• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Mastermind

Johanna - Fick du inte ett upptrappningsprogram av din konsulent när du började? Be om det, annars. :)

• Johanna

Jag kör en nutrilettkur så jag har inte samma koll som ni.
    Vore kanon om nån kan hjälpa mej.

• fairy_1983_

Undrar ifall ni fryser under er rena kur?
    Jag känner mig ofta frusen. Är orolig för att kroppen gått in på svält...

• Mastermind

Johanna - Jag kan skriva av lista på mat med lågt kolhydratinnehåll, som rekommenderas av CK. Men jag kan inte hjälpa dig så mycket mer än så, då jag är låååångt från färdig för en upptrappning och därför inte kollat så mycket på dom papprena. Hur mycket har du gått ner, förresten? :) Startvikt? Vore kul att jämföra med CK.

Ok, här kommer listan:

KÖTT & FÅGEL

Fläsk-/oxfilé
    Fläskkotlett utan fett
    Biff, renskuren
    Oxinnanlår
    Rostbiff
    Saltkött
    Kalkon
    Kalvinnanlår
    Kyckling
    Hjortstek
    Renkött
    Rådjurskött
    Älgstek

GRÖNSAKER

Endivsallad
    Alfalfagroddar
    Kantareller
    Blomkål
    Broccoli
    Brysselkål
    Champinjoner
    Dill
    Paprika
    Persilja
    Purjolök
    Rädisor
    Isbergssallad
    Selleri
    Sparris
    Spenat, fryst
    Vitlök

FISK & SKALDJUR

Aborrfilé
    Gädda
    Hummer
    Kolja
    Krabba
    Lutfisk
    Musslor
    Räkor
    Rödspätta
    Flundra
    Sej
    Sik
    Tonfisk i vatten
    Torsk
    Torskrom

FRUKT & BÄR

Citron 1 msk
    Vattenmelon

SÅSER & TILLBEHÖR

Buljong 2,5 dl färdig
    Soja 1 msk
    Äppelcidervinäger 1 msk
    Olja 1 tsk
    Tomatpuré ½ msk
    Kaviar, svart eller röd 1 tsk
    Löjrom 1 tsk
    Lättmjölk, -yoghurt, -fil ½dl
    Fetaost 20 g
    Keso 2 msk

• Mastermind

fairy_1983_ - Jag fryser inte, men det låter ju inte bra.. Har du kollat med din konsulent vad h*n säger?

• fairy_1983_

Mastermind: Jag har mailat till henne idag, men hon har inte svarat än. Finns inga konsulenter för CK här jag bor. Beställer mitt puler från viktklubben.se.
    Har ni alla fått papper på upptrappning? Det enda jag fått av min konsulent är ett tunt häfte som heter: Viktminskningsprogram Steg för steg. I den beskrivs inga matvaror med lågt kolhydratinnehåll. Jag mailade till henne för en vecka sen kanske och frågade ifall hon har papper på rekommenderade livsmedel vid upptrappning, men det enda hon rekommenderade var att köpa en receptbok som heter Viktklubbens Lilla Lätta i hennes webshop.

• pickolina

Jag beställer från Sammet och av dem fick jag ett häfte som enbart handlade om upptrappning.

• yezzii

då börjar jag igen i morgon efter 1 veckas uppehåll.. känner inte mig lika sporrad denna gång men det ska nog gå planerar att köra juni ut iaf =)

• Suss1

fairy_1983_ / I början av min rena kur så frös jag rejält under några dagar och min konsulent sa att det betyder att man förbränner och att det var helt normalt!
    Jag har inte heller fått något upptrappningsprogram. Det enda som min konsulent säger är att man ska äta 100 g protein samt grönsaker till att börja med, men mer vet jag inte ännu. Ska ta tag i det när det är dags att börja kombinera.
    Jag är för tillfället så himla glad Som några av er kanske kommer ihåg så tränade jag både spinning och löpträning innan jag började med CK. Under kuren så har det inte fungerat att träna för mig. Har kanske orkat jogga 6-700 meter och sedan har kroppen varit helt slut. NU äntligen joggade jag runt min lilla bana (3.2 km)Visst var det jobbigt, men jag orkade!!! Åhh vad skönt det var

Ha det så bra i vårsolen!
    Suss

• Emma1

Hejsan!

Jag äter/dricker oxå cambridge. Börjar min andra vecka idag. Och jag fryser oxå mer än vanligt. Ska gifta mig och lite mer än 2 måander så jag vill hinna gå ner lite innan bröllopet.

Svar på tråden Cambride forts... :-)