Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
lapinette: Måste bara säga att jag verkligen tycker synd om er med er tårta ;) Men det löser ju förhoppningsvis sig nu :)
msbine - jag berättar på torsdag (om tårtan) och hoppas då på att skriva med ett stort !
kattkatt - jag övar på min sminkning varje dag men i lite diskretare tappning. Fick rosa ögonskuggor och det använder jag nu till jobbet. Är ju van att sminka mig mycket och starkt sedan tävlingsdansen så jag tror inte sminkningen kommer att bli något problem. Jätteskoj!!!
Imorgon tänkte jag sminka mig och gå ned till mamma och prova hela outfiten, klänning, skor, smycken och sjal. Jag håller tummarna för att det kommer att kännas helrätt.
Lapinette - vad spännande. Jag vågar knappt prova allt mitt förrän dagen D. Eller vågar... jag tror inte jag vill riktigt.
Är lite förbannad, var och hämtade ringarna igår och när vi kom hem och tittade i dem har de gjort fel... Min förlovningsring skulle bara putsas så det stämde men i m2B´s skulle det stå GrandVal 24/5 -06 Nu stod det bara 24/5 -06 Desutom hade de graverat det så "grand val" inte skulle få plats "före" datumet som vi ville ha det. Morr! Problemet är att vi har titanringar och att det inte "bara" är att gravera. Plus att guldsmeden nu har gått på semester. Och vi åker om 13 dagar. De skulle lösa det så vi fick dem i nästa vecka i alla fall sa chefen i affären. Hoppas på det nu bara. Men jag fattar inte hur an kan göra fel när det står så tydligt på lappen hur det ska vara. Plus att vi betalat för BÅDE text och datum, vilket var dyrare än bara datum.
Lapinette - på tal om sminkning. Jag önskar jag kunde träna varje dag men det känns inte så bra med det jobbet jag har (sjuksköterska) Men jag gick faktiskt till jobbet efter provsminkningen och kände mig som "nurse glamour" HA!
msbine, Lapinette
Hon har försökt få ensam vårdnad, men socialen har helt ställt sig på pappans sida, för de tycker synd om honom, har de sagt. Nu vet vi inte vad vi ska göra för att få hem barnen. Hon får inte ens prata med dem i telefon för pappan. Usch, vilken röra!
Har precis varit och klippt mig och bestämt tid för uppsättning. Det närmar sig nu, tjejer!!! Måste försöka tänka positivt.
Lapinette: Väntar med spänning på tårthistorien :)
De ringde precis om min klänning, den är insydd och klar nu Ska dit på torsdag och se så att den verkligen passar, längtar efter den!!!
Kul att det närmar sig för alla...och somliga är nog redan iväg på smekmånad. Får väl höra alla stories när folk har återhämtat sig.
Pumbaalina - men något måste ju gå att göra?!! Usch, trist när saker inom familjen inträffar. Har nog tur att min far, min brors far samt mamma för det mesta kommit överens. Åtminstone har alla firat jular och födelsedagar tillsammans.
kattkatt - nurse glamour låter förträffligt! Mitt ena öga rinner (inte pollen...men problem sen en operation) så där har jag inte så mycket smink kvar. Hoppas ögat mår bra om 10 dagar.
msbine - vart ska du gömma klänningen fram tills bröllopet?
Lapinette: Hemma hos mamma :) Hon ska ändå vara min chaufför under bröllopsdagen, så hon kan ta med klänningen då :)
Pumbaalina: Håller med Lapinette, nåt måste väl gå att göra?
msbine, Lapinette
Polisen är inkopplad när det gäller hoten mot min mamma och mig, men när det gäller barnen måste de gå via socialen och familjerätten, och de står förmodligen även den här gången på "den stackars pappans" sida. Hon har fått tid att träffa dem i veckan, men innan dess får hon nog inte hem barnen. Och vi vet från barnen sedan tidigare att de inte mår bra hos pappan. Usch! Fy för socialen i vår kommun!
Nu ska jag gå ut i solen och jobba på att bli brun, så jag bryter av lite från klänningen. :)
kattkatt - då ska ni ju ha pengar tillbaka. Vi fick inte heller som vi ville i ringarna. Det blev med stora bokstäver vilket jag inte alls tycker är lika snyggt och personligt och sen så skrev det datumet annorlunda för att få plats i min ring. Tror dock inte man kommer att titta så mycket i ringen så jag orkade inte tjafsa.