• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Buslinna

En fråga - kostar mötena med en konsulent något?

• Lelle!

hej hej, idag har jag gått på ren kur i en vecka. Går hur bra som helst! Men jag vågar inte väga mig. är så rädd för att jag inte gått ner mer än nått kilo. tycker inte at jag känner nån skillnad på mina kläder.
    Hur kändes det för er första veckan? kunde ni känna det på kläderna och hur mkt gick ni ner?
    och en fråga till; hur ofta väger ni er?

• Mastermind

Sådär, ja! En till vecka avklarad och 2,4 kg lättare. :D Totalt 23,8 kg på 8 veckor nu. Känns underbart!! Det enda som känns lite vemodigt är att jag börjar se löst skinn, och jag anar det värsta när jag kommit i mål.. :/ Men, det får bli en senare fråga. Just nu vill jag bara njuta av att vara på väg nånstans (ner ;)).

• Mastermind

Buslinna - Nix, dom ingår i "matpaketet". :)

Lelle! - Grattis! :) Första veckan går man mest ner vatten, så det är inte så mycket som känns eller syns (mer än på vågen). Men det kommer. ;) Jag kan dock rekommendera dig att väga dig ändå, för det är kul att kolla tillbaka på, och bra att se mönster ifall det är något man skulle kunna ändra på (sen jag slutade med Fun Light så har min viktnedgång ökat -slump?). Själv väger jag mig en gång i veckan, varje tisdag (eftersom jag började på en tisdag). Tror det är det vanligaste. :) Glöm inte att mäta dig också, om du inte redan gjort det! :) Och sen ta om måtten om en månad. Jättepeppande att se det svart på vitt (man blir ju lite hemmablind framför spegeln).

• nattens drottning75

Hallå alla cambridge användare
    Ska träffa min konsulent idag KL 11:00, Jag tänkte köpa soppar för fyra veckor.
    Är det någon som provat den nya tomatsoppan?. Tänkte köpa den men vill veta om den är god.

Änglahund
    Hur går det för dig nu när du är i Sverige?

• nattens drottning75

Mastermind
    Grattis, vad duktig du är.
    Hur länge tänker du gå på ren kur?
    Tycker det är så motiverande att läsa hur mycket du går ner varje vecka, därför kommer jag också att väga min på tisagar.

• Mastermind

nattens drottning75 - Tack! :D Jag planerar att fortsätta till jul, nångång. Svårt att säga i förväg, men jag kommer inte sluta innan jag nått mitt mål; 90 kg lättare, iaf. :)

Tisdagar var en väldigt populär dag här, innan (men det verkar som om dom flesta som startade ungefär samtidigt som mig försvunnit, tråkigt nog). Det bara blev så för mig eftersom måndagen innan jag började var en röd dag, och då ville jag ha min "sista måltid". ;)

• Suss1

Mastermind - jag är kvar och jag började också på en tisdag. Tror vi började ungefär samtidig. Jag startade den 25 april så jag har nu hållit på i 7 veckor, men har inte gått på Ren mer än 2 veckor. Har i alla fall gått ner 7,7 kg och jag är så himla glad. Ska ner ca 10 till vilket jag hade satt upp som mål till sommaren men kommer inte att hinna. Men jag är inte ledsen för det. Mår så himla bra av att äntligen hittat ett sätt som får mig att tappa vikt. Man har ju provat en hel del olika sätt.......

Lelle - Visst är det härligt när första veckan är klar. Som Mastermind sa så är det mest vätska första veckan, men det kändes på kläderna! Hur mycket man går ner beror ju på hur mycket man har att ta av. Jag ska gå ner ca 20 kg och tappade 3 kg vecka 1. Jag väger mig hos min konsulent 1 gång i veckan, men kan ibland inte låta bli att kliva upp på vågen där hemma...

Nattens Drottning - jag har inte provat Tomatsoppan och smaken är ju delad. Min konsulent tyckte att den var lite blaskig...

Ha det så bra i sommarvärmen!
    Suss

• Maria G

Lelle

Helst av allt så skulle jag vilja ner en 38 kg för att väga som jag gjorde för ca 4 år sen (innan jag blev sambo och mamma) men jag har insett att det kanske aldrig blir så utan just nu kör jag på med 5 kgs mål tills att jag känner mig nöjd med mig själv. Ska gifta mig i augusti så jag gör detta till stor del för att kunna känna mig fin på min bröllopsdag men största anledningen till att jag vill minska i vikt är att vi vill ha ett barn till snart (Har en son på 2 1/2) och det skulle inte funka att bli gravid när jag redan har drygt 35 kgs övervikt.

Ska väga mig imorgon efter nästan 1 vecka på ren kur. Träffade min konsulent i söndags som sa att efter 3:e dagen så blir det BARA lättare så jag såg framemot en lättsam dag igår (4:e dagen) och till min förvåning var den fruktansvärd. Har inte varit så hungrig sen jag minns när och handen var farligt nära att stoppa in annat munnen än ck soppor men jag höll mig och hoppas på att dagen idag går lättare.

Vad har du för viktmål?

Maria

• Suss1

Maria G - Att ha mål tror jag är jättebra. Jag har själv olika mål. Ibland 5 kg och ibland bara 2 för att t.ex byta 10-tal eller att komma under ett visst BMI etc. Det sporrar verkligen. En belöning kan också vara bra - men kanske inte något att stoppa i munnen
    Jag trodde också att dag 4 skulle bli lättare, men då hade jag precis som du jätteproblem och för mig var det jobbigt fram till dag 8 eller 9, men sedan mådde jag strålande!!! Har inte mått så bra på länge. Efter det har det naturligtvis gått upp & ner men oftast är det uppåt Håll ut Maria - det blir bara lättare!
    Suss

Svar på tråden Cambride forts... :-)