• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Telan

Lapinette: Det kan tänkas att min mamma tänker hålla tal också. Grejen är att pappa verkligen tänker hålla tal, eftersom det förväntas och det ska vara rätt och riktigt, men han vill ha råd och tips på vad han ska säga. Det känns konstigt om jag ska behöva säga till honom vad talet ska innehålla. Men jag ska tala med min bror och se om inte han kan "vägleda" pappsen en smula.

• Lapinette

Tack mia_maj2006! Det ser ut som det ska vara uppehåll på lördagen. Håller tummarna!! Det är väldigt osäkert så det lär nog bli som inför förra helgen...man ser vad det är för väder när man drar upp rullgardinen.

• Lapinette

Telan - det låter vettigt! Känns lite konstigt om du redan innan vet vad han kommer att säga. Jag har varit på ett bröllop där talet till bruden var helt underbart. Han tog upp brudens speciella egenskaper på ett varmt och roligt sätt...jag känner henne väl så jag satt och skrattade och log hela tiden. Resterande minns jag faktiskt inte...ja förutom det där otroligt låååånga talet som var olidligt långt när man var hungrig.

• Lapinette

Jag igen! Fransmännen kommer nu att grubbla på hur jag ska ta mig in i kyrkan nu när min far inte kommer. Ha,ha de känner inte till den svenska traditionen!

• Telan

Lapinette: Nä, för mig betyder med massor bara att han gör ett försök att hålla tal, sen vad han säger spelar mindre roll. Och som du säger, ingen kommer ihåg nått av vad som sades ändå.
    Såå, hur nervös är du nu då, så här dagarna innan??

Jag dansar soldans mest hela tiden för helgens brudars skull och förväntar mig detsamma av er nästa helg.

• Lapinette

Telan - jag kommer att stå vid poolen inför den 27:e och dansa som en galning !

Jag är lite smånervös men det känns fortfarande så overkligt. Man har ju planerat i ett år så jag förstår faktiskt inte riktigt att det bara är 3 dagar kvar. Jobbar bara (klarar inte av att jobba alls just nu) idag och sen är jag ledig.

En fråga, har ni bokat annons i DN och till vilket datum har ni gjort det? Det är det enda jag har kvar på min planeringslista att göra.

• lillabunny

Tack Telan och Lapinette!

• mialisa

Lycka till på lördag! Avundas er, ni har något underbart framför er. Jag har fått ett plus på grav.testet! Helt sjukt, måste ha blivit veckan före bröllopet eller på bröllopsresan! Jätteglad förstås, men jag trodde aldrig det skulle bli på första försöket.. Kram till alla maj-brudar, ni kommer känna er vackrast i världen!

• gewgaw

Mialisa grattis till magen *ler* Kul!! Det var lika för mig, gravid på första försök (för ett år sedan) dottern är nu 4 mån.

• lillabunny

Grattis mialisa! Så kul!
    Trodde inte heller att det skulle bli något på första försöket här heller! Lycka till!

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!