Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
kattkatt: Hittade detta gamla inlägg här från BT.
"Jag har precis hittat ett fint vitt paraply i en liten väskaffär på Sveavägen 86 som heter "Specials väskor" (nära Handelshögskolan). Det kostade 129 kr och är ca 60 cm från mitten ut till kanten, och har böjt handtag som en promenadkäpp. Men hon hade även större i golfmodell och små hopfällbara i vitt.
"
Efter detta inlägg gick jag dit och köpte ett likadant men det var ju förra året så jag vet inte om de har vita paraplyer nu. Men förra året fanns det där så det kanske är värt ett besök.
annaglitter: Torsdagen innan bröllopet ska jag ha "Girls Glamour Night" medan m2b ska ha "Angry Boyz Night" (kommer av att jag säger att han lyssnar på arga pojkar = dödsmetall). Jag och mina vänner ska samlas och äta snittar, dricka champagne och umgås. Till efterrätt ska vi ha de lyxiga praliner som Lapinette tipsat om. Kanske drar vi på lite schlager eller pop och dansar lite. M2b och hans kompisar ska äta pizza och dricka öl samtidigt som de lyssnar på de arga pojkarna.
Normal sätt håller vi inte så hårt på könsrollerna men när det gäller hur vi tycker om att festa så är vi verkligen sterotyper för man och kvinna
Tjena tjejer!
Jag har inte börjat leta paraply än, men jag funderar på om det kanske är enklare att ta det i nån annan färg och inte vitt. Vinrött tex som ingår i vårt färgtema. Känns som det skulle vara mer användbart även efter bröllopet. Just nu har vi bara svarta hemma, med stora reklamloggor på, inte så passande kanske.
Igår satt vi och filade lite på bordsplaceringen. Det var minsann inte så lätt. Vi kom iallafall fram till att vi inte kommer att gå så mycket på gammal etikett om att placera gifta eller ogifta bredvid varann eller närmare släkt= närmare honörsbordet. Vi kommer att blanda vilt mellan släktingar från min och hans sida, kompisar och åldersmässigt.
Beträffande maillistor så skriver jag min adress här: smeora@hotmail.com
Skicka er adress till mig eller skriv den här på forumet så sammanställer jag en lista och skickar till de som vill vara med på listan. Blir det bra??
Telan: msbine@hotmail.com
Har inte heller fått tag i paraply, har varit runt hela stan och letat efter ett paraply modell större, men det verkar inte finnas nån stans oavsettt färg :( Tror inte handlarna att det regnar i skåne eller???
Telan: Snällt av dig att sätta ihop en mailinglista.
Du har mail!
Tack för alla paraplytips! FiaMia: är ju från Borås och mamma bor där så hon kan ju köpa ett, vilken affär?
Vi ska också träffa några av våra gäster torsdagen innan bröllopet. Det är mest för att våra gäster ska få möjlighet att träffas innan bröllopet. Det är 8 som har hunnit anlända från Frankrike och sen blir det mina vänner (de som vill och kan). Typ ut och äta typiskt svensk mat och sen gå till någon bar. Lära känna varandra samt kunna ge tips på vad de ska se och göra i Stockholm.
Gällande bordsplacering så har vi placerat alla per bord (runda bord) men inte hur de ska sitta där. Vi kommer också frångå alla traditioner och sitta med våra bröder och respektive och sen två andra par. Sen blir det ett familjebord Sverige, ett familjebord Frankrike och 3 kompisbord. På kompisborden sitter alla par vid samma bord men ej tillsammans. Efter varmrätten ska alla män även resa sig upp och flytta två steg åt vänster så de automatiskt får en ny bordsdam. Detta för att lära känna fler och för att det inte ska bli tråkigt om man hamnat med någon man inte gillar.
Annars så var jag och lärde bröllopsmake på Make Up Store igår. Då jag har rätt starka färger så blev det en rätt kraftfull sminkning i rosa nyanser (matcha buketten). Kom från Make Up Store med en påse full med smink. Nu ska jag bli vackert pärlemoskimrande på bröllopsdagen! Gjorde en lite diskret test imorse. Måste ju öva!
Lapinette - ska till MUS om en vecka, ser verkligen fram emot det! Hur mycket köpte du smink för förutom de 495:- det kostade?
kattkatt - jag tog hela basen (foundation, puder, rouge), sedan de två viktigaste ögonskuggorna, läpppenna och lipgloss. Fick då lägga till 730 kronor!!! Ska då tillägga att pudret han rekommenderade mig är den dyraste produkten de har (såg jag när jag kom hem och tittade på deras prislista). Det är pärlemo i pudret som gör att den skimrar. Rekommenderades även att ha lite på kroppen för att få lite skimmer.
Lapinette - ja det var ju lite saftigt... har ganska bra underlagsgrejer från Body Shop men jag känner ju mig själv, jag är så lättlurad, säger de att deras grejer är de bästa och sminkningen blir bra finns risken att jag köper hela butiken