• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • pickolina

Hon anser även att de som är smala och raka i formen, dvs inte går in någon stans...att de inte har någon mifja alls... Så kan man ju så klart se på det men alla har ju en midja om man ska mäta osv....

• pickolina

10cm ovanför min navel så sitter bh`n. Du kan väl ändå inte mena att jag ska mäta min midja under brösten?????

Fattar NADA nu... *lol* :D

• Mastermind

Tja, iofs.. Om du kompis är som smalast under brösten så har hon nog en lite udda kropp. ;) Jag vet faktiskt inte hur jag hade mätt min midja om jag vore byggd på det sättet.

Men midjan sitter där den ska (och den ändras i takt med naturliga förändringar, såsom viktned- och uppgång, ålderdom, träning, efter en graviditet), det där med över naveln vet jag inte riktigt vart det kommer från (men jag har hört fler innan dig säga det, så du är inte ensam ;)). Förmodligen eftersom midjan i byxorna ändras efter modet, och folk tror att det är där byxorna slutar som man ska mäta.

• Mastermind

pickolina - Sitter dina bröst 10 cm ovanför naveln, bara? Då har du en supernavel som t.o.m sitter högre upp än Demi Moores. ;)

• pickolina

När jag lärde känna henne tyckte jag att hon hade en väldigt udda figur men numera har jag sett att måååånga unga tjejer ser ut på exakt det sättet som hon gör, dvs ganska smala ca 5cm under brösten och sedan kommer lovehandels + övervikten på magen...

Min uppfattning har alltid varit att midjan har en fast, bestämd plats på kroppen... Går man upp i vikt så försvinner den, på så sätt att den inte syns/är den smalaste delen längre men den sitter ju fortf kvar där på samma plats.

Min midja har jag alltid mätt ca 2cm ovanför naveln, mamma lika dant (som jobbat som sömmerska).. Skulle jag idag mäta det smalaste stället, ovanför mina lovehandels alltså så skulle jag mäta ca 5cm ovanför midjan. Ska jag gå efter det ni säger, dvs 10cm ovanför midjan så är jag typ 2cm under bh-kanten... Skratt... Å det låter verkligen tokigt tycker jag... :)

• pickolina

Ok, nu har jag tagit fram måttbandet... Skratt... Om jag mäter 10cm ovanför midjan så hamnar jag 6cm under bh`n... Är det verkligen rätt???? Jag blir alldeles häpen. Kul dock... :D

• pickolina

Ovanför naveln menade jag, inte midjan.

• pickolina

Tittar man på bilden som du länkade till, fr ellos så tycker jag absolut inte att det ser ut som att strecket sitter 10cm ovanför naveln heller....

• Mastermind

Jag har kollat igenom mina gamla papper nu, och jag mindes lite fel. Midjan är ovanför naveln, men inte 10 cm. Det är ca 10 cm mellan midja - höfta - stuss. Det var så det var. :) Ursäkta missförståndet. Så ca 5 cm är väl en bättre siffra, och då blir dina 2 cm inte alltför tokiga. ;)

• pickolina

Ja men då är vi helt överens! :D Skratt... Jag är numera smalast ganska exakt 5cm ovanför midjan, pga mina lovehandels... Innan jag fick dem så var det typ 2cm ovanför naveln... Mamma har lika dant, så vi är väl inte heeelt onormala då i alla fall... *s* Hade det varit 10cm så hade vi ju varit aliens eller ngt... *fniss*

Svar på tråden Cambride forts... :-)