Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Jag ska ha klassiskt pärlhalsband och pärlörhängen och kanske ett pärlarmband men det är inte säkert. jag ska även ha tiara.
Vi ska ha fri bar men vi ska inte ha sprit utan bara vin och öl av samma sort som till middagen.
Är det bröllopspaniken som sätter in???
I helgen satt jag och letade frisyrer, då jag om ett par timmar skall på konsultation. Råkade då få syn på mig i klänningen som jag bokade i höstas - bilderna låg i datorn. Vilket resulterade i att jag i går så fort de öppnade rusade till brudbutiken och BYTTE KLÄNNING (jag hyr, så det var inga problem). Hon hade fått in nya modeller, och den jag hittade - OJ!!!! Jag får timglasfigur utan att bli ofantligt bredaxlad. Och andas kan jag också. Och den trollar bort extrakilona! UNDERBAR!!!!!!
Nu är jag på väg till envyme för konsultation. Jag har med mig ca 50 bilder på olika frisyrer - jag har nämligen ingen aning. Jag hoppas på deras kunnande och smak.
Allt i klädväg är avklarat. Dukning av festborden klart. Blommorna som ska stå på bordet har jag delegerat till släkting - efter exakta uppgifter. Brudbuketten har jag pratat med blomaffären om - ska dit senare med närmare "instruktioner". Ringen ligger i skrivbordlådan. Vigseln halvvägs planerad. Har en massa frågor till prästen - men hon sa att hon skulle höra av sig. Kommer nog ringa henne efter påsk om hon inte har hört av sig.
Tårtan är kvar. Vet vem som bakar, men har inte detaljplanerat det.
Inköpslistan för festen är skriven. Shopping av ej färskvaror görs efter påsk. Under påsken ska min mor bjuda på vad som antagligen blir efterrätten.
I går var OSA-datum. Ett fåtal har inte svarat till tärnan, antagligen för att de till mig sagt O-vad kul!!! Jag vet inte om jag ska ta det som ett "vi kommer", så tärnan har fått i uppgift att ringa runt för att dubbelkolla.
Fortsätter min utförliga gjort och klart-lista, men nu måste jag in till stan.
Chessie: Du måste tala om hur det gick på EnvyMe när du kommer tillbaka och om du är lika nöjd som jag.
Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilka smycken jag ska ha. Antagligen blir det tiaran jag gjort själv samt mina zornsmycken (ring + halshänge), utöver ringarna förstårs.
Klocka, armband och örhängen skippar jag nog, vill inte att det ska bli för mycket.
Eftersom vi har festen på en herrgård blir det bar i deras regi, eventuellt delar vi ut några drinkbiljetter.
Sista dagen för osa för vår del är nu till helgen och än så länge är det bara två par som inte har svarat. De allra flesta kommer på bröllopet, jättekul!!
Vårbrud76: Gratulerar till kulan!
Jag ska ha tiaradidadem med pärlor, halsband och armband som en kompis gjort -också pärlor. Ingen klocka... dock en VIGSELRING :) 39 dagar kvar...
Ingen klocka, det betyder otur att ha klocka på sig på sin bröllopsdag, då det är en dag då man inte ska tänka på tiden... Ja, ni vet alla hur skrockfull jag är, så jag följer det slaviskt....
Vårbrud76: STORT GRATTIS!!!!!
Vårbrud 76: Grattis till bullen!
Igår blev min morgongåva klar till min blivande... Så nu ligger den i tryggt förvar hemma. Hur ska jag kunna hålla mig i 40 dagar innan jag får ge den till honom?!?
I morgon ska jag till frissan och gå igenom lite olika frisyrer och bestämma exakt tid när vi behöver börja. Hade tänkt att både göra make och kalufs hos frissan, men det blev ändrade planer. Sminket gör jag på MUS kl 10.30, så då måste frillan vara klar... Blir till att gå upp i ottan! Men vad gör man inte för att bli fin!?!
FiaMia - bara 40 dagar...det är ju inget! Du kommer nog ha så fullt upp med annat att morgongåvan lätt glöms bort. Min har legat gömd sen i november men tog fram och visade den för två väldigt nära vänner i helgen. De tyckte den var jättefin!
msbine - har hört att man inte har klocka vid vigseln men hade ingen aning om att det var skrock. Det är därför det känns så naket...utan klocka och armband. Det blir nog att leta fram något diskret runt handleden.
Telan - kul att alla kommer! Jätteskoj att höra hur våra vänner/släkt så ser fram emot bröllopet. Alla verkar hungra efter några års uppehåll på bröllopsfronten. De flesta av mina vänner gifte sig för ca 5 år sedan...jag är lite sen.
Lapinette: Du har nog rätt... svisch säger det bara sedan är man där... Pirrigt!
Måste fixa fram en t-shirt med texten Fru S..... tryckt på också. Tänkte ha den på mig dagen efter bröllopet när vi ska ha presentöppning utomhus i trädgården (i det vackra beställda vädret )!!
Alla våra gäster har tackat ja till inbjudan. Så vi blir tot 57 st gäster! Jättekul att alla kunde på vår dag!
Sedan har min blivande svärmor sytt klart klänningen till brudnäbben. Den blev supersöt, precis så som jag ville ha den! Den är vit (Ivory) och så är den vid nertill med en underkjol med tyll som sticker ner några cm. Klädda knappar bak i ryggen och ett rosa band i midjan med liten rosett på sidan framtill. Blir det kallt så är det även en kort jacka till i samma rosa färg som bandet i midjan. Ännu en grej att bocka av i listan!
Hej hopp alla majbrudar! Nu är även jag med! Är det någon som sminkar sig själv? Behöver tips på smink (utöver mascara) som håller för tårar! Kommer säkerligen inte kunna hålla tårarna vid altaret.