• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Mopedvin

Idag ska jag till MUS för provsminkning kl 11.00 Ska bli jättekul!

• msbine

Vi satt igår och skrev ner en "liten" lista på vad som var kvar att göra, det blev faktiskt en hel del, här kommer den;
    *Hämta ringarna
    *Boka frissa till m2b
    *Handla godis
    *Handla underkläder+skärp till m2b
    *Bestämma mer exakt med trubaduren vad som ska spelas, tider osv.
    *Bestämma blommorna exakt och betala dem.
    *Öva i kyrkan (bokat till söndag)
    *Bestämma exakta platser för fotograferingen
    *Prata igenom och fastställa festen med restaurangen (menyer, tider osv, bokat till tisdag)
    *Hämta min klänning
    *Provsminkning (bokad, ej utförd)
    *Provuppsättning (bokat, ej utfört)
    *Bygga naglar (tid bokad, ej utfört)
    *Bestämma vem som ska lämna alla saker som ska till festlokalen samt vem som ska hämta upp sakerna som blir över dagen efter.
    *Fixa någon som kan filma vigseln.

det blev en del... Suck... Som min m2b sa: "tar det aldrig slut?" man börjar snart undra...

• Lapinette

kattkatt - lycka till! Fråga och lär dig massor! Min sminkör förklarade jättemycket för mig då han visste att jag skulle göra sminkningen själv. Jag har övat lite även till vardags men då gjort den i en "light" version. Känns bra!

mia_maj2006 - vad har vi kvar (snart bara 2 veckor!!!).
    - göra klart det sista med beskrivningen av gästerna samt printa det med menyn
    - skriva ut vigselprogrammen
    - bestämma tårta!!!
    - prova kläder, skor, bustier, smycken...tutti en sista gång
    - gå in skorna
    - öva på sminkningen

Sen är det mest det som ska ske de sista dagarna
    - klippa och färga håret
    - manikyr
    - hämta alla hyrsaker
    - köpa alkoholfritt till brudskålen samt tilltugg
    - åka ut till Mariefred med MASSOR av champagne

Det som upptar min tid nu är att göra den där beskrivningen av gästerna ihop med vart de sitter på festen snyggt. Lite pul och strul då det inte hamnar på jämnt antal sidor (lite yrkesskadad när det gäller trycksaker).

• Mopedvin

Kvar att göra:

- hämta ringarna
    - fixa naglarna (bokat till 19/5)
    - färga håret
    - fotvård m2b
    - klippning m2b
    - fortsätta bränna fest cd-skivor
    - köpa tiara
    - shoppa lite nya kläder till bröllopsresan

Mest roliga saker!

Tråkigare är att m2b mormor har blivit sjuk (dubbelsidig lunginflammation, 88 år..) så vi vet inte om hon kan följa med till frankrike.. Hon ligger på infektion med intravenös antibiotika så vi hoppas på snabbt tillfrisknande.

• msbine

kattkatt: Usch vad tråkigt :( Hoppas att hon kryar på sig snart!

• Mopedvin

MsBine - hon är en riktigt krutgumma så vi hoppas. Men man har blivit lite mer rädd att det ska hända något när vi är där.

• mia_maj2006

kattkatt: Jag har en av punkterna på din lista som ska göra fast totalt tvärt om...

- shoppa MASSA nya kläder PÅ bröllopsresan

Vi ska ju åka till ett antal städer i Europa med bra shopping så jag ska vänta med klädinköpen tills vi kommer dit.

• Mopedvin

Mia_Maj - ja vi ska ju till Paris så... fast jag har hört både och ang shopping där. Vilka städer ska ni till?

• lillabunny

Vad fina tvålar Fia... Du är jätteduktig ju!

Kvar att göra:
    - Klänningen. Prova ut den och få den uppsydd. Ska dit imorgon.
    - Festprogrammen. Klara, ska bara skrivas ut och sättas på plats.
    - Strumpor ska köpas.

• mia_maj2006

kattkatt: Rom, Palma, Marseille, La Spetzia på italienska rivieran, Genua och Palarmos. I Rom lär vi tyvärr inte hinna shoppa men i Palma har vi en hel vecka och Marseille har rätt bra shopping.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!