• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Mopedvin

Therese33: klippte ut "rektanglar" som var ca 18x42 cm. Sen zickzackade jag runt om. Efter det vek jag tyget dubbel så det blev ca 18x21 cm och sydde ihop 3 sidor. Sen band jag gröna band runt som höll ihop. Hoppas du förstår!

• Mopedvin

MsBine - håller med, det känns jättekonstigt...

• FiaMia

msbine: Håller också med... Har inte tänkt på hur ofta man omedvetet pillar/snurrar på ringen, men nu när den är borta så kommer man på sig själv varje gång!

kattkatt: Tack för tvåltipsen! Tvålmassan fastnade inte då, fastän ni skippade vaselin? Hur lång tid tog det innan dom torkat och man kan pluppa ur dom ur formen?

• Mopedvin

FiaMia - nä de fastnade inte, vi kunde "pluppa" ur dem efter ca 2 timmar

• Telan

Vi ska lämna in våra förlovningsringar för putsning och gravyr nästa vecka så blir de klara samtidigt som vigselringarna. Jag ska ju även förminska min. Just nu sitter den på långfingret istället.

Pratade med fotografen igår. Hon hade fått försenad leverans på beställda album så min secret box var inte klar än. Bilderna är iallafall klara. Men jag är ju så nyfiken - jag vill ha dem nu!!

• capa

Paraplyet ni pratar om, vad är det för speciellt paraply?

• Telan

Jag vill också passa på att tipsa om en sak att tänka på. Om man är ovan att gå med klack och om man har tänkt att dansa vals: provdansa med era klackskor!! Man får en helt annan tyngdpunkt så det kan vara bra att öva in dansbalansen med rätt skor.

• FiaMia

capa: Det är inget speciellt med det, bara svårt att få tag på ett vitt snyggt paraply...

I dag ska jag köpa choklad till våra chokladknyten. Ska ha en liten cellofanpåse med tyll-tyg inuti med choklad till varje gäst. Tänkte ha med det i dukningen! Ska bli kul att få pyssla med det i helgen! Skönt att få klart allt sånt småplock... Men har inte kunnat göra dom tidigare då det inte är så kul om chokladen hinner bli gammal...

Ska ni andra göra några bröllopsbestyr i helgen? *nyfiken ju!*

• Lapinette

mia_maj2006 - vilket kap gällande blommorna. Så billigt kan man nog inte få någonstans ...om man nämner ordet bröllop det vill säga. Själv ska jag ringa och sänka priset idag (försökte igår men fick inte tag på damen i blomsteraffären).

Telan - du ska se mina tofflor jag övar bruddansen i?!!! Bra att dansa in skorna men svårt då jag har skorna i Stockholm och min man i Cannes. Är dock van att dansa på högre klackar än de jag ska ha på bröllopet men ändå, en mycket bra synpunkt.

• Therese33

Jag skall försöka hinna med att sy tyllpåsar, sedan måste vi göra klart festprogrammet... Tur att man är ledig på måndag

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!