• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • pickolina

Mina föräldrar har en sådan våg och jag vet inte hur den fungerar eller hur pålitlig den är men den ger ett ganska bra resultat i alla fall. Om jag väger mig naken och sedan med kläder på så står fettprocenten och vätskeprocenten på detsamma, trots att vikten ökat. Om jag däremot äter något och väger mig direkt efter så har dessa procent ändrats... Mystiskt hur det kan fungera!

Hur som helst.. Jag beställde precis påsar för 3veckors ren kur. Så får man se sedan om det blir ren eller kombinerad. Jösses vad DYRT det är!.. Fick betala med krediten... :( Å andra sidan så kommer ju matkontot att bli sååå mycket billigare nästa månad så det går nog på jämnt ut... Känns tungt när man beställer bara. När jag handlar mat handlar jag alltid lite i taget och ser aldrig vad månadskostnaden blir.... Blir säkert egentligen dyrare, man lurar ju sig själv på det sättet.

• kareena

Hej tjejer
    Har saknat er alla.
    Det har inte gått så bra för mig, fuskade en dag och sedan var det kört jag åt allt som jag kom åt och tänkte att nu är det ingen ide att jag fortsätter.
    Men nu ska jag börja igen, jag börjar på fredag.

Mastermind
    vad duktig du är, du måste vara jätte stolt över dig själv.

• Mastermind

pickolina - Ja, snacka om det.. Jag köpte 5 veckor förra gången (fram till nästa löning) och det sved i plånboken. ;) Men som sagt; man spar ju in på matkostnaden, spec om man äter ren kur.

kareena - Huvudsaken är att du fortsätter försöka. :) Det är när man gett upp att ens försöka som man ska oroa sig ordentligt.. Jag testade CK två gånger och misslyckades gruvligt innan det funkade på tredje gången gilt. :) Och tack så mycket, det värmer! :D

• Peppes

Hej och hå! Hoppas man kan hoppa in så här utan inbjudan...
    Jag har själv precis börjat med Cambridge kuren för 2 dagar sen och googlade lite på nätet och hittade då er tråd.
    Tänkte att det kanske skulle vara bra för motivationen att ha kontakt med andra som håller på med samma grej.
    Skulle vara kul att höra från er som har mer erfarenhet om hur ni tycker att det fungerar, hur mycket kan man räkna med att gå ner på ren kur på en månad, hur man klarar av sötsuget och framförallt hur man kvarhåller motivationen...?

Lite om mig: Är 160 lång, väger för tillfället 89 kg, gifter mig den 21 juli och vill gärna bli av med så mycket som möjligt tills dess.
    Min ultimata målvikt är ca 65 kg då jag ändå vill behålla lite av mina kvinnliga former *asgarv*.
    Jag har alltid varit överviktig sedan tidig barndom men nådde under det här året min allra högsta topp då jag som mest vägde 93 kg. Kände mig hopplös och speciellt som jag är rätt kort också så var jag inte långt ifrån att se ut som en rund boll.
    Som sagt så gifter jag mig den 21 juli och känner att det får vara nog nu, jag vill lämna den lilla feta flickan bakom mig men vet att det kommer bli svårt, fysiskt självklart men inte minst psykiskt då jag kommer att behöva bearbeta allt man fått höra under åren och alla slag ens självkänsla har fått ta emot.
    Ja ja, var inte meningen att förstöra den lättsamma stämningen men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
    Alla tips och framförallt era egna erfarenheter vill jag gärna ta del av.
    Hoppas jag får vara med och leka

• Mastermind

Peppes - Klart du kan! :D Välkommen! Som du säger så är det väldigt peppande att gå in här och läsa och posta när man känner för det. Så mitt första tips till dig är att läsa igenom denna tråden, samt föregångaren "CAMBRIDGE" (brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html ). Från första till sista inlägg. :) Det tar ett tag, men jäklar vad peppande det är. :D Och då får du ta del av alla tips och råd vi gett varandra hittills. Sen är det bara att haka på denna tråden och fråga om det är något.

Vad det gäller din viktnedgång så väger jag mycket mer än du och kan tyvärr inte riktigt svara på vad du "kommer" gå ner på en månad. Dock så finns det andra här i samma viktklass som du, som säkert kan hjälpa dig med det svaret. :) Men jag tror inte det är helt omöjligt för dig att nå din målvikt redan till bröllopet, om du kör på ren kur hela vägen fram till dess. :)

• Peppes

Mastermind-

Tack för det otroligt snabba svaret!!!

Har läst igenom trådarna och fått mig lite extra motivation. Var inne på din sida också och tycker inte alls att du har någon anledning att skämmas över någonting alls! Jättekul att det går bra för dig och du verkar vara på god väg mot dina 70 kilo!!!

En grej jag kom att tänka på när jag läste inläggen var det här med hur kroppen påverkas... Allt det här med gravitationskraften och tyngdlagen om ni förstår vad jag menar....
    Äsch, jag menar BRÖST!!!!

Rent logiskt säger min hjärna mig att mina bröst (som för övrigt säkert står för ca 9 kilo av min övervikt för tillfället) kommer att bli som enorma tomma påsar när jag väl nått min målvikt för huden hinner väl inte riktigt hänga med.

Så jag undrar kort och gott hur det står till med alla era bröst där ute!? (Kan vara lite känsligt ämne jag vet men undrar hur det kommer gå för mina som redan vid start inte är i närheten av att vara så fasta som man skulle önska....)

Och alla andra kroppsdelar också för den delen, blir det mycket "häng"?

Spelar inte så stor roll egentligen, om jag når målvikten så är det värt det, vill bara vara lite förberedd...

• Mastermind

Peppes - Tja, jag svarar så fort jag ser inlägget. Så ibland går det fort, ibland tar det längre tid. ;)

Och tack så mycket för dom snälla orden! :D Det känns jättebra med Cambridge för mig. Som jag skrev lite högre upp så misslyckades jag två gånger innan jag kom igång denna gången. Och det har inte varit speciellt jobbigt, än. Så kämpa på, så kanske du också har turen att hamna i samma välbefinnande som jag och flera andra. :)

Jag har inte hunnit få så mycket häng pga viktnedgången ännu, men iom att jag har så mycket att gå ner så räknar jag kallt med att få göra en del plastikoperationer. Dock endast hudreduktion och lyft, inga inlägg nånstans. Det kommer kosta strax under 200.000 kr om jag har tur, men det är det helt klart värt att få en normal kropp för mig. :D

• Mastermind

Peppes - Jo, förresten. Jag gick ner från 95 till 65 när jag var 14-15 och jag fick inget häng då. Men sånt beror dels på ålder (hudens elasticitet), dels på ens leverne och dels så är det genetiskt. Så det är svårt att säga om just du kommer få häng. Du får la vänta och se; det är ju inte så lång tid kvar. ;)

• Suss1

Peppes - välkommen hit till oss!
    Jag tillhör det korta släktet med mina 156cm och väger i dagsläget 73,6. Har på 3 veckor tappat 5,2 kg. Det finns många här inne som har ett mycket bättre resultat, men jag är rätt så nöjd i alla fall. Mycket beror naturligtvis på hur mycket man väger från början.
    För mig var 1:a veckan jättejobbig. Inte förrän dag 8-9 började jag må toppen och kände mig så himla glad och pigg. Sedan har det gått lite i vågor. Kör ren kur, men har bestämt mig för att om jag ska bort t.ex tjejmiddag som jag var på i lördags så äter jag mat den kvällen och går tillbaka till ren kur dagen därpå. Visst - det tar lite längre tid, men för mig känns det bra att kunna vara lite social och inte bara sitta med mina drycker.
    Angående brösten så vet jag inte hur det kommer att bli. Jag har "modell mycket bröst" som hänger ner mot naveln Då jag i dagsläget har problem att hitta rätt storlek så är jag bara glad att det börjar försvinna. Har minskat 2 cm runt bysten på dessa 3 veckor och det märks verkligen skillnad så om de blir hängiga så får man väl peta upp dem med en tjusig BH
    Lycka till och vi finns här alla tillsammans!
    Suss

• Peppes

Suss1

Skönt att höra att det inte bara är jag som har bröst som inte ser ut som en Big Brother deltagares ( väl medveten om att de ofta är opererade så ni behöver inte starta en ny tråd pga min kommentar...)

Vad det gäller din viktminskning så tycker jag som följande: minus ett hekto är ändå alltid MINUS ett hekto och ett steg i rätt riktning så stort grattis till dig för förlorade 5,2 kg.

Har en känsla av att jag faktiskt kanske klarar det här med er hjälp!

Ha det bäst allihop!

Svar på tråden Cambride forts... :-)