna tråd.
Hoppas lunchen smakar! Kram
MimmiMus - Grattis till ditt beslut! Det låter noga genomtänkt och som ett bra beslut. Du har ju som sagt ingen övervikt, varken nu eller när du började med CK denna omgången, du har ju inte något direkt "behov" av CK. Så jag önskar dig all lycka med den kombinerade kuren! :)
Mimmimus-
Du har nog tagit rätt beslut, kroppen vet ju bäst själv. Den signalerar om något inte är bra, vilket en som en övervikt också får känna.
Det är nog bra att du börjar äta lite, du har nog gjort av dig med det onödiga fettet i kroppen så CK kanske inte kan göra så mycket mer. Nu kan du gå över till kombinerad kur, och allteftersom kan du nog börja äta normalt. Då känner du nog din kropp såpass att du vet vad som är bra och inte bra för dig. Det är ju ingen hemlighet att det bästa är att äta rätt, även kunna unna sig godis, "skräpmat" och sånt så länge man förbränner det genom att röra på sig. Tror att du lätt kan gå ned dina resterande kilon genom GI, det kanske tar lite längre tid, och då kanske man går ner 1kg i veckan...vilket då är mer hälsosamt när man är nere i normalvikt. Hoppas gärna att du stannar kvar på tråden, du och många andra pepper mig varje dag för att fortsätta med cambridgekuren vilket behövs ;)
Nu är jag på min tredje dag, och det känns bättre...kunde inte undvika att ställa mig på vågen och det visade -2,5kg. Visserligen är det vätska, men det visar ju att något håller på och hända min kropp mot rätt riktning.
Och alla andra, kämpa på...ni är riktigt starka! :D
MimmiMus....
Hoppas verkligen att du kommer fortsätta skriva dina inlägg här på tråden...
Någon gång så måste man ju börja med kombi kur...
Tycker att du är jätte duktig vare sig du kör ren el. kombi kur.....Och det gäller alla här på tråden...
Själv så kommer jag att köra ren kur fram till 31:a maj och efter det blir det kombinerad kur...Då har jag kört ren kur i 100 dagar och det är då exakt 100 dagar kvar till vårat bröllop...komiskt....
Annars är allt bra med mig solar och fixar i trädgården...ååå va härligt med sol....
Ha de bra ....