• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • Mopedvin

Mia_maj - låter underbart, när åker ni?

• Lapinette

Om ni hade gift er lite tidigare hade vi kanske kunnat vinka från Sorrento ut till er båt!

Det blir säkert en del shopping för min del i Italien men inget jag planerar då jag tyvärr råkar känna mig själv aldeles för väl...älskar kläder och skor. Har varit ganska så duktig det senaste halvåret att hålla igen pga bröllopet. Men när sommaren kommer...klänningar!!!

• Mopedvin

lapinette - jag är som du, har börjat ÄLSKA klänningar bara de senaste året..

• mia_maj2006

kattkatt: Vi åker den 2 juni, fredagen efter bröllopet. Det är min första dag på mitt 10 veckor långa "sommarlov" där jag ska blanda semester och föräldraledighet. Det ska bli så skönt!

• Therese33

Är rädd för att det blir möhippa nästa fredag... En kompis ringde och frågade vad jag skulle göra nästa fredag vid 18-tiden så det verkar lite misstänktsamt... Börjar bli görnervös...

• Lapinette

Therese33 - hon kanske ringde för att vilseleda dig. Mina vänner frågade om teater och vissa sa att de skulle på fest den kvällen möhippan blev av.

mia_maj2006 - så underbart det låter! 10 veckor...har inte varit ledig så länge sen mellanstadiet(har alltid sommarjobbat).

• FiaMia

kattkatt: 18 st... då förstår jag att det tar lite tid
    Tvålmassan var vit som jag köpte, kokosdoft. Köpte inte bröllopskitet som dom hade utan köpte tvålmassa och form separat.

cajsan: Har beställt tvålmassa och formar på panduro. Fick med beskrivning gratis om hur man skulle göra, har aldrig gjutit innan. Sedan skrev jag ut vårt monogram på overhead papper, genomskinligt. Sedan efter man smält tvålmassan i vattenbad så hällde jag upp lite i botten på formen och la sedan i det urklippna monogrammet. Det fick stelna ca 1 min och sedan hällde jag på resten av massan. Efter ca 2 timmar kunde jag ploppa ur hela tvålen från formen och voila! Det blev över förväntan!

• Lapinette

Sol och värme till alla brudar som gifter sig i helgen och vad jag har hört ska maj 2006 bli en ovanligt varm maj-månad. Vi andra som gifter oss längre fram hoppas!

• mia_maj2006

Vi ska ha barnkalas i helgen så jag hoppas att även söndagen blir kalasfin så att vi kan vara ute och leka.

Pratade med vigselförrättaren igår för att göra klart lite saker kring vigseln och jag tror det blir jättebra. Det som gör mig lite orolig är att han ville att jag skulle skicka in hindersprövning mm till en dam på stadshuset så skulle hon fixa vigselbevis mm. Jag trodde att jag bara skulle ta med papprena till vigseln. Vad gör man om papprena kommit bort...men det är bara jag som oroar mig.

• Telan

Börjar känna mig lite ensam om att inte blivit hippad än. Och nu är det inte många helger kvar...Kan det bli denna helgen månne???

I onsdags hämtade jag iallafall min klänning och körde hem den till tärnan. Där får den hänga säkert så att inte m2b kan tjuvkika. Vi ska ändå vara hemma hos henne och göra oss i ordning så då slipper jag frakta klänningen ytterligare. Tjejen som ska fixa hår och make-up på oss kommer hem till tärnan på den stora dagen.

Jag väntar fortfarande på att prästen ska höra av sig för att boka in ett möte. Jag har själv försökt få tag på honom men det är aldrig nån som svarar. Börjar bli lite stressad över att den biten inte är fixad än. Men annars känns det som jag har koll på läget.

FiaMia: Jättefina tvålar förresten!

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!