• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Lapinette

snaeckan - vet att det är flera präster som helst vill träffas ca 1-2 veckor innan vigseln men ring och fråga. Själv ringde jag i januari för att veta vilken präst det skulle bli och bad då honom ringa upp mig. Sen har vi hunnit byta präst sedan dess. Idag kl 16:30 ska vi träffa henne. Är lite spänd tror jag för jag vaknade ovanligt tidigt imorse och kunde inte somna om.

• Vårbrud76

Morrn morrn!
    Vi ska oxå träffa prästen vid kyrkan idag, kl. 17! Ska bli jättespännande, vi har nämligen inte varit inne i kyrkan än. Sedan ska våra solister också komma dit och provsjunga lite för oss.
    Känns lite pirrigt, eller vad tycker du Lapinette?

• mialisa

Kanske ska ha ett paraply då? Var köper man fina?

• Lapinette

Vårbrud76 - visst är det lite småläskigt. På något sätt så defentivt att träffa prästen. Nu har jag pratat med vår präst i telefon och hon är super trevlig så det går säkert jättebra men ändå är jag nog lite nervös ändå. Lycka till med ert besök och vad skoj att höra solisterna! Vi ska lyssna på vår solist på söndag.

• Lapinette

Jag har sett ett vackert vitt med volanger i en väskaffär i närheten av mitt jobb. Så väskaffärer är ett tips.

• Vårbrud76

Lycka till själv Lapinette!
    En annan fråga:
    Ska ni har någon liten väska i samma färg som klänningen?
    Jag tänkte ha det, men behöver lite tips på var man kan hitta någon fin. Någon som vet?

• msbine

Vårbrud76: Jag ska ha en vit väska, då vitt är min favoritfärg har jag ca 8-10 olika vita handväskor hemma, så en av dem bör gå bra :)

• Vårbrud76

Låter ju perfekt msbine, bara att välja och vraka då!!

Själv ska jag ha en ivory klänning och vill då hitta en väska i samma färg typ. En liten väska som man kan använda senare i sommar också, att lägga till samlingen precis som du msabine!

• Lapinette

Bröllopsaffärerna har även handväskor. Så kolla där. Själv får jag min uppsydd av mamma. Prakiskt då det blir i samma tyg som klänningen med lite spets på. Sen ska vår lilla "ringbärerska" även ha en liknande väska fast i rosa som hennes klänning. Det blir nog sött!

• mia_maj2006

Jag hade lite tur. När jag köpte min klänning från USA så följde det med en sjal och en liten väska i samma tyg och med samma broderier och pärlor som klänningen. Jätteskönt för då behöver man inte tänka på att det ska matcha.

Jag köpte ett vitt paraply redan förra sommaren i en liten affär på Sveavägen efter tips här på BT. Jag säger som Lapinette: Är man förberedd på regn så kommer det inte att regna...

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!