Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hallå hallå...
Tänkte bara dela med mig.
Frågade konsulenten där jag köper mina drinkar vad det var för skillnad mellan Fun-light saft och Jada-dryckerna som hon sålde.
Kalorimässigt så är de nästan identiska. Men det skiljer mycket på sockerersättningsmedel, nämligen aspartam... Fun-Light har ganska mycket sånt i men i Jada finns det endast spår av det.
Så hon tyckte att om man kunde undvika det så var det bäst... Vet inte vad ni andra tycker men jag låter bli det, för jag vill inte ha i mig onödigt socker... (fast jag har aldrig provat jada heller)
Starkt jobbat tjejer...
Kramiz
Men, om man inte skall ha onödigt socker, så borde man inte kunna smaksätta vattnet med typ citron eller apelsin eller nåt sånt?
Jag erkänner, jag har noll koll på hur det här med ketos fungerar, det enda jag vet är att det är väl sånt som Atkins fungerar med? *ser ut som ett levande frågetecken*
Nä, det får nog bli mitt googleprojekt idag på jobb.. heh. Jag är asuttråkad, och vill gå hem.. usch!
Änglahund: apelsin innehåller ganska mycket fruktsocker, vet inte hur det är med citron (det är ju inte lika sött som apelsin i alla fall...). Och det stämmer att Atkins också bygger på ketos.
Tack okt2006! Jag gillar vanligt vatten, så för mig är det oftast inga problem :)
Men just idag så känns det lite blärk, jag är lite stressad och orolig över lite olika saker, och när jag vanligtvis känner så, så.. äter jag.
Och det kan jag inte göra nu, och nu sitter jag här på jobb och känner mig allmänt håglös, grinig och vill hem och dra nåt gammalt över mig. Tur man får lön imorgon :D
hej hej
är inne på dag tre idag, var lite jobbigt på eftermiddagen. men jag klara av att stå emot frästelser nere i köket! Vägde mig också, 81.8 kg. bättre än vad jag trodde, ska gå på ren kur tills tills jag väger 60 kg, så det är 21.8 kg kvar.
hur mkt vatten ska man dricka varje dag??
mvh
Lelle! - Det blir säkert mycket lättare imorgon, tredje dagen ska ju vara värst, har jag hört. :) Du ska dricka 3 liter vatten/dag, sa inte din konsulent det?
Mastermind:
jag går inte till en konsulent. tycker det går lika bra att köra på själv. hur ofta går du till konsulent? hur länge har du gått på ren kur? mvh!
Lelle! - Men hur köper du sopparna då?
Jag går en gång i månaden, för att köpa fler soppor. Är inne på min 8e vecka nu.
Lelle - det är bra om du går till en konsulent. Man kan både gå ensam samt i små grupper. Själv går jag ensam varannan vecka vilket passar mig. Jag har varit lite nere under en tid och har hamnat i kylskåpet några gånger, men igår var jag på mitt möte och fick hjälp & råd så nu är jag på G igen
Tack för alla inlägg om light-drycker. Jag håller mig nog till vatten samt JaDa.
Ha en bra helg!
Suss
hej hej, fjärde dagen idag.Mastermind & suss1, håller med om att det är lättare att gå till en konsulent. just nu går jag bara till konsulenten och köper påsarna. Problemet är bara att jag har svårt att hitta tider, ska ner till landet, studerar och jobbar extra inom äldreomsorgen. så det är svårt att hitta tid.
idag har jag tränat en hel del, gått på powerwalk i 1 h, pilates (winsor DVD från TV-shop) och lite aerobics framför en annan DVD-film. hur går det för er andra med träningen?