Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Jag måste få lite råd
Vi vill ha en speciell bil att åka i från kyrkan.
Vår vigsel är klar ca 15.50-16.00 någonting. Bilen är i Uppsala innan den kommer till oss och kan vara framme ca 16.30. Kanske ca 10 minuter innan om det inte är köer eller blir några problem, då blir den senare. Skulle ni vågat chansa?
Blir det konstigt att stå på kyrktrappan och ta bilder osv så lång stund som en halvtimme?
FiaMia - är inte färdig med tvålarna, tar en hiskelig tid tycker jag...
annaglitter: Kolla framför allt om det är någon vigsel till i kyrkan efter er, om det kommer ännu ett bröllopsfölje efter er, så kan det ju vara lite jobbigt att stå kvar på kyrktrappan....
kattkatt: jo, det var lite pill, men mina formar är ganska stora, så all tvålmassa jag köpt räckte till 5 st. Kommer ju bara använda 2 st, en på herrarnas och en på damernas! Har lagt in bild på dom om du vill kika hur dom blev...
www.familjeliv.se/hem/mialisan/galleri.php
FiaMia - jag ska gjuta 18 st...
Dina var fina! Hur fick du dem vita?
FiaMia: hur har du gjort dom jättefina tvålarna?
Två dagar kvar! Ganska pirrigt i magen nu..
Cattis28: förstår precis hur du känner, man tänker på bröllopet dag och natt... Sydde tyllpåsar i helgen så det är klart iallafall. Sen skall vi göra klart festprogrammen + musik i helgen och även försöka träningsdansa lite vals också. Vad har ni kvar?
Jag var och beställde blommor till dukningen. Dessutom har jag stämt av vigseln med vigselförrättaren. Det jag har kvar att göra som går att göra i förväg är:
- Skriva ut vigselprogrammen
- Skriva ut menyerna
- Knyta band runt ovanstående (det ska jag och mina vänner göra under Eurovision Song Contest)
- Meddela hur många vi blir, hur många vegetarianer osv till restaurangen.
- Ringa Skansen för att fixa inkörningstillstånd till Djurgården.
- Gå in skorna, jag borde göra det varje dag men jag glömmer det. De är dock jättesköna.
- Skriva noggranna att göra listor till alla inblandade.
- Skriva ett schema till fotograferna över vad som ska tas kort på.
- Äta middag med folk som har en funktion på vigseln/middagen så att vi kan gå igenom exakt vad de ska göra.
- Göra klart bordsplaceringen
- Skriva bordsplaceringen på det stora papper jag köpt för ändamålet
- Pussa och krama på m2b så att han glömmer att jag är en Bridezilla light.
Det är säkert en massa mer, men jag kommer inte på något just nu.