• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • msbine

den person som ska vara kantor ringde oss i förrgår för att diskutera vad som ska spelas på vigseln och det blev tyvärr inget trevligt samtal. Jag har försökt få tag i personen i fråga sedan i februari för att kunna lämna noter då vi ska ha tre solosånger, men de i kyrkan har hela tiden sagt till mig att det är inga problem, de e välkända låtar vi ska ha, de personerna jag fick prata med där sa att det var inga problem att lära sig dem. Fick en HELT annan version av kantorn som ska spela på vårt bröllop... Hon kände inte ens till vår in- och utgångsmusik trots att det är välkända stycken som brukar spelas på bröllop samt de stod med i listan över förslag till musik som vi fick från kyrkan. Och solosångerna hade hon aldrig hört talas om och visste inte om hon hann lära sig dem på tre veckor, så det fick vi se hur det gick med det :( Bllir så sur på sånt. Först gnäller de över att vi brudar är för tidigt ute och säger till en att det inte är några problem, sen säger de att det är för kort tid!!! Jaja, det finns ju inget att göra åt det nu, vi hinner ju inte hitta någon annan som kan spela på tre veckor... Suck...

• msbine

Telan: Hippan kommer säkert, när du minst ananr det :)

• Telan

msbine: Det är just det jag fruktar.
    Grejen är att jag antagligen kommer att bli hippad av både kompisgänget och kollegorna. På jobbet har vi ett par aktiviteter inplanerade nu i maj, bla den årliga vårlunchen och ytterligare en kväll då vi bland annat ska tacka av två kollegor som ska sluta. Ska det då hinnas med en hippa också eller blir det samtidigt som nått av de andra sakerna är den stora frågan. Uj, jag blir nervös bara av att tänka på det nu.

• Telan

msbine: Tråkigt att höra om kantorn. Visst blir man rent ut sagt förbannad när man får olika information av inblandade personer. Hoppas att det löser sig iallafall, förhoppningsvis hinner hon lära sig låtarna.

Jag har precis skickat både noter och en cd med en av låtarna som vår kantor inte kände till. Hon trodde inte att det skulle vara nått problem att lära sig den, men som sagt, det är bara tre veckor kvar.

• mia_maj2006

msbine: Det är ju helt sanslöst. Hur kan hon tycka att det är ditt fel att hon har kort tid på sig när du försökt sedan i februari. Den interna kommunikationen inom kyrkan verkar inte så bra om de andra utgår ifrån att det är lätt för kantorn med just era sånger...och hon borde ju verkligen kunna sångerna på listan som kyrkan skickar ut. Framför allt borde hon inte vara sur (möjligen på sin kollegor) för du har ju verkligen försökt göra allting rätt!!

• msbine

Det man blir mest sur äver är att man själv faktiskt har varit ute i god tid, men blivit intalad att "det är inga problem, det löser sig". Hade man klantat sig själv får man skylla sig själv liksom, men när det är andra som ställer tilld et så blir man sur.

Telan: Låter skoj med två hippor :)

• Lapinette

msbine - åhhhh, vad arg jag skulle bli! Trist när man har försökt och så klantar de till det. Hoppas det löser sig och ni får något ni tycker är bra.

Vår kantor ska bara spela in- och utmarch samt psalmerna. Pratade med henne i förra veckan och hon var inte säker på inmarchen men skulle höra av sig om hon inte hittade den...vilket hon inte gjort. Så jag antar att vi får det vi önskar. Till solosångerna så ville vår solist kompa själv. Det står en jättefin flygel i kyrkan!

Telan - de har två helger till att hippa dig på....om det inte blir denna så vet du ju vilken. Jag gissar på att du blir tagen imorgon.

• FiaMia

msbine: vad trist med kantorn... förstår att du blir sur!!

En arbetskamrat försa sig här precis om att hon fått mail om möhippa som hon inte öppnat än... Undra vem den kan vara för...?!? Så nu vet jag att det stundar ännu en hippa... Fast jag vet ju inte när!

• msbine

FiaMia: Vad roligt med två hippor :)

• Telan

Äntligen har jag fått tag på prästen!! Vilken lättnad. Vi ska träffas nu på söndag och han var riktigt trevlig. Det kommer att bli kanon.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!