• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Telan

Jag hade inte tänkt ha någon egen väska. Istället kommer tärnan att ha en där jag kan lägga diverse pryttlar jag vill ha med mig. Då slipper jag hålla redan på den själv, utan det får hon göra.

• snaeckan

Jag har hittat en väska i en vanlig väskaffär. De hade många olika vita att välja på i olika storelkar och i olika modeller samt i olika prisklasser.

• Bröllopstokiig

Paraply var det ju kvar att köpa... Känns lite jobbigt att släpa ett stort paraply till frankrike... Hoppas att jag hittar ett i Min lilla stad

• msbine

Ja, paraply känns rätt svårt att hitta... Nån som vet om man kanske kan beställa från nätet?

• Chessie

Jag blev "hippad" igår!

Min chef hade kallat alla sekreterare på möte ang omorganisation i vår "sekreterarpool". Mötet skulle hållas en kvart innan arbetsdagens slut. Tyckte tiden var konstig, då det ju skulle betyda att det skulle bli övertid, då mötet skulle ta en timme. Ifrågasatte och fick till svar att jo, det visste han, men mötet var viktigt. Konstigt var att han inte hade någon annat inbokat på hela eftermiddagen (har tillgång till hans kalender). Mina kollegor och jag spånade om vad det kunde vara för omorganisation.
    Smått oroliga...trodde jag....

Mötet böjade och min chef började med att "ja, det har ju varit ett turbulent år med omorgganisationer och vi sekreterare kommer ju också att drabbas av detta. T ex min sekreterare som beslutat att byta efternamn och det blir ju jobbigt för oss alla, främst för mig som måste programmera om adresslistor och mail osv". Först nu går det upp ett ljus för mig, och jag lägger ner pennan. Mina tre kollegor för bort mig till en av chefernas rum (han var på tjänsteresa) en våning ner där jag får en klänning, modell skulle-aldrig -ha-köpt-själv, peruk, smink, diadem med stjärnor på spett. Sedan gick vi upp till övervåningen igen där de andra hade riggat upp en bandspelare på serveringsvagn, samtliga manliga kollegor stod uppställda på ca 10 meters avstånd och det blev till att dansa vals med dem alla fram till ytterdörren.

Utanför dörren blev det champagne och vitt vin (alkoholförtäring förbjuden på kontoret) innan vi tog tunnelbanan in till stan. På väg till stan fick jag i uppdrag att samla ihop "bidrag" (ej pengar) till mitt projekt "mer snö i april" (ja, jag har tjatat om vädret på jobbet, då vi ju ska ha festtält utomhus). Fick blommor i blomsteraffären, en penna i spelbutiken, ett kvitto i pressbyrån, ett kuvert i t-banekuren, en tidtabell i nästa t-banekur. Väl framme går vi och jag kläcker ur mig "min syster bor här framme". Två gånger ju närmare vi kommer, och tillslut är vi vid hennes port. Men hon jobbar ju. Nähä. Hon har tagit ledigt och vi äter pastasallad och snittar. (Samma snittar som vi ska ha som förrätt på bröllopet). Nästa uppdrag sker i en park i innerstan. Hitta folk som vill vara med på fyrkamp. I rockring, kardborrebollsdart, skateboard, badminton. Priserna är leksaksdjur och badankor som de 15-17-åriga folkölsdrickande pojkarna blir överlyckliga över. Efter detta mer vin hos min syster innan vi åker in och avslutar kvällen på Norra Brunn med oxfile med potatisgratäng (Varmrätten på bröllopet) och stand-up. Peter Wahlbäck uppmärksammade mig och frågade om jag inte gjorde något dummt nu.

En otroligt lyckad hippa. Där aktiviteterna låg inom gränserna, utan att bli pinsamma. Att de lyckades så bra hålla det hemligt (de sa att det hjälpte att jag hade varit sjuk veckan innan påsk). Kul av chefen att ställa upp och göra det så bra. ("Jag vet, men det är viktigt..."). Min blivande var också involverad. Han sa åt mig att jag var tvungen att ta den stora bilen till jobbet, för att han skulle göra något med min. Nej, det var för att vi bara har en nyckel till min bil. Han åkte nämligen och hämtade bilen från mitt jobb och körde hem den när vi hade åkt in till stan.

Oj, vad långt det blev. Men kul hade jag!
    Hur var era hippor?

• annaglitter

Chessie
    låter som en toppenhippa!
    Roligt av chefen att hålla god min :)

• FiaMia

Chessie: Har inte blivit hippad än... trodde det var dags förra fredagen, men ack så fel man kan ha! Tror att dom lurade mig med flit
    Näe, det blir till att vänta å se när det kan tänkas bli... man blir ju misstänksam mot allt. Är ivägbjudna i kväll, så idag blir det nog inte i alla fall. Om det inte är en skenmanöver...

Roligt att du är nöjd med din hippa, lät riktigt kul och precis lagom med galna upptåg! Vill ju inte skämma ut sig allt för mycket!

I går beställde jag min bukett, näbb- och tärnbukett, rosor till tårtan, 2 corsage och 7 st blomsterarrangemang, ett till varje bord. Kändes jättebra, floristen förstod precis vad det var jag menade och hon var noga med att skriva ner allt! Hade med mig mina skor och ett prov på sidenbanden vi ska ha på våra chokladpåsar. Så nu hoppas jag att det blir rätt rosa färg! Kommer att blanda lite olika rosa färgtoner för att få lite liv i buketterna. Min egen bukett ska vara en lite ljusare färgskala än näbb och tärnbuketten, så att det skiljer lite. Tror det kommer bli riktigt bra!

• Chessie

Jo, jag hade inplanerat att träffa floristen igår (inget bokat möte utan bara plerat för mig). Det bidde liksom inte så. Och idag orkade jag liksom inte ;)

• Chessie

Solisten (sambons 18 åriga kusin) var och provsjöng i kyrkan i tordags, för att få en känsla för hur det är att sjunga i kyrkan. Och sjungandet gick bra. Nackdelen var bara att organisten INTE KAN LÄSA NOTER utan spelar på känn. Det hade tydligen inte gått alls, då han inte kände till dessa låtar.

Så nu måste jag på ett snällt sätt tala om för organisten att han inte får spela medan solisten sjunger utan att hon tar med sig en kompis som kan.

Alltid är det något.

• Chessie

Hur gör ni? Har ni 2 eller 3 rätter + tårta?

Nu har frågan dykt upp igen i min planering - efterrätt eller inte?

Vi gifter oss 16.00. Dvs vi kommer vär att börja äta 18.00 tidigast. Originalplanen var att ha trerätters, och ta tårtan ett par timmar senare. Nu var det någon som menade på att är vore dels "tårta på tårta", dels väldigt sent.

Hur gör ni? Kan vi slopa efterrätten och köra tårta som efterrätt?

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!