Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej alla duktiga :D
Hoppar in här om det går bra då jag börjar med ren kur igår. Det är min andra etapp. Har haft ett uppeholl på tre veckor(skönt *L*) Ska köra 5-6 veckor. sen får det vara nog :)
yezzii : Tror 100g är ett kycklingbröst som inte är allt för stort.
Hej, alla och vilka STRÅLANDE RESULTAT!
Kul att höra. Jag vägde förra veckan 63.9 kg. Imorse pekade vågen på 62.5 kg. 1,4 ner med andra ord. Och då åt jag igår!
Jag har inte ätit idag och vet inte om jag kommer göra det heller. Fick sån ångest igår trots att jag tränade och allt. Jobbar just nu på den mentala biten och planen är att träna efter jobbet. Sen kommer jag vara helt knäckt och definitivt vilja äta.
Jag gick med i Giviktkoll igår kväll. Jävla skitkoncept. Jag är lessen och förbannad över att jag gjorde det. Det är rena rama Atkins! Vilket jag inte vill!
När man går in som ny medlem så länkades man inte automatiskt till ett hälsotest - vilket man gör om man går med i viktklubb. Du är själv tvungen att leta dig frm till testet. Jag skrev hur mycket jag "tränar" eller i allfall kommer att träna igen, dvs, 4-5 tuffa pass i veckan. Jag svarade att jag vill gå ner från 62 till 55 kg innan 1 juli. Det är mindre än 1 kilo i veckan vilket ska vara helt okej! Dessutom är jag lycklig och glad i övrigt. Resultatet jag fick var att jag skulle berja med en "rivstart".
"Rivstarten" för mig skulle innebära att jag skulle tränsa som jag gjorde men inte äta med än 20 nettokolhydrater per dag. HUR FAN SKA JAG KUNNA TRÄNA DÅ??????? Protein och kolhydrater kan fan inte fylla varandras funktioner till 100% - vilket de verkar mena på.
Jag fattar inte varför jag skulle gå in på en "rivstart" när jag på frågan om jag har ett sockerberoende svarade blankt "nej". Jag sa nej på alla frågor om jag somnar i soffan, småäter, blir hängig efter lunch och frmåt eftermiddagen osv. Jag har inget jävla sockerberoende och ändå så ska jag köra en "rivstart" som fan skulle ta död på mig. Dessutom verkar de inte alls ta i hänsyn att jag är normalviktig. Eftersom jag är det borde det, någonstans i resultatet, stått att du "inte behöver gå ner i vikt" men att trivselkilona tar du på bästa sätt genom att gå direkt till steg 2.
Jag tror fan Atkins till viss del finns bakom GIviktkoll. Alla produkter som varumärkesägs av Atkins finns listade. Det är en mångmiljardindustri men eftersom Atkins har blivit mer och mer kritiserat så skyltas det inte med det. Jag säger inte att Atkins är helt fel - kan vara jättejättebra - men jag har även sett förödande resultat. Min lillasyster som är 166 och väger 53 kilo svimmade och låg på sjukhus ett dygn.
Det är irriterande att det förekommer när det är just extremmetoderna som jag vill komma ifrån. Alla so förespråkar GI säger juh att det är INTE att jämföra med Atkins.
Vet inte vad jag ska tro längre.
Jag ska ha pengarna tillbaka så är det! Ångrar mig djupt!
Nån som har ngn synpunkt på detta?
P&K
Nu sket det sig Igår ville min käre sambo att vi skulle storhandla mat. Jag kände absolut inte för att gå på ICA-maxi och handla en massa mat som jag för tillfället inte ska äta. Detta sa jag till honom och han blev skitförbannad.... När jag startade med ren kur sa jag att jag kanske inte kommer att kunna/orka laga mat till honom den närmaste tiden vilket han tyckte var helt ok och han har fortsatt sitt stöttande under dessa 2 veckor, men igår blev han så himla arg!!!
Vi tjafsade ett tag och han stack sedan ensam till ICA och jag hamnade......i kylskåpet......Hur dum får man bli??? Fick snabbt i mig 3 smörgåsar och sa till mig själv att jag skiter i det här. Tårarna kom och jag ångrade mig naturligtvis... När han kom hem var även han mycket ångerfull så nu är vi vänner igen men så himla onödigt!!
Idag var det dags för vågen. Hade gått ner 1 kg som är ok och min fettprosent hade minskat med 4%. Har nu tappat 4 kg på 2 veckor vilket är helt ok för mig.
Tack för att man alltid kan skriva av sig här
Suss
Hej tjejer!
Jag har gått på CB men blivit lite rädd.
Min arbetskamrat varnade mig igår om att hennes vänninna oxå gått på denna kur och hade blivit inlagd på sjukhus nu. Hennes tarmar hade förstörts. De tog inte upp näring längre med andra ord är de förtörda livet ut. Jag har slutat med CB nu och måste komma på något annat för att gå ner de sista 15 kilona.
MimmiMus - Jag är tyvärr inte så insatt i det där med nettokolhydrater, men om du tycker att det låter fel så tycker jag definitivt att du ska kontakta dom och be om en förklaring, och ev pengarna tillbaka.
Suss1 - Vad tråkigt. :( Men du kommer säkert igång igen, utan problem! :)
Mi72 - Det låter ju inte kul.. Hur länge gick din väninna på kuren? Hade hon några problem med tarmarna innan, eller kanske en ärftlig sjukdom? Jag har aldrig hört något om att Cambridge skulle förstöra tarmarna, och då har jag ändå vänt på vartenda Cambridgesten jag hittat. ;) Det är såklart jättetråkigt för henne att hon råkat ut för det, men jag hoppas att det var något som redan låg latent hos henne, och inte något som endast kuren i sig orsakade. Jag har nämligen 74,5 kilo kvar att gå ner och har ingen lust att sluta redan, då detta är det enda som funkar för mig. :( Men du tar säkert som där sista 15, det är ju inte alls många kilon, det. :)
Mastermind
Vad jag förstod hade hon gått på det i mer än 20 veckor. Hon hade inga problem innan med tarmarna. Jag vet inte om det är så att efter ett visst antal veckor måste man äta "normalt" så man smörjer tarmarna.
Jag vet det är motigt att inte fortsätta men jag tog detta beslut. Nu får man väl börja räkna kalorier eller points. Jag vet inte. Reductil är ju oxå ett medel man kan få tag på via nätet men jag vet inte. Det är rätt så dyrt.
Ja, suck, vad gör man?!
Mi72 - Eller så får du äta sunt och skära ner på godis och liknande, så slipper du räkna nånting alls. :) Reductil är ett receptbelagt läkemedel som du ABSOLUT inte ska köpa via nätet!! :( Speciellt inte när du bara har 15 kilo att gå ner.
Mastermind
Jag tackar för omtanken!
Nä, Reductil var väl aldrig någon tanke att ge sig in på egentligen men ibland blir man desperat i sitt tänkande.
:)
Måste bara flika in , att detta handlar väll om en person som ätit ren kur i 20 vecor. Camebridge rekomenderar ju att man bara gör det i 3-4 och sen går över till kombinerad. Jag vet att många konsulenter säger att det ska gå bra att gå på ren kur en längre tid men som med allt annat så ska man ta det lungt med extremdieter(som camebridge faktiskt är)och lysmna på sin kropp. Äter man kombinerad kur så går man ju ner minst 1kg i veckan. Vilket inte är fy skam det heller. Och då kan man ju mortionera också ;)
Go kväll, kära vänner!
Hehe... Jag har lugnat ner mig lite nu!
Men jag vidhåller att Giviktkoll.se fortfarande är taskigt strukturerad. Å andra sidan ser jag ytterst kritiskt på detta eftersom jag jobbar just med online-media.
Jag har tagit mig tid att undersöka och studera denna sajt noggrant och har läst allt som finns att läsa. Det är vettigt men jag fortsätter även att vidhålla en av de andra aspekterna jag var irriterad över och det var resultatet av min "profil". Men okej - om de vill att jag ska köra en rivstart så gör jag väl det. Får se varhän det bär!
Men på lördag så skiter jag i det. Min bästa vän fyller faktiskt år och jag vill dricka vin - så är det! Jag tänker inte heller ha något dåligt samvete över det för jag är hyffsat återhållsam och kan lungt dra på kalas utan att nödvändigtvis proppa i mig snacks och dricka alkohol.
Jag har i alla fall drukigt ck till frukost och lunch. Tog den tredje shaken 30 minuter innan träningen och det var nog det som gjorde susen. Efteråt stekte jag nått sorts nötkött helt utan fett i pyttelite olivolja och gjorde en gigantisk sallad med bara vinäger. Skitgott och jag mår som en prinsessa!!!
Jag kommer nog bara använda mig av sajten för att kunna kolla upp produkter och råvaror. Resten sköter jag själv för jag vet att jag kan innerst inne! Håller på att damma av alla kunskaperna nu.
Hmmm... Funderar över det tidigare inlägget då en person hade fått bestående tarmproblem som kunde kopplas till Cambridge.
Mi72
Jag säger varken bu eller bä av många anledningar. Jag är i min fulla övertygelse att Cambridge inte är skadligt. Självfallet vill jag ändå passa. Forskning inom alla typer av områden motbevisar varandra konstant och därför skulle även den forskning som bedrivits om Cambridge kunna motbevisas. Dvs att det finns andra, mer allvarliga biverkningar än de som man får information om. Men det finns å andra sidan biverkningar av allt. Till och med munskölj Nä, det är absolut inte min mening att skratta bort detta! Men man har faktiskt ett ansvar mot sig själv. Andelen överviktiga som inte tar itu med sitt problem och lider av fysis k och psykisk smärta fram tills de dör p g a högt kolesterol och/eller diabetes typ II är garanterat många tusen procent gånger fler än den som drabbats av livsbestående tarmproblem orskat av en period på ren kur med Cambridge.
Jag försöker faktiskt medvetet avdramatisera detta. Eftersom det dessutom var en kollegas vännina så finns det mycket sannolika skäl till att detta kanske var lite "kryddat". Jag hoppas VERKLIGEN att jag inte trampar dig på tårna när jag skriver detta för jag menar absolut inte att du skulle vara naiv eller att din kollega skulle ljuga. Kontentan är att folk i allmänhet uppfattar "ren kur" på Cambridge som en jäkligt kontroversiell metod. Resultatet är diverse "skräckhistorier". Jag vet inte hur många som jag har hört!
Jag ska inte bli för djuplodad men jag hoppas att du i allafall kommer använda det som ett komplement i fortsättningen - funkar lika bra som vilket kosttillskott eller annat proteinpuver som helst.
Din 15 kilo - DE GREJJAR DU GALANT!
Jag påtalar nästan alltid betydelsen av den mentala inställningen. Om man, som du, inte känner sig trygg i detta så kommer du garanterat hitta ett annat, minst lika bra alternativ!
Nä nu ska jag sova!
P&K på er!