Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Telan: Här är bilden... (fast min kommer vara i vitguld)
www.handsweden.se/WWW/prod14.htm
Du känner säkert igen den. Känns som att jag visat den ett antal gånger här innan... Bilden gör den inte riktigt rättvisa, den är mycket högre än vad den ser ut. Jag får visa bild på min sedan när jag får den!
I dag har jag ringt och bokat tårta! Skönt att få det avklarat. Det blir en Sverigetårta som konditoriet vunnit pris för. Sockerkaksbotten med kolakrädde och kolakräm, sedan ett tunt lager med grädde över hela och sedan flingad vit choklad så det täcker överallt. Han trodde att det skulle bli 4 eller 5 våningar eftersom vi är så pass många. Sedan kommer jag att lämna färska rosor till dom dagen innan (20 st) att ha på istället för marsipanrosor. Och istället för brudpar så blir det den egengjorda prinsesskrona jag också visat bild på här innan. Blir nog riktigt bra!
FiaMia: Man tittar på så mycket länkar och bilder om ringar, blommor, klänningar, dukningar och ALLT. Inte lätt att minnas vilket som hör ihop med vem. Men nu minns jag din ring - den är jättesnygg!!
FiaMia - vacker ring och vad skönt med tårtan! Jag ska ringa till ett ställe som en av mina väninnor tipsade om. Ett nyöppnat ställe precis där jag bor som gör egen choklad samt jättevackra bröllopstårtor. Om det känns bra och verkar funka så hoppas jag att vi kan få detta klart i veckan. Sen är allt klart (utom menyn och vigselprogrammen)!
Vi var och pratade med floristen i lördags. Min tidigare kontaktperson är mammaledig och damen som jag fick prata med istället verkar superproffsig. Det enda var att priserna jag fick i höstas inte stämde ... det blir dyrare! Dock så ligger de fortfarande under vad jag hade räknat på från början.
Min bukett är det rosor i en svag rosa och en stark rosa färg, sen ranunkel, luktärtor och utfyllnad i limegrönt. Rosa band (svag och stark rosa) som hänger ned och så pärlor i vissa rosor. Sen blir det en liten bukett till 6 åringen och en blomma i håret till 3 åringen. Min blivande ville inte ha corsage så han slipper. Han har ju redan näsduk.
Till borden (vi har 6 runda bord) blir det en bukett på varje bord samt strödda rosenblad. Det kostar en del men jag älskar blommor och vackra bord så det får kosta!
Lapinette: Vad är det för chokladställe du hittat? Jag blir jättenyfiken...
Blommorna blir jättefina tror jag, det låter så i alla fall.
Vi kom på att vi måste utrusta en gäst (troligen min kusin) med en liten sekatör för att klippa av de gerbera som gästerna kommer med i rätt höjd. Jag provade med två gerbera i de vaser vi köpt till bröllopet och de blev alldeles för höga. Det är inte så kul att titta på undersidan på en gerbera...
Det låter som att det blir en hel del vackra buketter i maj! :)
Jag ska ha en enkel bukett, det blir 10-15 röda rosor och två vita mitt i. (Från en godnattvisa mamma sjöng när vi var små.) Syrran, som är tärna, ska ha en liten bukett med vita rosor. Och min blivande och hans best man ska ha corsage med en röd ros.
Till dukningen blir det nog röda roser i små skålar och kanske murgröna, inte helt bestämt ännu.
Lapinette: Håller tummarna att det funkar med detta tårtställe, ni har ju haft lite otur innan! Buketten låter jättefin, lite som min; rosor i olika rosa nyanser!
Vi måste visa bilder sedan på hur allt blev. Blir ju så nyfiken när alla berättar om hur dom ska ha det!
Jag vill också jättegärna se bilder sen. Om man inte vill lägga ut bilder för allmän beskådan på nätet så kanske vi kan lägga upp en maillista istället, eller vad tror ni?
FiaMia - Kommer absolut att visa er bilderna! De kommer att ligga på vår fotografs hemsida. Förväntar mig att alla maj-brudar skriver en liten rad här på BT om själva bröllopsdagen. Min berättelse kommer nog i början på juni, efter bröllopsresan!
mia_maj2006 - det är ett nytt ställe som jag inte hade en aning om att den fanns. Jag fick äta ca 10 bitar när jag satt och bubblade i lördags. Supergoda!
www.handgjortstockholm.se
Ska ringa dem idag (stängt söndag och måndagar) och höra lite och förhoppningsvis gå förbi imorgon och se vad de har/gör.
Visst känns det härligt nu?!!! Jag sa det till min blivande man (som för övrigt ljög i helgen och sa till en kille som stötte på mig att jag redan var hans fru! )... att jag tror att det kommer att bli ett toppenbröllop. Allt känns bra! Vi har en toppenpräst, en suverän restaurang, en jätteduktig solist, härliga vänner...nu håller vi bara tummarna för vädret!
Telan: bra idé med en maillista :)
Lapinette: Håller med om att det är skönt att allt börjar falla på plats :) Är övertygad om att vi alla kommer att få helt underbara bröllop! Å självklart lyser solen hela maj månad i hela Sverige