Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej tjejer och grattis till er som gifte sig den här helgen! Hoppas att ni fick en toppendag.
Själv så blev jag hippad, precis som jag hade på känn även om man inte riktigt tror det förrän de står där utanför dörren och hånflinar åt en. Först blev det höghöjdsbana vilket var jättekul. Efter det en härlig picknicklunch och då kom ytterligare några kompisar. Under picknicken fick jag svara på lite frågor och lösa lite uppdrag. Därefter blev det lustparty och allmän förfest hemma hos tärnan, vidare ut och käkade middag för att sedan avsluta kvällen på en klubb. Under dagen var jag också utrustad med en kamera och en lista på saker jag skulle fota. En helt underbar dag!!!
mialisa: Grattis!!! Kul att allt blev lyckat.
Jag blev också hippad i helgen! Var övetygad om att jag skulle bli utan, men icke - jag blev grundlurad. Det var jättekul och vad skönt att man har såna fina vänner! Jag satt ute i trädgårdslandet med kogödsel upp på armbågarna när det kommer in en MC på gården och föraren kliver av, går fram till mig och slänger tyst fram en lapp med en lista på grejer som jag ska ta med mig och att jag har 10 minuter på mig att packa, ta på mig MC-kläder och hoppa upp "där bak"... Jag är så lycklig, min tärna hade ordnat allt och åkt 60 mil för detta! Nu är det bara knappt två veckor kvar... Och min man har inte en aning om vad som kommer att hända honom, hihi!
Jag blev hippad i lördags!
Jag som var så säker på att det inte skulle bli något, de hade lurat mig bra. Klockan 10.30 kom de och ringde på och utanför står kompisgängets maskot, en liten höna, och en flaska champagne. Sedan kom alla mina nära vänner springade! Vi fick bubbel och snittar och jag fick på mig rosa tiara med trollspö, Bridezilla tröja och lila nätstrumpbyxor. Total schlagersminkning och sedan bar det av till Södermalm för att spela in en låt: Kärleken är evig med Lena Ph. Det gick faktiskt väldigt bra även om det var falskt ibland. Sedan hade vi en underbar dag på Långholmen i solskenet med vinprovning, rita porträtt av m2b, m2b-kunskap mm. Sedan gick jag och delade ut rosa ballonger till folk på Söder Mälarstrand innan det var dags för Taco-kryssning. Tillsammans med bandet så gjorde jag en liten show till "I will survive" och vi hade allmänt jättetrevligt. Sedan blev det lite extra dans på Patricia innan det var dags att ta taxi hem. Vilken underbar dag!!
Jag passar på att påminna om mailinglistan för oss som gärna vill höra om varandras bröllopsberättelser och se bilder men kanske inte visa för alla på nätet. Hittills är det dessa som står med: Telan, msbine, mia_maj2005, kattkatt och lillabunny.
mia_maj2006 menade jag såklart
Vad roligt att även ni är nöjda med era hippor. Jag blir själv alldeles rörd av vilka underbara kompisar man har, hur de har fixat och trixat och ansträngt sig.
Telan: Min mailadress: maria.klasson@boras.se
Kan hända att jag får ändra den sedan när jag fått nytt efternamn Bara 12 dagar kvar!! iiiihhhh
GRATTIS till er som hade er stora dag i lördags. Vilket underbart väder ni fick!! Får verkligen hoppas att alla lördagar framöver blir lika härliga!
telan : Min mailadress är colleen_j20@hotmail.com
Jag väntar på att bli hippad men det känns som om jag drömmer för tillfället!
Jag har planerat hela bröllopet på egen hand men känner nu 3 veckor 19 dagar innan att jag faktiskt inte ens har tänkt på att JAG ska gifta mig! Det är ju MITT bröllop jag planerat hela året!
OJOJ lite nervös blir man allt!! men mest stressad över att jag inte kommer hinna med allt på bröllopsdagen......man ska ju njuta och äta och ha det gott!! men hur gör man det i en klänning som sitter tajt så att man förflyttar alla organ och det känns som om man håller på att sprängas. Jag vet dessutom hur jag blir när jag blir nervös precis innan .....behöver gå på toa fast jag inte behöver egentligen och då blir det svårt för den klänningen kan man inte gå på toa med =)
Hoppas att ni alla som snart ska gifta er har mer koll på era problem och kanske kan påverka mer än jag kan =)
När man inte är inne på några dagar hinner ni skriva mycket!
Kul för er alla som blev hippade i helgen!
Mia_Maj - kul att det blev hippa fast du inte trodde det!
Grattis alla nygifta!
Själv håller vi på med de där j*vla tvålarna... börjar tröttna... jag är nog ingen riktig bridezilla
Lapinette- ja vad ska man göra efter bröllopet...Om jag blir gravid nu efter missfallet kommer jag väl hänga på "familjeliv"... nä, det gjorde jag förra gången och när jag fick mf blev jag så ledsen så jag gick in och raderade allt på familjeliv. Nej, vi ska ta tag i vår gamla lägenhet och fixa ordning vårt matrum/barnrum?/extra rum. Fast det blir nog till hösten. Ev börjar jag på barnmorskeutbildningen till hösten så det då blir det väl att plugga.
Grattis till alla nygifta :)
Vad man ska göra efter bröllopet??? Tja, allt som man inte har hunnit med pga bröllopsplanering :) Umgås med sin make, umgås med vännerna igen, komma igång med träningen, kunna satsa helhjärtat på jobbet istället för at sitta disträ på jobbet och tänka på blommorna istället för jobbet
Var och tränade i kyrkan igår, det kommer att vara helt perfekt i kyrkan, vigseln kommer att bli underbar! Känner mig helt lugn inför det nu faktiskt, vi har en underbar präst