• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Mastermind

Änglahund - Dom där 2 kilona är förmodligen bara vatten, som man förlorar först och lägger på sig först. :) Så fort du kommit in i ketosen igen så försvinner dom. :) Grattis till hippan, förresten! :D

Augusti Bruden - Grattis! :D Då bör du ju vara i mål nångång i juli, kanske t.o.m i slutet av denna månaden. :D

• nattens drottning75

Hänger också på.
    Har börjat med cambridgekuren idag, mitt mål är att gå på ren kur i 10 veckor.
    Jag skulle vilja gå ner 24 kg.
    Provade cambridge för några år sedan med bra resultat, men tyvärr lyckdes jag inte behålla vikten, eftersom jag gick tillbaka till mina gammla matvanor.
    Den här gången vet jag att jag måste ändra på mina vanor för att kunna behålla den nya vikten.
    Är så glad att jag har börjat igen, äntligen gör jag något åt min övervikt.
    Är så trött på att vara tjock.
    Fyller år om 11 veckor, så lagom till min födelsedag kommer jag att var normalviktig.

• Änglahund

Mastermind - tack! Jag misstänker dock att det är vin istället ;)

Jag hoppas innerligt att jag kan hålla igång detta även när jag kommer hem (åker hem till sverige den 10 Juni, bröllopet är den 24), jag måste gå ner för att komma i klänningen, men det gäller väl att man är stark som bara den.. usch..

Augustibruden - jag gör precis samma sak! Sitter och läser på tasteline och tycker allting låter supergott! :D jag är ostoman och saknar ost så jag håller på att dö ibland! åhhh smält ost.. *dregglar och låter som Homer Simpson*

• september bride

Japp så var den 100:e dagen kommen med ren kur då...
    Kommer att kännas så konstigt att man ska börja äta igen...!!!
    Men jag har ju varit så otroligt duktig om man får tycka det om sig själv...hela 32kg har jag ju tappat på dessa dagar...JIPPI!!!
    Ska äta mitt LILLA mål kl 18 ikväll,så vi får se vad maggen säger om det.....

Bara en vecka kvar tills jag far till Grekland nu,ska bli så skönt med lite sol och bad!!!

• okt2006

Vad ska du äta september bride?

• Augusti Bruden

Änglahund: Ja konstigt hur man blir va? :0) Trodde aldrig att jag kunde bli så sugen av ett spenatrecept!

När jag sedan ska trappa upp och börja äta riktig mat tänkte jag köra GI. Har varit iväg och köpt två böcker om det idag. Mina två stoooora laster är: pasta och vitt bröd. Jag kan liksom föräta mig på det. Därför tänkte jag att GI kanske kunde funka för mig.
    Recepten ser då iallafall väldigt goda ut.
    För nu vill jag hålla vikten, jag vill aldrig vara en tjockis igen!

• Änglahund

Augustibrud, jag är också pastaälskare! *skratt*
    Men vitt bröd är inga problem för mig, jag föredrar faktiskt fullkornsbröd.
    Jag har inte provat GI, men läst lite och tänker att det är väl rätt sunt förnuft egentligen (om jag nu har förstått det rätt, dvs!), att man skall äta sånt som magen får jobba med, dvs fullkornsgrejer osv. Jag gillar ju sånt så det borde ju funka, men jag ääälskar ris, pasta, ost och feta såser.. Suck! :D

• Lelle!

Hej alla!
    Idag är jag inne på min femte dag och det känns tungt. påväg hem var jag så sjukt sugen på godis och kakor. mums. Men bestämde mig för att inte falla för frestelserna, så jag tog en promenad istället.
    ska nog väga mig imorgon och se hur det ser ut på vågen. Har ungefär 15-20kg att gå ner.

• pickolina

Uh, tungt idag.. Tredje dagen. Gick in här och läste om mat och tappade fokus och koncentartionen helt. Jag håller på att bli knäpp, klättrar på väggarna. Gah... Idag har jag verkligen undrat om detta över huvud taget är en realistisk tanke för min del?! Jaja, jag tänker inte ge upp för att det var motigt idag i alla fall...men klarar inte att må så här varje dag det är en sak som är säker...

• september bride

det blev lite potatis,ugnsbakad lax och lite grönsaker..ingen sås det vågar jag inte än....
    Men,vad underbart det va med lite varm mat och vilka smaker....mmmm... tog mig en lååång promenad efter maten man blir lite nojig efter så här lång tid utan mat....
    Men gott va det!!!

Svar på tråden Cambride forts... :-)