• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • msbine

Hejsan flickor!
    Hoppas att ni har haft en glad påsk och att ni har haft nytta av de extra ledigga dagarna :)
    Själv har jag lyckats sy färdigt tärnklänningarna, skönt att ha det med klart. Så nu är allt klart inför bröllopet, all dricka var vi ju i tyskland och handlade förra helgen.

• Lapinette

msbine - vad skönt att allt är klart! Vi är tyvärr inte klara men har åtminstone bestämt en hel del inför vigseln (sånger). Ska träffa prästen på fredag så efter det samtalet så kan vi printa Vigselprogrammet. Hoppas då att vi även kan träffa dem på vår restaurang och äntligen komma överens om rödvin ... så vi kan printa menyn samt beskrivningen av våra gäster. Sen tar vi tårtan samma dag, ringer konditoriet i Mariefred och ber att få provsmaka lite. Jag hoppas m a o att fredagen/lördagen ska lösa flera av våra sista problem.

Njut av denna sista dag på påskledigheten. Imorgon jobb igen!

• Chessie

Hejsan!

Själv ligger man dödsförkyld och försöker intala sig att det är bra att vara förkyld. Heller nu än om 3 veckor och 5 dagar... ;).

Har fortfarande en hel del småsaker kvar att fixa. Har mailat folk för att få svar, men de är väl alla påsklediga. Hoppas på en massa trevliga mail i morgon.

Funderar på att ringa prästen i morgon. Hon sa iochförsig att hon skulle ringa ett par veckor innan, men nu är det ett par veckor innan och har en massa frågor till henne.

Största problemet idagsläget: bordplaceringen. Vi kommer att ha ett honnörsbord med 7 platser. Vem ska vi placera där? Vi förstås, samt mina föräldrar och hans mamma (pappan finns inte längre). Då har vi 2 platser över, längst ut. Far och morföräldrar finns bara 1 kvar (min mormor) Men mamma kan ju inte få sin mor till bordet, verkar konstigt. Om vi låter det vara så, så får de andra sitta lite trångt. Kanske funkar det med.

Är det någon som kan ge sina funderingar på mängden läsk? Det finns trådar om hur mycket alkohol, men jag har problem emd det alkoholfria. Vi kommer att vara 56 vuxna, inklusive 3 mellan 15-18. 15 barn mellan 3-15, samt 2 2-åringar. Läsken skall vara till barnen, samt de som inte dricker alkohol och inte vill ha mineralvatten. Dessutom ska det räcka till virke till festen eften middagen. Vi tänkte ha Cola, cola light, sprite och fanta. Även alkoholfri cider till brudskål och till de barn som vill ha/får, för festlighetens skull. Jag har INGEN ANING om hur mycket. Jag är rädd att köpa för lite. Tips?

• Lapinette

Chessie - krya på dig! Här är det min blivande som är förkyld men det händer så ofta att vi knappt reagerar över det. Hoppas bara att han inte blir det på bröllopet. Han blir nästan alltid förkyld när han kommer till kalla Sverige.

Sorry, vi har ju restaurang och behöver inte tänka på mängden. Däremot undrar jag vad man ska ha förutom bubbelvatten? Vi har 3 barn på bröllopet från 3 till 16 år gamla och sedan en gravid och en som ammar. Resterande dricker nog vin.

Ring och prata med prästen. Jag har pratat med vår och fick massor med svar om sånger, ok för vår fotograf etc. Ser fram emot att träffa henne på fredag och lägga upp vigslen på olika språk (franska, engelska och svenska).

• lillabunny

Lapinette, kan inte restaurangen komma med några alkoholfria förslag. De brukar väl ha läsk eller annat hemma till barn?!? Hör med dem!

• Lapinette

De har säkert en massa alkoholfritt - tänkte mest att vi skulle komma med förslag till dem.

• lillabunny

Lapinette, det är klart bra om man kan det... Alkoholfri cider brukar gå hem hos både barn och vuxna... Eller?!?

• msbine

Lapinette: Alkoholfria alternativ kommer vi att ha följande; fanta, sprite, cola, cola light och ramlösa. 14 flak läsk sammanlagt i ickealkoholhaltiga drycker :)

• mia_maj2006

Igår var sista svarsdag för ett antal av dem som bor långt bort. Nästan ingen hade svarat. Lite får jag väl ta på mig det eftersom de hade ett annat svarsdatum än det som står på hemsidan och de därför trodde att de hade ytterligare en och en halv vecka på sig. Men igår ringde vi runt och nästan alla tackade nej...så nu har vi skickat ut nya inbjudningar till de som vi hade på reservlistan. Själv tycker jag att det är bättre som det är nu men det är lite synd om m2b eftersom det var hans släktingar som tackade nej.

• mia_maj2006

Idag fyller m2b 30 år och eftersom vi inte kommer ses idag så fick han sina presenter igår. Han fick en ny digitalkamera och en resa till målgången av Tour de France i Paris. Han blev jätteglad och det verkade inte som han hade förväntat sig någon av presenterna så det var roligt.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!