Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Godmorgon tjejer och tack för alla gratulationer!
Ha fortfarande svårt att riktigt förstå att man har ett litet liv i magen..men tänk er vilken perfekt liten tidig julklapp man kommer att förhoppningsvis få!
Vi funderar på att ge gästerna två drinkbiljetter och att det sedan blir betalbar. Har hört och varit på en del bröllop och vissa bara tar drink efter drink och ställer ifrån sig dem halvfulla. Pengarna tickar ju iväg rätt snabbt då!
Nu blev jag lite nyfiken på era morgongåvor tjejer, kan ni inte berätta vad ni köpt. Jag behöver lite tips..har fortf. inte kommit på vad jag ska köpa.
Tänkte ett tag på en humidor, men jag vet inte...
Har nu precis satt igång datorn i Cannes och här är det SOMMAR!!! Så svettigt och varmt att traska den låååånga backen upp hit. Har satt på mig bikinin och tänkte sätta mig en stund på altanen. Underbart!
Som ni förstår så tänkte jag bättra på solbrännan när jag är här nere och hoppas på att slippa en massa klet.
Gällande vattenfast mascara är det bara så att alla de "bästa" mascarorna inte finns i vattenfast. Damerna jag frågade sa att de inte är lika bra (de vattenfasta) varpå jag tog en vanlig och så får jag väl se en snyftfilm och kolla om det funkar!
kattkatt - ett tips. Köp en discosamling. Jag hade ingen discomusik hemma så jag köpte 2 stycken på Ginza och det är verkligen musik som alla gillar.
mia_maj2006: Det där med solduschen lät ju kanon, synd att jag bor i Malmö bara... Annars hade jag nappat direkt.
Vårbrud76: Morgongåva ja.... först var jag inne på att handla vin, årgångsvin som passar för ettårsdagen, femårsdagen osv. Men vet inte hur jag ska göra, han vill ha en ny golfklubba och en x-box. Vet inte om det blir nåt av det... Är med sugen på att höra vad ni andra ska ge...
Min m2b får en halskedja i titan som han kan ha ringen i när han inte kan ha den på sig. Jag tror att jag får någon form av halsband av honom, jag hoppas på det i alla fall :)
Och själv har jag gjort liksom flera här på tråden - en Secret Box. Var ju ute i så god tid att den legat hemma (väl gömd) sen i november.
Vad jag får har jag inte en aning om. Jag har önskat mig örhängen i samma serie som förlovningsringen men de är hiskeligt dyra (typ 10-15 000).
Jag frågade m2b om vi skulle ge varandra morgongåvor och först fick jag förklara för honom vad det var och sedan sa han att det var onödigt. Så för oss blir det inga morgongåvor och jag tycker att det är helt OK. M2b är bäst i världen på många sätt men han köper inte jätteroliga presenter...
Lapinette: Låter som ni har underbart väder där nere, till skillnad från oss här uppe. Idag är det bara grå, grå, grå, grå som gäller. Urtrist!
Morgongåva till min blivande man blir en sk secret box. Han har hintat tidigare att han skulle bli jätteglad över en sån men jag har hela tiden bestämt sagt att jag aldrig skulle kunna göra en sån. Men det kunde jag.
Annars var jag också lite inne på en humidor eller nån speciell whiskey eller vin. Han är inte så mycket för att ha smycken på sig och tycker att det räcker alldeles utmärkt med bara ringen.
Vad jag får av honom har jag ingen aning om.
Jag har också gjort en sk secret box till min blivande som morgongåva. Han har inte den blekaste aning om vad det är för något ens skulle jag tro. Så jag hoppas på att han kommer att bli rejält överraskad!
Vad jag får utav honom har jag inte en susning om... men han brukar träffa mitt i prick och i så fall får jag en ring!
Jag har börjat misstänka att jag kommer att bli kidnappad i morgon... Aaahh! Fast jag är inte helt säker. Tycker bara att det är lite konstigt, har inte bestämt någonting med någon, men alla frågar vad jag ska göra. Utan att sedan fråga om vi kan hitta på något. Misstänkt! Sedan har det tisslats och tasslats lite runt omkring också... hmmm, får väl se om något händer, men ska vara beredd i alla fall
FiaMIa: Vad spännande!! Om det nu blir så att du blir "nappad" så hoppas jag att det blir superkul!!
mia_maj2006 - i Frankrike har de inte någon morgongåva så min blivande trodde först att det var något jag hittade på för att få lite extra smycken. Här insisterade jag på att vi skulle ha denna svenska tradition men att även han skulle få en morgongåva (för enligt gammal tradition så är det ju bara kvinnan). Jag fyller år dagen innan bröllopet och lär inte få några presenter då (ska fira med löshår och papiljotter!).
FiaMia - så vi får se om du hade rätt...om du blir hippad. Själv misstänker jag allt och alla just nu. Ett tag funderade jag på om de ska ta mig och min blivande samtidigt. Han är i Stockholm en helg i april så då skulle det vara möjligt...annars finns bara helgen innan bröllopet kvar om det inte mot alla förmodan skulle bli en vardag. Hmmm...snacka om man är nyfiken!