Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
ina3: När det gäller ögonskuggor tycker jag att de som är lite mer cremiga i konsistensen håller bättre mot alla sorters fukt än de som är mer i puderform. Isodora och l'oreal har en hel del olika färeger på sådana. Sen e de viktigt att lägga en bra och stabil grund med primer och helst inte löst puder, de e bättre där med med cremepuder, de e lite kladdigare att sätta på, men håller bättre.
ina3 - jag sminkar mig själv och kommer säkert gråta men har sviten på gångavstånd från festlokalen så jag planerar att slinka in där innan middagen och pudra om mig. Var inne på att köpa vattenfast mascara men fick hela tiden tips om att inte köpa vattenfast, av olika säljare. Bara man inte petar med fingrarna i ansiktet så brukar det hålla ganska bra...säger damen som har erfarenhet av att fälla tårar.
maimaj_2006: Helnöjd! Gillar att de har med allt smink - där sjönk budgeten. Trodde jag skulle bli tvungen att handra promer och foundation mm. Köper ett lipgloss bara, så jag kan bättra på under kvällen.
Nu måste jag bara skaffa en tiara. Har letat ihjäl mig idag. Var i alla affärer på drottninggatan/Gallerian. Att det ska vara så svårt. Jag vill ha en helt vanlig metallfärgad (silverliknande med strasstenar). Jo, Åhlens hade för 500:-. Nu ska jag kolla igeom de hemsidor man blivit tipsad om. Nån här som ha tips?
De kommer att göra en korthårsfrisyr på mig. Jag är van vid det och det känns konstigt att ha långt hår 1 dag. De färgar och slingar också. De kommer även att fixa mina naglar.
Så när tiaran är fixad, och jag har bestämt mig för hur jag ska bli brun, sen är den delen klar.
Chessie finns det flera sätt att bli brun på? I och för sig när jag tänker efter... Spraytan... solarium.... BUS...
Precis. Och alla har för och nackdelar. Enklast är BUS - men risk för flammighet och gulhet har jag hört.
Effektivt och billigt - solarium. Men farligt.
Ingen aning - spraya sig själv (flammigt?)
Låta sig bli sprayad på salong - dyrt och var?
Någon som kan hjälpa mig i detta dilemma?
Det mesta börjar nog bli klart för oss men en sak har vi kvar som känns lite motig... Musik till kyrkan och festen.
Ingen av oss lyssnar på "festvänlig" musik eller vad man ska säga. Vi lyssnar på punk, indie, rock så vi har inga skivor med "populärmusik" . Det enda vi har nu är en skiva med blandad 80-tals musik som jag fick på min möhippa. Någon som har något tips om bra skivor eller andra bra tips. Har bara långsamt bredband hemma så vi kan inte ladda ner musik.
Min m2b´s bästa vän ringde idag och hörde om datum då vi var hemma, för svensexa! Känns bra för han tror inte det ska bli någon!!
Chessie: Jag funderar på att solduscha. Jag har hittat detta ställe:
www.brunpaminuten.se/
Men jag har ännu inte varit där och testat. Tänkte prova nivå 1 tillsammans med m2b en gång innan för att se hur det blir och är vi nöjda går vi dit dagen innan bröllopet. Det blir i så fall sammanlangt 400 kr för oss båda inklusive testomgång och det är inte så dyrt.
Sorry, jag kan inte räkna, det blir självklart 600 kr för bägge två och 400 kr om jag går ensam.
Msbine och lapinette, tack för tipsen! Ja man får ha lite tillhands när vigseln är över för att bättra på.
Lapinette: Fick du någon orsak till varför man inte ska ha vattenfast mascara? Tänkte att det var praktiskt till sommaren med sol och bad också.
Kattkatt: min erfarenhet av stora fester med mycket blandade åldrar är att låtar som man kan dansa till dvs bugga (populärast), foxtrot eller lite vanlig disco brukar gå hem. Blir det för mycket pop så är det många som bara står o pratar o tittar. Brukar försöka blanda så alla är nöjda men roligast har folk när dom får svänga loss ordentligt och det brukar märkas
Nu hittade jag er!
Tänkte väl att det var konstigt att ni som var så flittiga på att skriva plötsligt bara slutade.