• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • mss

Hej nu lägger jag mig i midje diskussionen...enligt läkare (min mamma får sin mätt under vissa läkarbesök) så sitter midjan mellan revbenes underkant och höftbenens övrekant vilket på mig innebär ca 3 cm över navlen. Ska man dessutom vara extra noga ska man ta måttet liggande på typ en planka (plus så är det lättare att att känna efter benen på oss lite rundare människor när man ligger ner). Ha det bra tjejer =)

• okt2006

Änglahund: tvåsiffrigt! Bra jobbat!

• pickolina

GUD vad ni är duktiga allihopa! :) Jag gick förbi de färska munkarna i butiken idag, känner mig stolt... *hihi* Stannade bara en kort stund och tänkte efter innan jag gick vidare... :D För sugen var man ju...

Ang midjan så kom vi ju till slut fram till att den sitter ca 5cm ovanför naveln, med lite skillnad mellan olika personer då så klart. Men 10cm ovanför kom vi ju fram till att det inte stämde...

Hur som helst.. Pappa fyllde år i helgen så jag har syndat lite... Nu är det nya tag. Får se om det blir vanlig middag idag eller om jag ska försöka mig på att klara mig enbart på tre drinkar... Inte bestämt mig än.

Har inte gått ner något men det beror självklart på all mat... Hehe... Känner mig dock väldigt nöjd ändå pga att detta gett mig en regelbundenhet och att dessa drinkar innehåller så mycket mer vitaminer och nyttiga saker jämfört med vitt bröd som frukost osv... Så jag är himla nöjd just nu ändå! :)

• MimmiMus

Tjenis, tjejer!

Uhhhh... Angående mjölk i drinkarna - FET GLÖM!

Den här midjemåttdiskussionen blir bara mer och mer intressant!

Jag har i alla fall bokat in 2 st PT-timmar. Nu ska jag bli finare än nångonsin!

Ses ikväll tjejer!

• september bride

oj va jag har varit duktig nu....
    Tränat spinning i 60 min....
    Härligt härligt... ska ta mig en liten promenad nu oxå...

I morgon är det vägnings dag för mig.....
    Ha de.....

• MimmiMus

Hej, hej!

Usch nu är jag trött!

Jag har precis som Septemer Bride också varit jätteduktig idag. Har kutat 20 minuter på bandet och blivit dyblöt och sen kört 45 minuter i gymmet.

Har som sagt bokat in några pass med en personlig tänare som ska hjälpa mig med kostprogram och inroducera mig till fria vikter. Det var så länge sedan jag körde fria vikter och man blir juh livrädd när man går in i de där rummen och inte har en aning om hur man ska bete sig bland alla anabola typer. Men nu ska det bli helt andra bullar.

Vill också säga att ni är såååå fantastiskt duktiga allihop! Vi ska vara jättestolta över oss själva!

P&K

• september bride

God morgon på er alla!!!!!
    Har vägt mig och vågen visade -1,5kg så nu har jag gått ner 27,5kg... ...yyehhaa....
    Är så stolt över mig.... Hoppas jag lyckas lika bra med delad kur sen...men med er stöttning så kan man ju bara lyckas...Är så glad över att denna tråd finns ska ni veta....vilka underbara människor ni är.....

I dag är det en stor dag förstår ni,jag ska med min moster (som är 5 år äldre än mig)till BB i dag hon har haft värkar hela natten så i dag kommer det nog att ske.....

Ha en härlig dag idag!!!! KRAMAR!!!!

• Suss1

September bride - grattis till din otroliga minskning. Måste kännas helt underbart.

Jag ska väga mig senare idag, men jag håller även lite koll hemma och jag tycker att jag går ner alldeles för lite....Har gått på Ren Kur i 3 veckor. Har ätit 1 gång då jag var på tjejmiddag där jag åt pastasallad med rostbiff samt 1 glas vitt, men det är allt jag tuggat på under 3 veckor. Enligt min egna våg har jag tappat 4.8 kg vilket jag tycker är lite. Om jag hade gått på kombinerad kur så hade det varit ok, men på ren kur??? Vad tycker ni tjejer?

En ny rapport kommer senare när jag träffat min konsulent!

Stor vårkram till er alla!
    Suss

• MimmiMus

God morgon!

September Bride - Men va spännande, du ska därmed få en liten kusin juh!

Suss1
    Usch - jag vet att detta låter jättehårt men med utgångspunkt från vinet och rostbiffen så är det inte så konstigt om du tappat 5 kg. MEN 5 kg är bra ska jag säga!!!!!!!!! Problemet är att du med absolut största sannolikhet föll ur ketosen när du åt och det tar 4-6 dagar för de flesta att komma tillbaka i ketos. Man ska inte klandra sig själv för detta men det är bra om man är medveten om det för det är oftast då som man vid nästa tillfälle trots allt väljer att inte bryta sin ketos. För två år sedan när jag var på min första viktinskningsetapp då så tog jag två glas vin ute en kväll och den veckan gick jag inte ner mer än 0,6 kilo. Tyvärr så tror jag att det beror på detta. Men kör hårt nu så ska du se en markant skillnad på vågen nästa vecka!

Jag kunde självfallet inte låta bli att väga mig och efter 1 vecka på kombinerad kur står jag prick still. Varken uppåt eller neråt. Eller ja - möjligtvis 0,5 kilo mer eftersom jag inte vet exakt hur mycket jag vägde då jag gick in på kombinerad. Syns en liten förbättring på måttbandet men det är marginellt. Vet inte om jag ska skratta eller gråta för jag vill juh att det ska synas på vågen men samtidigt är det juh bra att jag inte har dragit på mig allt för mycket vatten och istället lyckats bygga upp lite muskler.

Nä - från och med imorgon ska jag börja köra mina moronpass istället. Jag tror faktiskt att det är just på morgonen som min kropp vill tränas. Jag tycker att det känns som om jag uppnådde synliga resultat mycket snabbare förre året när jag tränade på morgonen. Eller så kanske jag bara ska ge det lite tid till.

Jag dricker dock minst 2 shakar om dagen men just nu sitter jag och våndas. Hade en kakao/mint och en bananpåse. Måste svepa bananen till frukost nu för att få igång magen. Kakao/banan är gott men inte kakao/mint-banan. Inte för att jag har testat men det låter som en märklig kombination.

Nä, nu ska jag dricka denna så är det överstökat. Får njuta av kakao/mint till lunchen sen istället

Ni är bäst!

P&K

• Mastermind

Och så var det dags för min veckovikt, också. :) Bara minus 8 hekto denna veckan, men såhär en drygt timme efter vägningen så känns det ändå helt ok. Visst hade jag hoppats på mer, men med tanke på hur mycket jag gått ner hittills (16,3 kg på 4 veckor) så känns det som att min kropp får lov att "vila" sig lite. :)

Men jag är grymt imponerad av september bride som orkar träna så mycket! Du är SÅ duktig!! Så nu ska jag ha dig i åtanke varje gång jag har tid över till träning men inte orkar gå utanför dörren. :D

Och grattis till Suss1, också! :) Jag kollade bakåt lite i tråden och såg att du gick ner 4 kg dom första två veckorna, vilket betyder att du "bara" gått ner 8 hekto denna veckan. Det beror säkerligen på att du föll ur ketosen när du åt den där middagen. Och du åt ju tre smörgåsar förra måndagen. Sen kan det ju bero på tusen andra saker; har du druckit tillräckligt varje dag? Har du mens, kanske? Har du motionerat mindre än vanligt?
    Men jag tycker iaf ändå att du ska vara jätteglad över dina 4,8 kilo. :D Ett hekto mindre är ju alltid ett hekto mindre. Och 4,8 kilo är ju superbra!

Svar på tråden Cambride forts... :-)