• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Lapinette

kattkatt - roligt att du frågar om vi kan tänka oss att bo i Sverige. Min blivande mans chef ringde honom i torsdags och sa att han vill flytta kontoret till Stockholm! Helt sjukt, då det ligger utanför Nice just nu och de har anställt en kille i Stockholm men det verkar som han kommer hit i slutet av sommaren. Vågar dock inte tro på det än men efter ett samtal med chefen idag verkar det som om chefen går med på alla hans villkor. Som sagt...känns omtumlande och vi vågar inte fira förrän avtal och allt är klart och påskrivet.

Härligt Chessie! Hoppas du kommer in med lite bilder... om en vecka är jag Madame Z!!! Sitter nu på jobbet och printar ut Vigselprogram och till fest. Sen är ALLT, verkligen ALLT klart!!!!

• mia_maj2006

Jag sitter också och printar ut program, dock hemma. Jag fick byta ut mitt snygga typsnitt mot ett läsbart så att folk ska klara av att sjunga med.

• mia_maj2006

Chessie: Jag blev så himla glad att du var så nöjd med Envy Me, jag har inte direkt varit orolig men det är ju skönt att få det bekräftat att de är bra.

• Telan

Chessie: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Vad roligt att du är så nöjd med er stora dag!

Min blivande blev också kidnappad i lördags. Vi var ute och pysslade i trädgården, precis som alla andra grannar, när grabbgänget kom stövlandes. Så nu vet hela grannskapet om att vi ska gifta oss också. De spökade ut honom i bland annat en långhårig blond peruk (han har annars mörkt kort hår) och vår tvååriga dotter tyckte det var jätteläskigt. Hon berättade för ALLA hela dagen att "pappa läskig". Undrar just vad de trodde.

För övrigt har vi pysslat med festprogrammet så att det är nästan klart. Det tar ju sån tid när man är perfektionist och hakar upp sig på smådetaljer. Ibland blir jag så trött på mig själv. Och så har vi gjort ett tredje (!) alternativ på bordsplaceringen och den här gången tror jag att vi fick till det riktigt bra.

• Lapinette

Tjejer, är det någon mer än jag som inte kan sova längre? Har varit lugn som en filbunke men nu är det nog slut med det. Vaknade 05:00 imorse (sover normalt till 07:00...i helgen vaknade jag också innan väckarklockan. Jättejobbigt!

Förutom tankar om bröllopet som snurrar runt så är det nämligen så att min blivande troligen flyttar till Stockholm ganska så snart...så då förstår ni att det snurrar i huvudet!

Och förresten, ser ut som fint väder t o m onsdag...sen skitväder! Jag hoppas vädergubbarna har fel IGEN!

• gewgaw

12 dagar kvar... Nu börjar nedräkningen.. hua. Den här veckan blir ganska lugn, ska bara ringa blomsteraffären och bageriet och dubbelkolla tiderna, men det är nästa vecka det smäller med alla förberedelse, anländande gäster osv. fjärilarna börjar hopa sig i magen..

• Lapinette

IIiiii...och här är det bara 5 dagar kvar!

• Telan

Lapinette: Inte långt kvar nu. Jag förstår att det är problem med sömnen. Jag har inga som helst problem med att sova, däremot drömmer jag massor. Inte bara om bröllop utan om allting - varav det mesta går fel eller blir trassligt och jobbigt. Ibland är jag helt slut när jag vaknar och har jätteångest, innan man vaknar ordentligt och inser att det bara var en dröm.
    Vad roligt ifall det blir av för er del att flytta till Sverige också. Kan tänka mig att det blir jobbigt i längden att pendla så mellan två länder.

• mia_maj2006

Lapinette: Jag håller med dig, i morse gick jag upp strax efter 5 för då kunde jag inte sova längre. Jag brukar i och för sig gå upp 05.30 men då brukar jag vara jättetrött. Nu snurrar det 100 saker i huvudet och man försöker komma ihåg allt.

I helgen har jag bakat en massa kakor till presentöppningen, gjort en fotograferingsplanering, skrivit lite mer på huvudplaneringen där det står vad alla ska göra under bröllopsdagen och dagarna innan samt skrivit ut program till bröllopet.

• annaglitter

Jag är av någon konstig anlöedning inte alls särsklt nervös men det kommer kanske. Däremot börjar sömnen bli sämre, har det något med B att göra kanske ;)

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!