Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Aimable
Tog mig 6 veckor! Kämpa på! Det är inget mission impossible!
Suss1 - nä jag har inte många kilo och rent fysiskt så är den här omgången med ren kur inte nödvändig. Det endast av skönhetsskäl. Jag har alltid varit fast och fin i kroppen - om man ser det så, men har kanske en liten skev uppfattning om mig själv. Men det råder jag bot på!
Mastermind: ber om ursäkt om jag lät hård, det lät dock inte som du tog illa upp? Tack för ditt svar, jag ska tänka över det.
Usch, det finns alldeles för många "borden" i livet, gör det inte? Man borde äta rätt och man borde motionera... Det ber mig prstationsångest! Allra helst när man VET att det är för ens eget bästa... Blä för hurtiga människor som kan äta med måtta och aldrig blir dösugna på godis.
MimmiMus: jag har tänkt som du - att om jag håller stenkoll på mina värden och ser till att alltid ha sockriga saker med mig så kan jag i alla fall prova. Frågan är bara om man ska berätta det för konsulenten eller inte? Går alla till en konsulent eller kan man köra "själv"?
Jag tycker du ska berätta för din konsulent. Vem vet - hon kanske sitter på jättebra info. Somliga konsulenter är fantastiska. Min förra var det - men hon har som sagt lagt ner sin verksamhet och den som nu är närmast är så operonlig - jag tycker helt enkelt inte om henne. Köpte därför på mig för 4 veckor senast så sköter jag det själv och med hjälp av er självklart.
Jag skickade faktiskt in en intresseanmälan om att bli konsulent med tanke på att min konsulent lagt ner sin verksamhet. Men jag fick till svar att de inte ville ha fler konsulenter i mitt område. Jag blev jätteledsen för jag är så övertygad om att jag skulle bli en bra konsulent som kan inspirera. Dessutom bor det 1000000 människor i Stockholm - dvs väldigt stort upptagsområde så varför skulle jag inte få bli det. Blev mycket mycket besviken.
P&K
okt2006 - Nejdå, absolut inte. :) Anledningen till mitt långa inlägg var för att jag samtidigt ville förklara varför jag valt CK och inte den metoden jag egentligen förespråkar (sunt leverne), så att jag inte framstår som väldigt dubbelmoralisk. ;)
MimmiMus - tog det 6 veckor att gå ner 20 kg!!!Herregud vilken otrolig prestation
Vad trist att du inte fick bli konsulent för då skulle jag byta ut min nuvarande till dig istället. Jag gillar inte att hon inte lyssnar på vad jag har att säga. Hon verkar rätt så stressad.
När jag sökte närmaste konsulent (jag bor i Stockholmsområdet) så tyckte jag inte att det fanns så många med tanke på hur många som bor här. Ge inte upp - kanske det behövs en dag!
Suss
Innan jag började med CK så tränade jag Spinning 1 gång/vecka samt löpband 1-2 gånger/vecka. Nu på ren kur så orkar jag varken spinna eller springa. Orkar ni som går på ren kur träna?
Suss
Jag tränar ca 2 gånger i veckan och går på ren kur...
Jag kör spinning 55 min och typ gåband....
Det funkar för mig.....
Men i dag blev jag så otroligt glad...Provade klänning och har nu beställt min sago klänning till bröllopet....
För ca 4 månader sedan hade jag stl 50 och i dag kom jag i en 42:a OOOOHHHAAAA jag blev så sat-ns glad att jag började gråta inne i affären....I LOVE CAMBRIDGE... så glad glad glad är jag....!!!!!
Hoppas det går bra för er andra med...!!!
Ska in till Jönköping och gå vår ruset nu ha de`.....
september bride: Åh, va härligt!! Du är så cool!
september bride - GRATTIS!!! :D :D :D
September bride - FANTASTISKT!!!! Jag är såå glad för din skull! Du är makalös, vet du det! Fast nu när du äntligen har hittat den kommer du garanterat vara tvungen att gå till sömmerska och ta in den till en 38/40! GRATTIS IGEN!!!!!!!!!
Suss1
Tack! Ja, 6 veckor var vad som krävdes.
Beträffande träning. Jag imponeras av September Bride som klarar att träna. Jag klarar det knappt alls men jag gör försök då och då och det skadar inte. Men raska promenader i ur och skur, det klarar jag hur enkelt som helst. Nu kan vi juh dessutom glädjas åt det fantastiska vädret! Men åter till gymmet. Nu har jag gått på ren kur i nästan 3 veckor och så mycket kan jag konstatera att det blir lättare och lättare att träna. Man mår jättebra och känner sig på topp efter dessa 4 första dagarna på ren kur men sanningen är att man mår faktiskt bättre och bättre juh längre in i kuren som man kommer. Det slutar faktiskt aldrig.
Ja, det är skittråkigt det där med konsulenten. Utan att avslöja mig själv så kan jag säga att jag bor på Östermalm i Sthlm och där finns alltså numer ingen konsulent. Finns i andra stadsdelar men på Östermalm bor ett antal hundra tusen personer. Usch, jag förstår varför de inte tar in fler konsulenter, men blir samtidigt väldigt irriterad därför att den absoluta närheten till sin konsulent många gånger gör att människor tar sig över den där förbaskade "4 dagars-persen".
Men men - deras val! Man kan göra mycket nytta på annat sätt.
Sen vill jag efterlysa Pickolina! Var e du, tjejen????
Håller med Mastermind. Sunt leverne är A-O. Jag får dock så ofta ofta ofta kritik från omgivningen där kommentarer som; "Du kommer juh bara gå upp allt igen", "Ät vettig mat och träna", "Gi är det enda rätta". Dessa människor är dumma, obildade, missunsamma och själviska. Nu, tog jag i men det känns så. Ta dig - Mastermind - som exempel. Du har mycket att gå ner och du har verkligen tagit tag i dig själv. Du riskerar mer på att gå med en övervikt än att äta pulver några månader av ditt liv. Det finns inga "rätt & fel". Vi har valt den här metoden för att den är beprövad och för att den ger en kick-start. Den kick-starten som vissa av oss behöver! Sen är det upp till var och en att ta ansvar för sitt matbeteende efter kuren och det tror jag vi alla kommer göra. Vi är inte dummare än att vi aldrig någonsin kommer tillåta oss att bli feta igen. Vi kommer trappa upp långsamt, dvs vi kommer fortsätta äta pulver en lång tid efter avslutad ren kur men inte vid alla måltider. Vi kommer klara detta och vi ska vara stolta över oss själva och vår metod! Låt oss äta rätt när vi är klara med detta! Och inga kakmonster till kärringar ska få sitta ch berätta hur man ska göra och hur deras bekanta har gjort samtidigt som de själva sitter och mumsar kakor och blir fetare och fetare.
Usch - jag låter nog lite hård men jag avskyr när alla ska klanka ner på min metod. Men det kanske beror lite på att folk inte upplever att jag behöver gå ner i vikt snabbt (om jag ens ska gå ner i vikt). Vad är era upplevelser?
Nu blev det ett mastodontinlägg igen!
Kram på er alla!