Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
FiaMia: Vi ska inte ha några blommor på borden som dekorationer. Ska bara ha sand, snäck/kammusselskal och siden rosen blad över borden.
Kom precis på att... Idag är den en månad kvar!!! Det går snabbt nu :)
Våra bordsdekorationer ingår i kuvertpriserna på herrgården där vi har festen. Jag behöver bara tala om vilka blommor jag ska ha i buketten och ungefär hur jag vill att dekorationerna ska se ut så ordnar de med det.... förutsatt att man inte vill ha nånting alldeles utöver det vanliga, men det är ingen risk i vårt fall.
msbine: En månad ja. Vart tog all tid vägen???
Telan: Ja, det kan man undra. Men tycker nu att det ska bli skönt när dagen väl kommer, man börjar bli lite trött på bröllopsplanering och att spara pengar hela tiden...
Vi skämtade om det förra helgen att när bröllopet kommer så kommer mina stackars vänner säga "Kan vi inte göra detta lite fort nu" för att de är så trötta på allt som har med bröllop att göra.
Mina dekorationer ska jag göra själv. Här finns bilder på två av mina testdekorationer:
www.kassling.se/brollop/photogallery/Bilder/DSC01844.JPG
www.kassling.se/brollop/photogallery/Bilder/DSC01845.JPG
Dessutom kommer det att stå gerbera i blå vaser från IKEA och jag kommer också ha små glaspärlor från IKEA på borden.
Jag fick ett pris på 200 kronor per bord från tjejen jag pratade med i höstas. Då är det en liten bukett i mitten (runda bord) och sedan strödda rosenblad. Nu fick jag priset 360 kronor! Ska ringa dit och säga att jag lägger max 260 kronor per bord. Tack FiaMia att du skrev vad ni ska betala så jag har ett hum om vart det borde ligga.
Och vi har äntligen bestämt oss för att skippa våra dragéer (mandlar i choklad till gästerna - fransk tradition). Känns jätteskönt tycker jag...lägger de pengarna på en uuuuunderbar tårta istället. Var på Handgjort Stockholm igår och såg bilder på deras sagolika tårtor. Talade om vilka vi är, vår meny etc och de ska sätta ihop något specifikt till oss. Ska dit och prova när jag är tillbaka om två veckor. Spännande!
Kul att se hur alla jagar paraplyer och jag som skrev att vi ska ha ett vitt till bröllopet. Jag har inte alls köpt eller ens börjat leta...det får jag göra den sista veckan...något ska jag väl göra då?
Lapinette: Kul idé om att männen får nya bordsdamer i halvtid!! =) Kanske att detta ska anammas!
Det är jättetrevligt! Har själv gjort detta på två bröllop. Det ena precis som vi ska göra...att man bara flyttar 2 steg vid samma bord. Vid ett franskt bondbröllops som vi var på i somras där fick vi t o m byta bord och det blev lite rörigt...skulle ta med glas, bestick och annat också samt hitta nya platser. Men vi var glada för vårt första bord var lite trist!
23 dagar kvar och nu börjas det... Har inte kunnat sova på 2 nätter. Tankarna bara snurrar iväg... vad man ska göra, vad man kan göra och vad man vill göra! Nu vet jag vad bröllopsnoja innebär
Får nog ta en semesterdag snart för att få gjort lite saker utan att stressa. Hade sedan tänkt att vara ledig 2 dagar innan bröllopet, men då vill man ju ha det mesta klart och bara allt det roliga kvar!