• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • grahn06

FiaMia jag känner som du! Men jag hoppas att det känns bättre efter helgen nu, det är ju ändå en dag extra! =) Vi har tänkt att ta ledigt hela veckan innan bröllopet men då vill jag ju att allt ska vara klart... så att man bara kan njuuuuuta! Och vara pirrig! :)

• mia_maj2006

Jag skulle inte kunna ta ledigt alltför mycket innan, då skulle jag bli helt hispig. Jag har ännu inte bestämt om jag ska ta semester onsdagen innan bröllopet. Torsdagen är ju ledig ändå och fredagen ska jag vara ledig. Som tur var har jag ett jobb där jag kan bestämma mig i sista minuten.

• Lapinette

Jag har tagit 1,5 dag innan bröllopet. Går vid lunch på torsdagen för att klippa och färga mitt hår och sen så landar min blivande make på Arlanda den eftermiddagen. Fredagen ska jag ha manikyr, hämta hans kläder, den hyrda stereon och dra ut till Mariefred med detta samt 20 flaskor champagne. Där ska våra mödrar träffas för första gången!!! och så ska vi ta en fika tillsamman och hurra för mig (fyller år dagen innan - 19 maj).

Själv satt jag nu och funderade på att skriva en lista på allt som måste införskaffas de sista veckorna. Typ guidebok för Amalfi (bröllopsresan), paraplyt (som ni alla har pratat om), information om Stockholm (till våra utländska gäster)...sen var det något mer. Ja, ni ser att skriva ned vore inte en så dum idé.

• msbine

Kommer att vara ledig torsdag samt fredag innan bröllopet, torsdagen e ju en röd dag :) Har även tagit semester måndagen efter bröllopet eftersom jag och min m2b inte kommer att åka på någon bröllopsresa direkt efter bröllopet utan tar två nätter på ett slott istället (bröllopsnatt+en natt till) så vi får en hel dag att mysa och känna oss nygifta på :)

• mia_maj2006

Har precis varit hos floristen och det var värsta kapet. Hon tog bara betalt för blommorna inte för arbetet. Så min bukett kommer att gå på ca 350-400 kr och corsagerna till m2b och min bror ca 25 kr st!!!
    Jag måste bestämma mig vilka blommor jag ska beställa av henne till mina blomsterarrangemang. Hade tänkt köpa dem på Hötorget men när det blev så billigt så tänkte jag köpa de hos henne också fö att slippa åka till stan på fredagen.

• Mopedvin

Jag ska vara ledig 5 dagar innan vilket känns skönt men vi har ju inte så mycket att fixa. Vi flyger till paris 22/5 och 24 är bröllopet. Den 23 blir det kanske lite pyssel för våra mammor och frisören kommer och gör en provuppsättning på mig men annars ska vi bara njuta av frankrike, goda ostar, gott vin och att vara tillsammans...å vad clichée det lät...

Går runt här hemma med jeans och "pippi-tröja".... och brudskor Tänkte jag skulle gå in dem lite, de är rätt sköna men jag är inte van med skor som är trånga i tårna.

Har haft min andra "bröllopsmardröm" kombinerat med "kattmardröm". Drömde att vi var i frankrike i ett högt, högt hus och min katt hoppade ut genom fönstret och jag bara skrek...dagen innan bröllopet. Sedan gick allt bara fel, jag hann ingenting, hade glömt allt hemma, var tvungen att åka till veterinären med katten ( ) Hm.

FiaMia - var ditt paraply ihopfällbart, dvs ett sånt där litet som man kan lägga i väskan? Mamma köpte ett cremefärgat igår på Fait.

• FiaMia

kattkatt: Jo, det var ihopfällbart, så det får plats i en väska! Dock inte i min bröllopsväska... Det fanns både cremevitt och kritvitt, jag köpte det kritvita!
    Är du klar med dina tvålar än? Jag tänkte göra våra i helgen. Ska skriva ut monogrammet här på jobbet på overhead-film! Var det krångligt att gjuta? Funderar på vad man ska ha för gryta... den blir väl förmodligen förstörd. Inte gott om pastan smakar tvål sen...

• Mopedvin

FiaMia - har gjutit några av dem, ca 5 st bara...har varit lite lat. Det blev jättebra med overhead i de släta tvålarna. Inte de mönstrade! Det syntes inte. Vi använde en stor kastrull med vatten och en liten där vi smälte tvålmassan, grytan blev inte alls förstörd så det behöver du inte tänka på. De rekommenderar att smörja formarna med vaselin men gör inte det, tvålarna blir matta och kladdiga. Sydde påsar i ljust, ljust organzatyg till dem igår. Blev jättefint!

• Therese33

Kattkatt, nyfiken, hur stora sydde du påsarna? Skall sy tyllpåsar till vårt bröllop men jag vet inte vilken storlek... (gifter oss 27 maj...)

• msbine

Har ingen ring kvar nu :( Har lämnat iväg dem på uppputsning och gravering :) Men tmt är det, man har ju liksom vant sig vid att ha något på fingret...

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!