• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Mopedvin

Lapinette - visst förväntar man sig att ens föräldrar ska komma på ens bröllop?
    Låter spännande med din blivandes jobb, men vill han ha det? Kommer ni bo permanent i stockholm tror du?

Imorgon efter jobbet åker jag och min älskling till Stockholm för:
    1. Konsert med mitt favvoband Belle&Sebastian
    2. Övernattning på hotell
    3. Shopping!

Ska bli mysigt med en liten trip, vi jobbar bara imorgon och på fredag sedan har vi 2 veckors semester!

• gewgaw

uppdaterar listan:

20 Lapinette, Mariefred
    20 roffan, Växjö
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 cajsan, Roslagen
    20 grahn06, Göteborg
    20 Maja-bruden, Falun
    20 snaeckan, Mölle
    20 karres 76, Borlänge
    24 kattkatt, Grand Val, frankrike
    26 majbröllop06, Dalarna
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund
    27 Lugnet, Dalarna
    27 Fröken Linda, Lysekil
    27 JeckaH, Göteborg
    27 palcam_Girl81, Veberöd
    27 Baileys, Västerås
    27 storstrumpa Rättvik
    27 Eiya, Kumla
    27 Linda 75, Norrtälje
    27 Gewgaw, Sundsvall

• Telan

Lapinette: Jättetråkigt att höra om din far och farmor. Jag skulle bli jätteledsen om någon av mina familjemedlemmar inte skulle komma på bröllopet.

På tal om familjemedlemmar så pratade jag med min far igår och han är jättenervös inför att han förväntas hålla tal. Han är inte direkt nån pratkvarn och håller sig oftast lite i skymundan i folksamlingar även om det är bland släktingar så jag förstår honom. Det kändes som att han ville ha tips och råd från mig, fast han säger det liksom inte rakt ut. Jag kan ju inte direkt tala om för honom vad han ska säga och vad talet ska innehålla, även om jag vill hjälpa honom. Någon som har nått bra tips eller så?

• mia_maj2006

Kan inte din mamma/bror/syster eller så tala med honom. Kanske i form av "Brudens far förväntas ju nästan hålla tal, har du funderat på något att säga?", "Det räcker med att du säger att det varit en fin dag och att då är glad att din dotter gift sig med en så trevlig man" eller nåt. Så att han förstår att det inte måste vara något jättelångt, jättevitsigt eller jättekomplicerat.

• lillabunny

Idag är det vår fyraårsdag + ett år sen förlovningen + 10 dagar till bröllopet. Det ska vi fira genom att åka över till Köpenhamn ikväll och käka på restaurang. Ska bli så mysigt!

• Telan

mia_maj2006: Mina föräldrar är skilda men jag skulle kanske kunna prata med min bror och hans fru. Det var ett bra tips, tack!
    Jag vill ju inte att pappa ska få magsår pga nervositet för min skull. Men visst värmer det i hjärtat bara av att veta at han tänker försöka även om han tycker att det är jättejobbigt.

• Telan

lillabunny: Grattis på dagen och ha en trevlig kväll.

• Lapinette

Telan - om min far hade kommit hade han garanterat inte hållt något tal. Jag är ganska så säker på att min bror har förberett det talet eller så låter han min mor ta det. Jag har varit på bröllop där mamman har tagit talet istället för fadern då det är hon som har varit den som vågar prata inför folk. Det behöver inte var långt (har varit på bröllop där fadern har stått och pratat i 20 min medan förrätten stått framför en...inte skoj) och vill han inte så kan han ju börja och sedan överlåta resterande till någon annan.

Idag är det min sista arbetsdag sen är det semester som gäller. Ska imorgon tvätta, baka tårta, träna och färga håret. På eftermiddagen kommer O och på kvällen är det middag med kompisarna. Svensk mat på Brännvin och sen en drink i baren på Gondolen.

På fredag är det manikyr, hämta stereo och att åka ut till Mariefred med all champagne, program etc. Tårtkalas och champagne och på kvällen att sy in löshår och sätta upp håret på spolar.

Sen är det LÖRDAG! och snälla dansa till vädergudarna soldansen (inte regndansen)!!! Det ser väldigt osäkert ut på SMHI.

• Lapinette

lillabunny - grattis på 4 års dagen. Vi har vår 4 års dag på fredag och 1 årig förlovningsdag på lördag. Han hade velat fria på vår 3 års dag men då var jag fortfarande i Stockholm varpå det blev den 20:e istället och så gifter vi oss exakt 1 år efter.

• mia_maj2006

Lapinette: Kolla in aftonbladets väder för lördag i Strängnäs (mariefred fanns inte). Det ska i och för sig regna under natten men dagen ser mer ut som halvklart...
    Du slipper säkert regn ska du se.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!