Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Har ni redan pratat med florist om era brudbuketter? Jag tänkte göra det i början på maj, tror ni att det är OK. Jag tänkte inte gå till någon stor florist i stan utan min lokala blomsterhandlare. Det är ett par jättetrevliga damer som jobbar där och jag har fått jättebra hjälp av dem ända sedan jag var liten och skulle köpa blomma till mamma på födelsedagen.
mia_maj2006: Jag har bokat florist men inte bestämt de slutgiltiga detaljerna med henne än. De tar bara ett visst antal bröllopsbeställningar per dag och eftersom vår dag är en populär helg att gifta sig på, så bokade jag upp dem redan för nån månad sen. Floristen tyckte att det räcker om jag kommer in ett par veckor innan den stora dagen och bestämmer det sista.
mia_maj2006 - det är säkert helt ok men då jag vetat sen i juni hur min bukett skulle se ut så var jag inne och lämnade bild hos floristen i Mariefred när vi var där i november. De trodde nog jag var lite smått galen! Tänkte titta förbi hos dem när vi ska dit i april.
Lapinette: Kan inte stället ni ska ha festen på göra tårtan då, för enkelhetens skull? De står ju ändå för maten tänkte jag.
Nu har jag också hittat hit!
kattkatt: Vad roligt att det blev en lyckad hippa! Själv börjar jag att bli lite nervig inför min... Min blivande blev kidnappad i fredags och kom inte hem förrän på lördag-kväll...
Och då hade han träningsvärk i hela kroppen... haha, de hade haft en väldigt tuff fem-kamp på fredagseftermiddan!
lapinette: Jag hade tänkt att ha ett armband. Ska bara ha örhängen och armband utöver ringen som smycke. Tiara också! Känns som att det räcker så så att det inte blir för mycket!
Telan - de gör inte tårtor utan rekommenderar tre ställen Tösse där de tar 65 kr biten!!!!, Chokladfabriken och så Taxinge där de gett oss 4 olika priser.
FiaMia - jag ska ha halsband och örhängen men tyckte det såg tomt ut på armarna (har ju inget där). Ska hem och kolla vad jag har för guldarmband.
Kattkatt: Kul att bli hippad :)
Lapinette: Stackars dig med era tårtor... Kan ni inte få typ ett recept på hur de gör tårtan i frankrike och sen lämna in det till en konditor så de kan göra likadant?
Jag kommer att ha två "armband" på mig. Dock passar de två armband jag har inte till bröllop då det är garnsnören som är fastknutna runt armen, men jag har fått dem (min sambo har två likadana) som en välsignelse från en munk och en nunna i thailand. Kan då tillägga att min sambo blev av med sitt ena en gång och tappade då vigselringen, så de armbanden stannar på handleden
Ska ni ha klocka på er?
Jag ska ha: tiara, små pärlörhängen, ett ganska tight halsband med "pärlor i luften", armband har jag inte tänkt på... Tycker det är snyggt med ganska "naket"
Hejsan tjejer, nu har jag också hittat hit!
Var väldigt längesedan jag var inne här...är nämligen gravid och har haft fullt upp med annat så att säga
Men bröllopsplanerna är i full gång. Denna helgen som var gjorde jag provuppsättning, provmake, träffade floristen och besökte konditoriet som ska göra tårtan.
Snacka om att klämma in allt på en och samma dag! Men det var jätteskönt och nu börjar allt falla på plats. Tiden går ju snabbt nu !
Kattkatt, jag hade nog inte tänkt mig att ha klockan utan något armband istället.
Hur ska ni göra med baren, betalbar eller fri bar?
Fri bar! Lätt att ha det när man bara blir 10 personer!