Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
cajsan
Känner du på dig att det blir imorgon? Mig tog dom förra lördagen. Jag hade känslan av att det var dax. Känslan bara fanns där och jag hade nog blivit besviken annars.
karres 76: HADE känslan att det blir imorgon! Fast nu känns det INTE så! Har precis pratat med en av mina tärnor och antingen blir det inget eller så spelar hon bra!
Kanske blir nästa helg - eller inte alls!
Jag undrar också om jag kommer att få någon möhippa...jag vet att min man kommer att råka ut för roligheter, men jag är så orolig att jag inte kommer att få något själv Det värsta är inte att jag skulle bli ledsen, utan att dottern som är 9 tror att alla blir hippade eftersom hon var väldigt faschinerad av att höra om en möhippa jag var på för ett år sedan, och det känns så dummt om jag inte får någon och hon börjar undra varför, jag tror att hon skulle bli ledsen, för hon går här och väntar...Jag har sagt att det är inte alls säkert att man får någon, att folk har så mycket annat att göra och att det inte är så lång tid kvar. Och jag tror faktiskt inte att jag får någon, för då är mina närmaste helt otroligt bra på att ljuga...och det brukar de inte vara! Så jag ställer in mig på att inte få någon och låtsas att jag inte är så besviken som jag egentligen är...
För visst får man tycka lite synd om sig själv också mitt i den stora lyckan! Man vill ju liksom att allt ska vara perfekt...har kanske byggt upp förväntningarna lite för högt? Men jag kommer att få så supermycket hjälp med allt möjligt så jag tycker inte att jag FÅR vara besviken på mina vänner och systrar, men ändå...
Jag ska nu iväg på "skönhetsdag". Jag och tärnan har bokat massage, ansiktsbehandling och vaxning av överläppen. 2 timmar att bli omhändertagen under bröllopsbestyren. Vi bokade det mycket för att jag trodde jag skulle vara mer eller mindre sönderstressad vid det här laget, med bara en vecka kvar, men det känns bra.
Allt är klart. Det enda är att handla lite småsaker, samt att ringa runt till folk ock "detaljplanera", dvs bestämma tider för fotografer, tältleverans, servetriser mm. Hoppas ingen bangar ur...
Sanden är på plats. Pappa har tillsammans med granne skyfflat 6 tom sand över gräsmattan för att försöka få den plan. Vi konmtaterade att det är mycket gropar i den och om man lägger golvplattor på, så kommer det bli ojämnt. I fyllan och villan skulle folk snubbla i skarvarna.
Sista solning onsdag, kläder hämtas torsdag, porslin och tält kommer fredag. Ringarna är hämtade, förlovningsringarna putsede och graverade.
Allting har fungerad så himla bra att jag fortfarande väntar på katastrofen. Någonting måste ju gå snett enligt min världsbild - obotlig pessimist. Lastbilen med tältet kör i diket, fotografen bryter armen, tårttjejen tog fel på dag.... M2b är mer orolig för själva vigseln, med att snava över min klänning, glömma bort vad han ska säga mm.
Josse82: Hoppas bröllopsdagen var underbar igår!
S&F, Skåne, hellan_jkpg, nenne75, mialisa, Meeela, majbruttan: Stort grattis på er bröllopsdag idag!!!!! Hoppas att ni får en underbar dag!
Idag är det 3 veckor kvar, ska bli så kul!
Och här bara 2 veckor kvar!!! Alla brudar som gifter sig idag hoppas ni har det underbart!!!
Chessie - låter jättehärligt att bli omhändertagen. Njut!
Och ni andra, blev det möhippa?
Här (Cannes) så är det mulet idag. Så typiskt när solen har skinit hela veckan. Jag hade hoppats på att bättra på solbrännan så jag slipper fixa det i Stockholm men, men hellre mulet här och sol i Sverige.
Vår tid är snart här. Vad gör ni alla maj brudar? Alla kanske är tagna på möhippa idag. Eller?
Ingen möhippa här inte... Väntar vid frukostbordet kl 7 nu varje lördagmorgon framöver.
Imorgon ska vi till herrgården och träffa serveringstjejerna som vi fått tag på. Det är ett par tjejer i ca 20 års åldern som gått kockskolan. Budget tips!!!!!
Jag är redan hippad! Idag hade vi som sagt var mulet i Cannes så vi har läst korrektur på Who is who (beskrivning av våra gäster) på två språk. Nu är allt klart för tryck. Känns skönt! Sen är det bara tårtan jag ska fixa när jag är tillbaka i Sthlm i veckan. Och så ville absolut vår fotograf träffa oss (mig) igen. Vet inte riktigt varför och känner inte att jag har tid men jag ska försöka klämma in ett möte (vi träffades vid nyår och diskuterade bilder).