Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
ia's - Nordvästa Skåne. :) Vill helst inte bli för personlig än.
Mastermind..
de e lugnt.....jag bor i mellersta Skåne....
Ett underbart härligt landskap
Ia´s - va roligt att du tittar in ibland. Till alla er som är nya så kan jag berätta att Ia´s är att betrakta som en CK-guru med sitt strålande resultat, djupa insikt och värdefulla kunskap.
Men inte att förglömma är att September Bride är i närmaste också att betrakta som en guru vid det här laget. Strålande och bra jobbat, tjejen!
Men vi är verkligen många här som är duktiga och enorma kämpar!
Mastermind - måste också säga att du är fantastiskt duktig och MODIG. Det är modigt att vara så insiktsfull - jag fullkomligt älskar människor som är det. Din insikt kommer att göra dig smal och med din integritet, motivation och driv så är dagen då vågen pekar på 70 inte långt borta. Jag tycker du är fantastik, vännen! Sen måste jag slå ett slag för din underbara pojkvän som du skrev om på din hemsida. Vilket stöd det är att ha en man som säger att han älskar dig oavsett vad du väger - men att han samtidigt tycker att du ska förlora vikt för DIN EGEN SKULL. Killen har juh faktiskt förstått allt då!
Okej, då klämmer jag i och berömmer min pojkvän också - HAN ÄR FANTASTISK och stöttar mig fast jag egentligen inte behöver gå ner i vikt. Han gör det dock för att han vet att det är viktigt för mig.
Vad det är uppmuntrande att se att det är så många som har bevakat våra succéer! För att sen välja samma metod som oss! Är vi inte helt enkelt bäst! Jag får lite grann samma känsla när man lyckts motivera någon så att det provar på CK som när man gör en affär med en kund och signar kontrakt. Man har lyckats övertyga personen/kunden att detta kommer underlätta din vardag och bringa livet/jobbet mervärde.
Alla nya - VARMT VÄLKOMNA OCH STORT LYCKA TILL! Vi finns här för att hjälpa och stötta varandra och med vår hjälp kommer er första tid gå som en dans. Därefter kan alla vi "veteraner" intyga er om att ni får känslan av att detta kommer ni kunna leva på resten av era liv. Som tur e så är det inte fullt så tragiskt. Detta är några veckor/månader av våra liv. Åter igen - Ren kur är ingen uppoffring det är en uppskattad present och nyckel till ett bättre liv som vi alla är tacksamma för!
LuluLee - kul att höra att du är så motiverad. Det är mycket individuellt huruvida man klara av att träna hårt eller inte. Jag tror på rak armatt du kommer ha svårigheter att hålla uppe ditt tempo den allra första veckan. Du kommer förstå verför men den enkla förklaringen är att kroppen kommer börja ta av dina kolhydratsdepoer och snor även allt vatten du har lagrat i kroppen. Efter ca 4 dagar har dock de flesta kommit in i ketos och det är då du börjar bränna fett. När du kommit in i ketosen så blir du pigg och vital och kommer säkert orka träna. Vad som dock är viktigt för dig som tränar är att du tar dina mått på olika delar av kroppen. Du kommer förlora lika mycket fett som vi andra men vägen riskerar att ljuga för dig eftersom du bygger muskler och muskler väger juh mer som vi alla vet. Däremot kommer mättbandet aldrig att ljuga för dig. Jag säger detta så att du har det i åtanke och inte riskerar att tappa din motivation första gången du väger dig. Men jag skulle starkt rekommendera dig att fortsätta gå till gymmet 4 dgr i veckan. Det är en fantastisk rutin du har skapat dig och den vill vi inte att du förlorar. Men ge dig sjäkv ett "break" när du är på gymmet och träna lite lugnare och mer varsamt. Testa dig fram och lyssna på kroppen!
Usch - jag har fortfarande mens men jag kan ge er en ny viktnotering idag - 64,3- DVS 2 JÄKLA KILO SEN I TISDAGS. Så jag tänker då inte deppa nå mer! Började på 68 kilo exakt och har därmed tappa 3,7 kilo på 12 dagar.
För er som är nya så kanske det lågter mindre än vad som förväntas. Men glöm inte att jag tar min trivselkilon och det går långsammare juh lindre man har att gå ner i vikt. till mina 165 cm så är jag egentligen normalviktig. Så utgå inte ifrån mig. Det blir bara tråkigt för er! *snyft* Även om jag ska kratta mig lycklig att det vara är trivselkilon så går jag samtidigt miste om det där lyckoruset som ni andra får uppleva. Fan vilken kick det var när man hade 25-50 kilo att gå ner och redan första veckan tappa 4 kilo.
Jag är docklite orolig över mig själv just nu. Jag måste börja planera för min upptrappning väldigt snart. Med upptrppning menar jag inte att jag ska gå över till kombinerad kur snart utan att det är viktigt att man på allvar börjar betänka hur jag ska äta vid kombinerad kur samt resten av mitt liv. Jag vill aldrig bli tjockis igen!
Nä, om jag skulle sova lite nu!
P&K på er!
Ni är bäst och har kommit att betyda jättemycket för mig!
Mastermind
har svängt in på din hemsida,och tycker du är jätte modig som lägger ut den här på tråden...
Kommer att följa din vikt minskning som du absolut kommer att lyckas med...
Alla andra det verkar gå bra för er,för mig med..
I dag har vi fixat i trädgåden sååå härligt när man kan börja med det till våren..
I morgon blir det step up på förmiddan och bowling på eftrmiddan ska bli kul....
KÄMPA PÅ !!!!! trevlig helg alla...
Tänkte höra med er andra som går på ren kur hur ni tänkte börja upptrappningen? Hur länge bör man gå på kombinerad kur, samt vad bör man äta utöver ck måltiderna?
Tänkte maila till min konsulent nästa för att höra med henne (har ingen konsulent i min stad) vad hon rekommenderar.
MimmiMus......
Jag rodnar......
MimmiMus - Tack! :D Det kändes väldigt nervöst i början, men ni verkar ju ta det positivt så nu känns det bara bra att jag gjorde hemsidan. :) Och jag hälsade dina snälla ord till sambon också, och han sög åt sig. ;) Tack så jättemycket!
september bride - Tack!! :) Det är bra att jag vet om att nån kommer besöka den då och då, det kommer nog hindra mig från att falla för frestelsen när/om den kommer. ;)
fairy_1983_ - Cambridges huvudhemsida har en FAQ, där som säger att 4 veckor är max utan en läkares tillsyn, men min konsultent har inte sagt nåt (än) om det. Ang mat du kan äta på sidan om så fick jag ett papper om det på min första konsultation, kanske kan din konsultent maila det till dig?
Här är förresten länken till FAQen (kan vara bra att ha, jag lärde mig lite nya grejer från den :)): www.cambridge-diet.co.uk/newfiles/dietquestions.html
F.ö. så hade jag långtråkigt igår så jag gick igenom nästan alla Cambridgehemsidor i världen, haha. :D Men jag måste säga att vår är i särklass BÄST! Massor av succéehistorier och pressklipp och ett eget Cambridgeblad. Den enda andra sidan jag hittade succéehistorier på var Hollands, och det var inte många. T.o.m huvudhemsidan (Englands hemsida) hade bara 7(!) succéehistorier.. Otroligt! Dom borde verkligen lägga ner lite pengar på en bra webdesigner som kan uppdatera sidan åt dom..
Masterminsd: Vilke´n bra ide med din hemsida och dina enskilda mål som du satt upp för dig och att du belönar dig själv när du uppnått dem.
Idag känner jag mig full av energi och pigg. Började morgonen i regnrusket med en 30 min rask promenad med min hund. Nu är jag på jobbet och ska "slita och släpa" där till 21.
Tycket faktiskt om mitt jobb så det känns inte så betungande. Det är väl mer tanken att det är lördag och man ska jobba hela kvällen.
Hörs kanske senare om jag hinner.
Gooooooooomorgon, go morgon!!!
Jepp - jag har tagit mig en RIKTIG sovmorgon och fy så skönt det var.
Jag har vaknat upp utvilad och är på ett strålnade humör. Idag är det min sista dag i ett stökigt renoveringprojekt till lägenhet - NÄSTAN ALL ÄR KLART! Cred till mig och sambon som höll deadlinde 30 april!!! Woohooo. Detta har tagit oss en hel m´ånad.
Vet ni jag tror jag glömde berätta igår. Jag har köpt en våg. Eftersom jag inte vill gå till min konsulent och väga mig välde jag att göra så istället. Men jag ska inte väga mig varje dag. Det skulle bli allt för nojjigt. Det kommer jag däremot att göra när jag går upp på kombi kur istället.
Nä nu ska jag mixa drinken och sen ska jag röjja!!!!
P&K
hej MalimPalin
Hur går det för dig?
Malin jag har ett tips till dig, om du inte klarar av att gå på ren kur tycker jag att du ska gå på kombinerad kur eller kanske prova någon annan viktminsknings diet. Det finns ju många bra dieter, cambridge är ju inte den ända dieten som fungerar.Det finns många bra viktklubbar på nätet, har du provat någon ?. Prova någon annan diet tills du känner dig redo för ren kur. Då kommer du ha gått ner några extra kilo och behöver inte gå på ren kur så länge. Det är bättre att gå ner 0,5 kilo i veckan än att vågen står stilla.
Lycka till.
P.S Hör gärna av dig.