• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • september bride

Grattis MimmiMus!!!!
    Va kul att det går så bra....
    Härligt hur kilorna bara flyger i väg.....

Go Go Go....

• Suss1

Hej alla glada kämar!
    Nu var det ett tag sedan jag skrev och jag har nu varit med 1 vecka på ren kur. Vägde mig igpr och hade tappat 2.9 kg vilket känns bra. Min konsulent har en våg som talar om min fettprocent. Någon som har erfarenhet av det? Jag har i alla fall en fettprocent på 39 som tydligen är alldeles fö mycket. Jag hade gått ner nästan 3% men fettprocenten var densamma. Jag fick inte någo bra svar av min konsulent som sa ungefär "det kommer att minska till nästa vecka - kämpa vidare"
    Jag har heller inte mått så bra denna första vecka. I mina papper står det att man mår lite dåligt i början men typ dag 5, 6 & 7 ska man må jättebra = inte sant för mig. Jag är trött, grinig, irriterad och har inte lust med någonting.
    Jag ska klara av detta, men det är jobigt att hela tiden vara på dåligt humör..
    Någon som kan komma med tips, råd eller som kanske känner på liknande sätt...

Stor kram till er alla!

• Suss1

Det skulle stå att jag hade gått ner nästan 3kg inte 3 %..../Suss

• MimmiMus

Suss1

Hej!

Du har gått på ren kur i 1 vecka och vad som står i dina papper är endast ett tvärsnitt, skulle man kunna säga. Jag gick på kuren förra året och mådde som en kung efter 3 dagar. I år tog det mig 1½ vecka innan jag började känna mig pigg och glad igen! Det är väldigt olika!

Men som din konsulent sa - HÅLL UT! Det kommer GARANTERAT bli bättre!

Vad jag dock tycker är oerhört anmärkningsvärt är att din konsulent inte kunde dra den enkla slutsatsen att det är vatten du har förlorat denna första vecka och inte fett. Tycker jag indikerar på mycket taskig koll. Men jag ska absolut inte kritisera henne men jag anser att det kunde ha hjälpt dig om du fått detta förklarat på en gång. Första veckan tappar du nästan enbart vatten och därför har inte din fettprocent gått ner någonting även om du gått ner 3 kg.

3 kg första veckan är för övrigt jättebra och lova mig att du ignorerar den fakorn att det bara är vatten. 3 kg är alltid 3 kg, oavsett om det är vatten eller fett. 3 kg vatten är lika oklädsamt som 3 kg fett - ja, du förstår nog vad jag menar vid det här laget!

När du väger dig på tisdag nästa vecka kommer du sannolikt inte hs tappat 3 kg men kanske 2.0-2,5 kg - OCH DET ÄR BRA! Då är jag dessutom övertygad om att det kommer göra utslag på fettprocenten. Man tappar nämligen allra allra mest första veckan. Men inte heller det är en regel utan det finns massor av undantag.

Jag tycker du är jättejätteduktig! Alla här inte stöttar dig!

Skriv så fort du känner för det eller om motivationen skulle tryta!

P&K

• MimmiMus

Alla här "inne" skulle det självklart vara

• okt2006

Här är en brud som är 166 cm och väger 65 kg. Skulle vilja gå ner ca 5 kg före bröllopet, tror ni Cambridge är något för mig?

• Mastermind

okt2006 - Om du har så pass lite att gå ner så kanske du ska välja att lägga om dina matvanor lite, och motionera mer? Men å andra sidan; jag vet inte hur nära ditt bröllop är och hur du är som person -för vissa är begränsade dieter jättebra, men andra klarar inte av att få inte äta mat, och passar därför mycket bättre ihop med t.ex viktväktarna. Om du inte vet vilken dietmänniska du är själv så kan du ju alltid prova, det skadar ju inte. Du kommer ju iaf inte gå upp i vikt. ;)

• okt2006

Det låter kanske enklare än vad det är när man läser era inlägg... Ni är så duktiga! Jag avskyr at motionera, även om det förstås vore det bästa. Om det är möjligt skulle jag gärna gå ner 10 kg också. Har på mig till oktober!

Svar på tråden Cambride forts... :-)