• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Änglahund

Mastermind - helt otroligt!!! Fy attan vad starkt jobbat!
    Skall genast ta mig in på din sida och få lite mer inspiration!

Jösses brudar, detta går ju som tåget!

• Änglahund

Äh, du får gärna länka till din sida.. :D

• Änglahund

Nu har jag varit inne och fluktat lite, och guud vad du har varit duktig! (nu menar jag det verkligen inte som en "klapp på huvet", utan verkligen som en komplimang!)
    Det ger mig verkligen styrka att kunna fortsätta med denna dieten.

• Mastermind

Änglahund - Taaack. :D Och klart du kommer klara det här! :) Det känns lättare för varje dag som går och när man väl gått på kuren ett tag så vill man inte sluta förrän man är i mål, inte när man varit så duktig hela tiden. :D

• Änglahund

Mmm, det stämmer! Att se vågen visa mindre och mindre för varje dag, är verkligen det i sig en peppning som heter duga.

Men, har du inte fuskat någon gång? Alltså ätit mat/middag när du har varit så jättesugen och bara måste tugga?
    Enda gången jag fuskat var förra helgen, när jag hade lite spaghetti bolognese, men även om det går bra och så, så ibland får jag såna sug att jag lixom bara måste tugga och få känna smaken av lite kött (jag älskar kött) annars kommer jag att dö, känns det som?
    Jag sitter på jobb nu, lite allmänt uttråkad, och allt jag kan tänka på är en fet köttbit.. :(

• Mastermind

Änglahund - Nix. Inget fusk, men däremot tugg. Jag tuggar tuggummi då och då. Det rekommenderas inte eftersom det går igång magsafterna och därmed kan skapa ett enormt sug efter mat som är svårt att stå emot. Vissa drabbas, andra inte. Man vet inte vilka, så därför rekommenderas inte tuggummi generellt. Men efter att ha lagat mat och suttit bredvid min sambo då han ätit hur gott som helst utan att jag ens känt en gnutta sug, så bestämde jag mig för att prova tuggummi. Och det gick! :D Så nu tuggar jag ibland, för jag var lite rädd för hur tänderna skulle se ut efter 8 månader utan något tuggande alls.

Jag har haft en väldig tur; jag känner bara ytterst lite sug (ingenting jämfört med innan) och ingen hunger. Jag "äter" med näsan och får min hjärna/kropp att känna sig supermätt eftersom den tror att jag ätit det jag luktat, efteråt. Man minns ju ofta inte smaken så mycket, utan mer lukten. :) Igår hade jag t.o.m lite ont i magen för att det kändes som att jag hade ätit alldeles för mycket. ;)

• Änglahund

Vad skumt, men tursamt ändå kan man väl säga :)

Vädret spelar nog också roll, tror jag, just nu är det kallt, blåsigt och ösregn här, och då vill man ju gärna ha lite "varmt" i sig.. Jag får försöka vara stark helt enkelt, min självdisciplin är nästan obefintlig *himlar med ögonen*

• Mastermind

Änglahund - Men det finns ju soppor som man kan värma. :) Jag äter nästan bara soppor, utom på morgonen. Jag skulle inte klara att dricka choklad eller jordgubb eller så hela tiden.

• Änglahund

Hmm ja det skulle man kanske tänkt på :D
    Jag har påsar nu med jordgubb och mintchoklad i 1½ vecka till, men nästa gång får jag nog be om en blandning tror jag *skratt*
    Vilka soppor är goda? Jag förstår att kyckling är rätt okej?

Svar på tråden Cambride forts... :-)