Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
smirrelina - Jag tyckte choklad + banan lät intressant, så nu sitter jag med en här framför mig. :D Jättegott! Tack för tipset!
Nu har det gått en vecka, och jag ligger -3,2kg sen min startvikt...jag trodde inte att det skulle gå lika bra med kombinerad kur, men jag är väldigt nöjd över resultatet :)
Dessutom har jag gjort mätningar, och jag har minskat med 5cm runt stussen, och 3cm i midjan, och 5cm i magen.
Ville bara säga det för jag är så glad :D
Är glad för er andras skull också, för att ni kämpar på så. Det är inte lätt att gå på renkur dessutom, eller det tyckte åtminstone jag.
Ha en riktigt skön lördag! ;)
LuluLee - Vad är det för skillnad på midjan och magen? ;)
GRATTIS till viktminskningen! :D
mastermind-
midjan är en bit ovanför naveln, magen är vid naveln det är iaf så jag ser det.
tack :D
Hmmm, midjan ovanför naveln???? Är du en sådan som min kompis som räknar midjan som där det går in??? Det stämmer inte alls... Har man tex lovehandels så sitter inte midjan ovanför dem utan där den ska, mitt på.... Dvs att man inte har någon direkt "midja" i det avseendet att det är där kroppen går in....
Hängde någon med på svamlet? hehe....
pickolina - Man ska mäta midjan där man är som smalast. :) Det är bara det att eftersom vi inte har byxorna i midjan längre (eller nja, snart kommer ju det fula modet igen..) så tror folk att man ska mäta den längre ner mot höften. Men det är alltså såhär man ska mäta: www.ellos.se/images/generic/strldam.jpg
Jag vet precis var man ska mäta midjan! Skratt... Vad jag menade var att min kompis tror att man ska mäta midjan där man är som smalast, vilket för henne är ca 10cm ovanför den "riktiga midjan" pga att hon har lovehandels runt midjan... Hon mäter alltså där de går in, hon tror att det är midjan och när hon går ner i vikt och de minskar så sjunker hennes midja längre ner på kroppen. Det är hennes sett att se på det... Weird i mina ögon men... Skratt... Lät som att LuluLee tänkter på samma sätt?!
Midjan är ju där den är oavsett så att säga och den är ju ungefär i navelhöjd.
pickolina - Nja, när jag läste Mode och Textil på gymnasiet så fick vi lära oss att det var det smalaste stället, som är ca 10 cm ovanför naveln ("ca" eftersom det är olika på olika personer). :) Så din kompis och LuluLee tänker precis som man ska.
Hennes midja sitter alltså enligt henne inte långt under brösten... Skratt... Eftersom det är där hon är som smalast då hon inte har någon "midja" alls.... Alltså alla har ju en midja, men en synlig midja, dvs att man är smalare där.
Oki, låter ju jätte knasigt ju! I mina öron i alla fall....
När man mäter midjan så mäter man ju på samma ställe på alla vad jag vet. Om man mäter hos läkaren, hos en PT eller så som de mäter på tex "du är vad du äter" osv... Men enligt min kompis så flyttar sig hennes midja hela tiden beroende på vilken vikt hon har. Låter ju heelgalet tycker jag.
Då måste det vara begreppet "midja" som blivit annorlunda.....