• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Too Be  gift nu

Kul att kika in här bland alla maj-brudar då och då;)

För min del så är allt gällande bröllopet klart nu - vi åker ju till Las Vegas nästa fredag och det är bara betalningen där på plats som är kvar och så klart packningen:)

När det gäller festen som vi sen ska ha i juni så ska vi få in alla svar från gästerna, stämma av med cateringen och kolla över det sista angående dukningen.

Känns lite pirrigt nu när det är mindre än 2 veckor kvar:)

Om nån är intresserad av hur ringar, buketter mm ser ut så har jag lagt det mesta på min inspirationssida:
    groups.msn.com/annelieochmarcus/shoebox.msnw

Det låter som om alla kommer att få det jättefint !!

• mia_maj2006

Lapinette: Fler frågor om Handgjort Stockholm. Hade de små chokladbitar också eller bara tårtor? Tänk att man har en sån affär alldeles i närheten och inte vet om det. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att köpa små chokladbitar istället för dessert till min "Girls Glamour Night" torsdagen innan bröllopet.

Frågade förresten m2b om han hade gamla skolkataloger för att kanske hitta hur du såg ut i skolan men hans syrra hade alla. Så jag svävar fortfarande i ovisshet...

• Lapinette

mia_maj2006 - ohh vad glad jag är att ni inte hittat någon gammal skolkatalog. Jag antar att det är från Brännkyrka och hugeliga så jag såg ut då!!

Handgjort har främst en egen chokladtillverkning. Åk dit och köp praliner till er tjejträff. Jag provad vit choklad med någon någon sprit i, en med pistage, en med mint, hallon...ja du det var nog en 10-12 bitar jag mumsade i mig tillsammans med champagnen.

Jag ringde precis till dem men tjejen som gör tårtor skulle komma in senare så jag gör då ett nytt försök.

• mia_maj2006

Lapinette: Det var inte ens Brännkyrka utan Fruängen...

Praliner ska vi prova, definitivt.

• Lapinette

mia_maj2006 - oj från grundskolan!!! Jag gick i A så hittar du mig lättare.

Har nu pratat med Handgjort Stockholm och ska förbi och titta lite på bilder etc imorgon. De var inte billiga men de verkar otroligt duktiga. De här sista veckan har jag struntat i budgeten som vi annars har hållt superbra sen starten. Dyrare blommor och tårta och vi plockar bort dragéerna som min blivande ändå inte fått ändan ur att beställa.

• Mopedvin

Mailinglistor låter bra, visst är man nyfiken på hur alla kommer att ha haft det och sett ut!

Lapinette - vilka underbara tårtor på hemsidan! Ni kommer nog inte bli besvikna. Jag blir glad bara jag slipper M2B´s farmors absinthgröna skapelse!

• msbine

Lapinette: Skönt att det verkar lösa sig med tårtan :)

Har precis pratat med restaurangen där vi ska ha festen och bokat in ett möte för att bestämma lite hålltider och så till bröllopet, skönt att få det med avklarat. Blir skönt för toastmadame med att kunna sätta igång med planeringen av lekar osv ordentligt med.

• Mopedvin

Inte ett vitt paraply i hela Gävle.

Snälla, någon som har tips på affärer i stockholm, ska dit 17-18 maj

• annaglitter

mia_maj
    "girls glamour".. berätta mer det lät spännande! :)

• FiaMia

kattkatt: köpte ett vitt paraply idag, men bor ju i Borås.
    Hittade en hemsida där samma paraply finns att beställa:
    www.la-principessa.net/butiken.php
    Gå in under Lisbeth Dahl och så är det resultatsida 3, paraply med volang.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!