• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Mastermind

mar1lyn - Jag skrev ju det. ;) "så inte klänningen sitter "fel" på bröllopsdagen"

• Suss1

Hej tjejer!

Jag har inte skrivit på ett tag och ser att det är några nya namn som tillkommit! Välkomna hit alla nya. Här kan man verkligen bli peppad om man behöver och det behöver jag idag
    Jag har hamnat i en svacka. Jag går på ren kur, men bestämde mig tidigt att jag skulle äta de dagar som jag blev bortbjuden på middagar, fester etc för att sedan dagen efter sätta igång med Ren direkt. Detta har fungerat utmärkt för mig. Jag har även börjat äta middag på helgerna och jag fortsätter att gå ner i vikt Nu fungerar det helt plötsligt inte! Efter den senaste middagen förra veckan så kommer jag inte igång med den Rena. Jag börjar varje morgon med glatt humör, men hamnar bland smörgåsar o dyl på eftermiddagen....Nu har jag naturligtvis gått upp igen. Inte så mycket, men man vill ju inte ha ett + på vågen!!!!!!!
    Åhhh - snälla - hur kommer jag tillbaka?
    Suss

• Änglahund

Suss, hej igen!
    Var stark! Jag vet hur svårt det är, men det enda jag kan säga är att gå inte ens till matsalen (eller var det nu är din frestelse finns!), utan stanna då hellre vid ditt skrivbord och jobba vidare, eller spela lite kortspel på datan - om du jobbar framför en sådan, menar jag. Eller köp en korsordstidning och en stooor flaska vatten! Bälga i dig så mycket vatten du kan, tills magen putar, och sen lovar jag att när du blir kissnödig så glömmer du allt vad mat heter :D Det funkar för mig än så länge, även om jag har svaga dagar då jag måste äta något, då gör jag det (kanske inte den bästa filosofin, men dock), men - jag försöker att äta jättelite och bara så att suget försvinner. Men jag försöker att kämpa emot suget, och då funkar det för mig att bara slänga i mig så mycket vatten det går, och 2 minuter senare sitter man och kämpar för att inte kissa på sig :)

Lycka till, du fixar detta!
    Jag fasar lite för efter lördag, för då åker vi hem och fortsätter planeringen och fixeriet hemma, och då kommer det att vara svårt att låta bli maten, det är ju så GOTT med svensk mat!
    Rödbetssallad.. hmmmmm.....

• Lelle!

hej igen alla cambrigare. jag gick på ren kur i 5 dar men misslyckades, börja käka och sen sluta jag helt på rne kur och nu, typ 1 vecka senare har jag fått tillbaka motivationen igen. Till alla som ens funderar på att falla för frestelser, GÖR DET ABSOULT INTE! så onödigt!!!
    så nu har jag som sagt börjat om igen. vet inte exakt vilken vikt jag startar på, väger mig imorron (typ 82-84 kg). tänker gå på ren kur tills jag väger 60-65 kg. så det är en bit kvar och denna gången kommer jag inte ge upp i första taget. ha det så bra, ni är verkligen jätteduktiga!

• Änglahund

Hej Lelle!
    Lycka till!

• Susan2

Änglahund - Tack för dina rader. Mitt problem är mest när jag kommer hem. Speciellt när jag är ensam vilket jag har varit en del då sambon har jobbat jour och varit borta mycket. Har försökt att hela tiden varit sysselsatt med allt från dataspel, rensa garderoben, möblera om men av någon anledning har jag hamnat i kylskåpet.... Tror jag ska försöka få i mig mer vatten. Hur ser du på light-dryck typ cola light, funlight etc? Min konsulent säger absolut nej till alla lightdrycker förutom JADA-drycken som hon själv säljer....

• Suss1

Men vad har hänt med mitt namn? Susan2 - jag brukar ju hetta Suss1.....????

Suss

• Änglahund

Du har kanske råkat komma åt "Registrera Signatur" uppe i menyn? Jag tror du kan ändra dig där?

Jag har också jättesvårt att låta bli att springa i kylen när jag är själv, det är oftast då jag fuskar.. Jag dricker inte läsk annars heller, så det skulle jag inte röra. Jag skulle nog låta bli saft över huvudtaget, men kanske Mastermind kan svara på det, jag har för mig att hon dricker någon light saft utan socker? Men, jag KAN ha fel?

Mastermind, hohoooo? *viftar hejvilt*

• Suss1

Ja, jag har också för mig att Mastermind bl a blandar ut någon av smakerna med lightläsk. Jag avvaktar hennes svar.
    Ja, visst är det svårt när man är ensam. Då gäller det att motstå frestelserna. Har man både sambo & barn så kan det finnas en hel del gott i kylen - speciellt efter en helg....

Mastermind - lightdryck - helt ok eller?

Suss

• Mastermind

Jag drack enbart Fun Light fram till för en vecka sedan. :) Om det påverkat min viktnedgång eller ej är för tidigt att säga, dock. Men om man får lov att dricka lightsaft som heter Jada så tycker jag minsann att man får dricka lightsaft som heter Fun Light. ;)

Ang att blanda "mjölk"drinkarna med lightläsk så gjorde jag det på morgonen innan (då jag hade köpt en massa banan och jordgubb och blev supertrött på smaken). 1 dl vatten + pulver - skaka - sen i med 1 dl vatten till + 1 dl valfri lightläsk.

Svar på tråden Cambride forts... :-)