• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • msbine

mia_maj2006: Jättefin tårta :)

Chessie: Vi kommer att ha trerätters+tårta. Tycker inte att det blir för sent med tårta alls.

• Maja 2006

Jag blev hippad igår och det var en av de roligaste dagarna i mitt liv. Det började med att de kom hem och väckte mig och fixade frukost och sedan fick jag packa en väska med massa saker som jag skulle behöva under dagen. Sedan fick jag massa olika uppdrag där jag bl.a. skulle fotografer 10 olika människor, djur och saker under hela dagen. Sen hade vi lite lekar och pyssel. Vid lunchtid så gick vi till en pizzeria där jag fick baka våra pizzor som vi sen skulle äta. Efter det så blev det självförsvarsövningar, bubbelbad, middag och disco.

Hela dagen var underbar och ett minne för livet! Det var superkul att titta på alla kort som vi tog igår nu på morgonen, så se till att någon har kamera med sig för det är ett roligt minne.

• lillabunny

Chessie, vi har förrätt, huvudrätt och osttallrik + tårta.

mia_maj2006: Superfina tårtor!

• ina3

När man läser hur kul alla haft på sina hippor så längtar man ju! Jag förväntar mig det värsta dock eftersom jag alltid är värst på att hitta på upptåg... Man får väl bara stå ut på oavsett vad dom hittar på "som man bäddar.."

Nu har jag ett hästjobb framför mig, att sätta ihop ca 6-7 cd skivor som ska gå efter middagen. MEN som jag sagt förr, roligare bekymmer går knappast att få!

Någon som gifter sig Kristihimmelsfärd mer än jag?

• mia_maj2006

ina3: Om du med Kristi Himmelsfärd menar lördagen efter (27/5) så är vi hur många som helst men om du menar den 25/5 så är du nog ensam.

• msbine

Det är med lite blandade känslor man längtar efter möhippan, man vet ju inte vad man kommer att råka ut för samtidigt som man nog måste kunna lite på sina vänner att de inte gör bort en för all framtid. Har dock lyckats klura ut att jag kommer att bli hippad den 6/5 :) En av grabbarna försade sig om både min m2b's svensexa och möhippa till min m2b, han fattade dock inte riktigt att han hade försagt sig :)

• grahn06

Även jag har blivit hippad i helgen... (också långt!)

Klockan 8:20 ringde telefonen och en mansröst i andra änden sa. "Bruden, lyssna noga nu. You've got mail!"

I mailet fanns en packlista och lite instruktioner. Jag hade en timma på mig att göra mig redo. Ganska pirrigt..! Efter en timme ringde det på dörren och utanför stod en mc-knutte. Jag fick ett skinnställ och plötsligt var jag en riktig spätta! :)

Jag blev skjutsad till Valhalla där mc-knutten lämnade av mig med ett "Hasta la vista, baby". Jag gick till receptionen och fick reda på att jag skulle in till damernas omklädningsrum... Plötsligt var jag omringad av massor med vrålande tjejer i bikinis!

Efter att ha kramat om alla mina underbara kompisar fick jag klä på mig en utstyrsel som var otroligt cool :) Det var en vit baddräkt med tillhörande tyllkjol och hätta. :)))

Så var det dags att få veta hur tuff jag EGENTLIGEN är... Det blev en timmes lektion i simhopp, hur kul som helst. Och förstås, hur svårt som helst... i alla fall när det var koordination med i bilden. Då blev det en hel del mag-, rygg- och stjärtplask. Men... jag dök i alla fall från 3 meter så jag är nog helt enkelt ganska tuff EGENTLIGEN. =)

Efter bad och bastning blev mitt nya uppdrag att agera reseledare (se BILD). Färden med spårvagnen gick tvärs över hela Göteborg, till Novotel där vi åt lunch. Rejäla hamburgare som gjorda för ett gäng möhippande brudar.

Nästa uppdrag var att bevisa min kärlek till N genom att skriva/rita ett meddelande till honom vid Röda sten, Göteborgs graffitiställe. Ni som är nyfikna på vad det står så är det bäst att skynda dit innan det är överklottrat. :)

Nu bar det av hem till en av tjejerna och det var deras tur att grillas! Syrran hade satt ihop en frågesport om mig, inte så många lätta frågor vill jag lova. Den enda fråga alla hade rätt på var den om N:s frieri.

Efter detta var det dags för lite pyssel. Var och en fick designa en möhippe-tröja som skulle bäras senare under kvällen. Jag fick förstås inte ha på mig den jag gjort utan blev utklädd igen. Denna gång till en transsexuell kopia av Julia Roberts i Runaway bride... Kan inte beskrivas, måste ses... ;)

Helt plötsligt befann vi oss på ett uteställe i Göteborg och jag stod på bardisken och röjde järnet! Sen... kom N och hämtade sin lyckliga, blivande fru och hennes lika lyckliga väninnor.

PS. jag är glad att det är över :)

• Telan

Åh, jag önskar att nån av mina kompisar kunde försäga sig också. Ovisshet är det värsta jag vet. Men visst är det spännande att gå och vänta också, helt klart skräckblandad förtjusning och förväntan.
    Det låter som att ni som blivit hippade hade det trevligt. Bra att ni är nöjda, det är ju huvudsaken det.

Vi kommer att ha trerätters plus tårta ett par timmar senare. Vår vigsel är ganska tidigt (kl 14) så det blir nog gott om tid att hinna äta både dessert och tårta.

mia_maj2006: Snyggt med stilrena tårtor!

Igår hade vi möte med vår fotograf, bestämde lite tider samt vilken plats vi ska vara på - förutsatt att det blir fint väder så man kan fota utomhus. Hon visade lite olika album och annat man kan göra med bilderna, klassiska passepartout'er eller bildkollage. Det var lite roligt att låtsas att jag och hon inte har träffats förrut men hon fotade ju min secretbox för några veckor sen. Tihi!! Jag tror inte att han märkte något.

• msbine

grahn06: Låter som en rolig möhippa :)

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!