• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Grönöga

Härligt!
    I morse stod vågen på 57,7! 3 hekto mindre än min målvikt så nu ska ja börja trappa upp. Gud va gott de ska bli att börja tugga!

• Suss1

Mastermind - just det jag hade ju glömt bort mina mackor som jag åt när jag vart arg och på min sambo. Tack för att du påminde mig Jag känner mig inte helt nöjd med mina knappa 5 kg, men när man har en förklaring så känns det faktiskt mycket lättare. Jag har förmodligen fallit ur ketosen 2 ggr vilket förklarar läget.
    Tack även MimmiMus för dina hårda men sanna ord. Ni är bäst!!!!!

Motionen saknar jag fortfarande. Ska försöka ge mig ut i spåret en kväll i veckan för att testa om jag orkar jogga lite lätt. Har inte klarat av att motionera över huvud taget sedan starten med CK.

Vi hörs snart igen!
    Suss

• Änglahund

Hej tjejer!

Vad duktiga ni är! Jag är totalimpad och peppad av både September Bride, Mastermind, Mimmimus och alla andra!
    Det ger mig verkligen hopp! Jag är lite glad att jag iallafall har kommit under 100, men nu är det idealt 20 kg till som ska bort!
    Om jag kan gå ner till 90 till den 24 juni så är jag nöjd, då borde jag f*n komma i klänningen *muttrar*

Nu så här i efterhand är jag lite kinkig på mig själv att jag var "svag", men har bestämt mig för att ligga i denna veckan och ha koll på mig själv - kommer att vara svårt då det är "den tiden på månaden", men det är ju tur då att mina shakar är mintchoklad, så att jag iallafall får i mig LITE av mitt habegär *skratt*

Kram på er!

• Tuss1

Brr**

Använder detta ställe som bikt. Jag vet att det finns vissa dagar som är mer frustrerande än andra att höra om alla som klarar frestelsen om och om igen, när man själv lider över att inte klara dem... Kanske behöver man höra om de svagare själarna ibland oxå*Skratt*

Här är då jag.

Har haft kalas efter kalas för min son sen i torsdags förra veckan. I söndags åkte så alla hem och kvar i skåpet ligger alla kakor, bullar, glass, såser och gud vet vad som blev kvar. För att inte tala om ungarnas godis som de fick...

Jag har verkligen frossat sen i måndags
    Mår skit dåligt av det både i kroppen och i själen.

Idag är det dock nya tag. Känns bara så trist så trist så trist. Ska till på köpet till Stockholm imorgon torsdag till söndag. Känns inte precis som om vardagen samarbetar med mig just nu *skrattar lite trött igen*

Styrke kramar till er alla.

Tuss

• Suss1

Jag var hos min konsulent igår och hade gått ner 1,3 kg sedan förra veckan. Blev riktigt glad MEN hennes våg mäter även fettprocent som de första 2 gångerna låg på 39% sedan gick det ner till 35% för att nu gå upp igen till 39%!!!!! Jag blev jätteledsen och konsulenten hade ingen förklaring. Hon sa att det är helt omöjligt att öka så mycket när man bara äter CK så det var säkert något fel förra gången....Hur seriöst kändes det??? Samtidigt kunde hon inte förstå att jag har gått ner 5.2 kg men inte tappat några fettprocent... Någon som har mer erfarenhet av detta än vad jag har??

Tuss1 - Visst är det jobbigt med barnens godis Jag har satt upp en regel hemma att lördagsgodiset ska ätas upp samma dag annars så slänger jag det. Hårt kanske, men det är ju även bättre för tänderna om man inte småäter godis hela helgen

Grönöga - min målvikt är också 58kg. Hur lång är du? Har du gått mer mycket? På hur lång tid?

Suss

• Änglahund

Hej Tuss,

Du fixar det, det är bara att ta nya tag och börja om på ny kula :)
    Det är skitsvårt ibland, men då brukar jag ta fram min "viktlista" där jag skriver ner varje gång jag väger mig, och när jag tittar på den och ser hur det går neråt, då får jag ny motståndskraft mot ost och allt annat lockande.
    Men, idag är det mörkt, mulet och regn här, och just nu vill jag bara hem och ligga på soffan under en filt, titta på tv och frossa hela dagen lång..

Idag är det svårt som bara den..

*styrkekram*
    Vi klarar detta!

• Tuss1

Åhh.. tårögd blir man av era ord.. De värmer och hjälper så in i bomben!! TACK!!

Jag har också en målvikt på 57-58 kilo.
    Är 162cm kort.

• Azacia

Suss1:

jag har exact samma problem med mina fett procent resultat pa min vag, den ger alltid olika resultat, sa jag har gett upp med att berakna fettprocenten, utan vager mig bara....

Kram

• okt2006

Jag förstår inte hur en våg kan känna av vilken fettprocent kroppen har, det är omöjligt att den kan mäta så exakt. Om man till exempelt klär på sig 5 kg kläder och väger sig, är fettprocenten densamma då? Häng inte upp dig för mycket på fettprocenten Suss1, det är mitt råd!

• Mastermind

Jag förstår inte heller det där med fettprocent, hur sjutton en våg ska kunna känna av det?

Svar på tråden Cambride forts... :-)