• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • msbine

Ska ha en sjal över axlarna i samma tyg som klänningen. Skulle det inte räcka hoppas jag att min m2b kan hålla mig varm ;)

• grahn06

Jag tror att man håller sig väldigt varm med alla underkjolar och grejer... jag hade på mig en sån där tyllunderkjol på en fest för ett tag sen och höll på att svettas ihjääääääl... ;) så jag tror att det räcker med en sjal över axlarna. Om det inte regnar vill säga... då får vi se vad det blir.

• Lapinette

Telan - när jag ringde min mamma igår så lät hon så anfådd, trodde hon varit ute och sprungit med sitt just nyopererade knä men fick som svar att hon legat under sitt sybord och letat efter dun till en eventuellt topp till mig. Förmodligen kommer hon att sy en slags bolero av vitt dun. Vi hade en bunt över sen någon dansklänning.

Vid regn tänkte jag införskaffa ett vitt, stort paraply. Åtminstone bättre än något färglatt med reklamtryck på. Om vi alla garderar oss med paraplyn så blir det säkert sol!

• lillabunny

Tänkte också ha sjal, hoppas med på fint väder!

• lillabunny

Lapinette, det där med paraply är nog inte helt fel... Tror som du att har man paraply behöver man bergis inte använda det!

Har gjort klart alla vigselprogrammen idag. Festprogrammen är klara, ska bara printas. Känns som om allt börjar falla på plats! Gött tycker jag!

• Lapinette

lillabunny - visst är det skönt när saker och ting blir klara och kan prickas av på den långa listan. Efter vårt möte med prästen imorgon kan vi nog också printa våra Vigselprogram. Festprogrammen väntar vi med att printa tills veckan innan bröllopet. Ifall det dyker upp något som görs att det måste ändras....någon som inte kan komma etc.

• lillabunny

Våra gäster vet ju inte att de ska på bröllop och vi har bara 10 gäster, så vi räknar inte med avhopp!

• snaeckan

Lapinette: Vår präst har inte hört av sig till oss om någon tid än, kanske borde jag ringa.
    Nu är det exakt en månad kvar för bröllop den 20 maj.

• Telan

Lapinette: Det låter kul att ha en mamma som kan sy en massa fina saker åt en. Även om jag har förstått att ni inte alltid drar jämnt om hur det ska se ut.

Jag ska nog försöka hitta mig en sjal jag också och hoppas att det räcker med den på dagen. Senare på kvällen borde det ju gå bra med nästan vad som helst.
    Paraply är ett måste, i rent syfte att skrämma bort regnet.

• FiaMia

ojojoj, här händer det grejer!! Vad roligt att vi är så många nu!!

Igår var det bara en månad kvar för mig... gaaaahh Börjar allt få lite panik över allt som är kvar att fixa. Ska beställa buketten idag i alla fall! ´
    Igår bestämde vi vilka psalmer det blir, så min blivande ska ringa kantorn idag och meddela detta!
    Ska försöka hinna att ringa och boka tårtan idag också!
    Sedan i helgen blir det till att sitta med vigsel och festprogram och försöka få dom klara...
    När allt detta är gjort kommer jag nog att kunna slappna av lite mer! förhoppningsvis...

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!