Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Jag saknar också MimmiMus - jättelänge sedan vi läste något från dig...
SeptemberBride - Snart 100 dagar på ren kur Har du inte ätit någonting alls under dessa dagar? Helt otroligt kämpat! Hur långt har du kvar till målvikten?
Du åker väl till Grekland snart eller var det någon annan som skulle dit?? Svårt ibland att komma ihåg vem som skriver vad...
Suss
Skulle börja med cambridgekuren förra veckan men blev sjuk och var tvungen att avbryta kuren. Sitter och väntar på att bli frisk så att jag kan börja igen.
Jag hade sådan otur, fick feber samtidigt som jag blev förkyld och fick ont i halsen. Känner mig så svag just nu.
Jag blir så motiverad när jag läser om er alla, vad duktiga ni är.
september bride
När ska du vara med på cambridgekurens hemsida?
Det skulle vara kul att se dig, efter att ha läst så mycket om dig.
Jag tycker att du är super duktig.
Jo det är jag som ska till Grekland..vi åker den 8/6 och kommer att vara borta i 2 veckor...skönt,men lite orolig hur det blir med mat mm...
Jag har inte fuskat en endaste gång ..bara vatten och mina 3 shakar....nu har jag kvar 5,4kg till min mål vikt... och det ska jag vara klar med tills september så det ska jag klara...då har jag gått ner 36kg...
Kommer att säga till när jag skickar in till cb:s hemsida...det blir till efter grekland....
Annars är allt bra med er alla eller???
Hej alla duktigt CB:are!!! :)
Jag är inne och läser här inne titt som tätt varje dag - vad duktiga ni alla är!!!
Jag har själv funderat på att hoppa på denna kur under 6 veckor i sommar, det jag funderar mycket över är hur upptrappningsen fungerar gällande att börja äta igen - informationen finns ej att hitta på nätet.
Anlednignen till min fråga är att jag läst att likväl att man går ner x antal övervikt så är det snarare vanligare än ovanligare att den kommer tillbaka igen, fast än att man ej bjudin in den :)...så, ni som klarat att gå ner x antal övervikt - hur fungerade det för er att trappa upp med mat (alltså från 3 till 2 och ner till 1 shake till ingen alls) istället för en shake och under hur lång tid fick ni hålla på med shake tills ni bara åt mat och höll en jämn vikt???
Det är mestadels skriverier om hur mycket alla går ner här, och det är jättebra!!!, men jag önskar att någon hade kunnat skriva om det där andra också...jag väntar med spänning på svar från de som "vet" - been there - done that!
Hej så länge!!! :)
diamondgirl - Om du läst tråden så borde du ju veta att det snackats en hel del om upptrappning på sistone. ;)
Till Mastermind:
Va???
Jag har läst och inte fått svar på det jag undrade över, varför så spydig??? Sandlådenivå, eller??
Du får gärna berätta hur mycket övervikt du blivit av med via CB, hur länge sedan det var och hur du gick tillväga med att hålla din målvikt.
Jag känner att det inte finns någon som har svarat på detta på ett sätt som tillfredställer mig.
Som jag tidigare skrev så undrar jag det då jag gärna vill veta hur det kan vara i den situationen då jag läst en hel del om personer som gått på CB, gått ner en massa och strax därefter gått upp det man gått ner och lite till...jag är inte speciellt intresserad av det...eftersom jag planerar att börja inom kort :)
Som sagt, du verkar veta så jag väntar på ditt svar... :)
diamondgirl - Jag menade verkligen inte att vara spydig, och det var tråkigt att du uppfattade mitt inlägg så. :( Var inte så snabb med att dömma folk.
Jag har inte nått min målvikt än, så därför är jag nog inte rätt person att svara på det. Men däremot så har det som sagt snackats lite om upptrappning dom senaste sidorna, så du kan ju läsa igenom dom (i all välmening, så du inte uppfattar det som något påhopp).
diamondgirl
När man skall börja sin upptrappning, tar detta ca 10 veckor.
Upptrappningsschemat får man av sin konsulent och under dessa 10 veckor får man lära sig hur man skall äta, träna osv FÖR att behålla sin vikt.
Sen är det upp till var och en att följa CK råd på 10-veckors upptrappningen för att behålla sin vikt.
Jag är lessen, men jag förstår inte riktigt din fråga.
Kan du förklara mera vad du vill veta, så ska vi försöka svara på din frågor.
Hejsan allihopa!
Jag tycker det är oerehört inspirerande att läsa om hur duktiga ni har varit. Själv har jag ungefär 25 kg övervikt som jag lider oerhört av. Det har blivit en fixering som förvärrats mer och mer, nu tänker jag på det hela tiden.
Jag har funderat på att testa CK i ett par månader men det är hela tiden riskerna som har fått mig att avstå. Det jag är mest orolig för är att hjärtmuskulaturen ska ta stryk utan att jag märker det (som hos tjejen som dog av en VLCD). Eller att mina tarmar ska lägga av eller att jag ska drabbas av njursten. Anledningen till oroar mig är nog för att om jag skulle sätta igång med kuren så skulle jag ge mig sjutton på att hålla ut och strunta i kroppens signaler i form av yrsel, trötthet, utmattning, frusenhet osv.
Vad jag nu undrar är om ni har har drabbats av några allvarliga biverkningar eller om ni har hört talas om några som blivit allvarligt sjuka? Dessutom, vet ni hur man undviker njursten? Efter tre veckor på kuren, uppsökte ni då läkare för att kontrollera att kroppen inte hade tagit stryk? Jag är ytterst tveksam om att en försäkran från en vinstdrivande, pyramidspelarbetande konsulent skulle kunna övertyga mig om att kroppen i regel inte alls mår dåligt av kuren och att det är hälsosamt att fortsätta så länge man känner för det.
Har ni kunnat jobba utan problem? Jag ska i sommar jobba tvåskift men produktion och är orolig att jag inte kommer att orka ordentligt.
Om det inte var för min oro skulle jag hoppa på tåget direkt!!!
Hoppas att ngn där ute kan svara på mina frågor, om allt verkar ok så ska jag ge CK en chans.
Kram på er!!
Fy bubblan för dålig självdisciplin!
GRRR!
Jag åt nästan en halv jädra kyckling igår, och idag har jag gått upp nästan 800g!
F*n f*n f*n f*n f*n!
*arg Änglahund som stressar och inte vill inför hippan imorgon*