• msbine

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!

• Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!
  • FiaMia

lapinette: I min ring skrev de också datumet på ett annat sätt p.g.a. platsbrist. Hade velat ha datumet likadant som i förlovningsringen 20 20/5 06 (med siffrorna i mitten lite mindre)... men men, det är ju inget att göra åt.

I min sambos ring däremot hade dom glömt helt att skriva förlovningsdatumet, så det måste vi gå tillbaka med... Men dom vet om det redan eftersom vi upptäckte det redan när vi hämtade ringarna, men min blivande ville ändå ta med sig sin ring för att få prova den lite. Tur va väl det eftersom han känner att den är lite för liten, så dom får banka ut den lite!

Har fått tag i kantorn nu också och det var inga problem att spela de psalmer vi valt. Ska träffa henne och prästen den 17:e för genomgång i kyrkan!

• palcam_Girl81

Idag ska vi träffa präst och min brudtärna o bestman på genrep =)

Ska bli så spännande !!! nu börjar det kännas lite pirrigt faktiskt och det e ju så att på lördag är det bara 2 veckor kvar tills jag blir Fru Linder !!! =)

hoppas ni alla får en fin o härlig dag idag !!

• msbine

Var på möte med festlokalen igår, gick jättebra, så nu känner jag mig jättelugn och trygg med det med. Skönt att ha det avklarat liksom :) de e skönt att ha att göra med folk som är vana vid att ha hand bröllop, man känner sig trygg då.

• Telan

Pumbaalina: Usch vilken hemsk soppa er familj hamnat i. Hoppas verkligen att det löser sig!!

Jo, saker och ting börjar falla på plats. Inte mycket kvar att fixa med snart. Håller med dig msbine att det känns tryggt att anlita folk som gjort det förrut och vet vad de gör.

Nästa vecka ska vi lämna in våra förlovningsringar (putsning+krympning av min) och sen hämta alla ringarna i slutet på veckan. Åh, jag är så spänd på att se hur vigselringarna kommer att se ut. Hoppas bara att vi slipper trassla med felgravyrer, det verkar annars vara ett vanligt problem.

Lapinette: Jag kommer också att prova hela "outfiten", bara för att känna efter att allt är ok och att helheten ser bra ut med de smycken man tänkt använda mm. Just nu hänger klänningen hemma hos tärnan, det var lika bra att köra dit den med en gång eftersom vi ska vara hemma hos henne och göra oss i ordning. Och så kan inte m2b tjuvkika.

• mia_maj2006

msbine: Skönt att det kändes så bra med festlokalen. Det gör det för oss också.

I morgon ska vi äta middag med vår toastmaster och toastmadame för att gå igenom lite saker kring festen. Det är ju roligt om det blir lite överraskningar så jag ska inte fråga för mycket. Men vi ska gå igenom bordsplaceringen, menyn och lite andra saker. Detta gör att vi måste bli klara med bordsplaceringen ikväll...

I helgen ska vår dotter vara hos farmor och farfar så att vi ska kunna fixa med bröllopssaker. Det är en del kvar att fixa och det är så tråkigt för henne när vi inte har tid att leka med henne. Då är det roligare hos farmor och farfar.

• FiaMia

Nu har jag även blivit hippad utav arbetskamraterna!! Dom var jättesnälla mot mig! Dom kom inspringandes här med rosa boa, prinsesskrona och slöja. Sedan fick jag ögonbindel och blev ledd ut till en bil. Förstod när vi började åka att det va en cabbe dom satt mig i! Efter en stunds körande fick jag som tur va ta av mig bindeln (blir lätt illamående). Sedan var det ett varv på stan och så blev vi avsläppta i en park mitt i stan. Där fick jag en korg full med frukt som jag skulle dela ut till folk vi mötte. Sedan längre in i parken så mötte vi upp med resten utav arbetskamraterna. Där hade dom dukat upp med filtar och smarrig picknick med sallad, bröd och dricka. Därefter var det tillbaka till jobbet och försöka arbeta med krona och slöja... Gick ju sådär! Sedan när det var fikadax så blev det tårta uppe i fikarummet och allmän beskådning av bruden Så nu vet nog hela huset om att det stundas bröllop!

Så nu tror jag att jag kan pusta ut i alla fall från alla hippor... Men man kan ju aldrig veta!

• pirr i magen

Hej flickor !
    jag har saknat er !!! hoppas ni minns mej lite ialla fall......
    har inte bott hemma på länge- stambyte å bostad utan internet... å sedan kom man hem å då var det ju fullt ös med datorn varje kväll å planering och fix. Den lediga helgen förvandlades till en 19 timmar lång möhippa ! Men nu känner jag att jag kan andas ut lite försiktigt. Har fösökt att läsa ikapp lite å det ser ut som om alla börjar få ordning på grejorna ! snart är det dags !

• msbine

pirr i magen: välkommen tillbaka!

Hade ännu ett planeringsmöte igår, fast med mina blivande svärföräldrar. Oj vad jag ångrar att jag/vi inte involverade hans pappa tidigare i bröllopsdiskussionerna! Hans pappa är jätteduktig på att planera fester och att hålla i dem tydligen (fick reda på detta först igår). Skönt att ha honom "ombord" nu i alla fall :)

• mia_maj2006

msbine: Hade din m2b inte koll på att hans pappa var duktig på detta? Men det är ju skönt att ha med någon duktig nu på slutet när ( för att använda en sportklyscha ) "säcken ska knytas ihop".

På lördag ska min dotter till farmor och farfar och då bör jag hinna med att:
    - Baka kakor till presentöppningen
    - Skriva ut programmen till vigseln
    - Göra klart festprogrammet
    - Skriva ihop ett schema till fotograferna
    - Fortsätta på mitt schema över vad alla har att göra på bröllopsdagen så att jag kan ägna mig 100% åt att gifta mig

Samtidigt ska m2b in till stan för att köpa skor, skjorta och kalsonger till sin kostym. Han vill att allt ska vara samma märke även kalsongerna

• Lapinette

Halloj alla majbrudar!

Nu har vi bröllopstårta! Var på Handgjort och pratade med de otroligt trevliga tjejerna som har stället. De hade satt ihop en specialtårta till oss med mjuk nötbotten, körsbär i rom och sen ljus chokladmousse. En modern Schwartzwald. Den var såååå god! Ska idag ringa och boka ...samt fråga om pris. Antar att den är dyr men just nu så struntar jag i det (återkommer i eftermiddag så får ni veta om jag verkligen struntar i priset ).

Igår provade jag klänning, skor, sminkning, smycken och sjal och var helnöjd. Det blev extra snyggt med min solbränna från Cannes. Trist bara att det ska vara dåligt väder i helgen dels för alla er som gifter sig...och sen för oss som vill förbättra på solbrännan.

Satt igår och gjorde placeringskorten. Som är utskrivna på lite hårdare pärlemopapper med rosen i bakgrunden (samma som på våra inbjudningar) och sen så gjorde jag ett hål och satte ett tunt (3 mm) sidenband. Ska lägga dem på vinglaset.

Gjorde även en frågebox. Ska låta gästerna svara på lite frågor om oss i vykortsform och sedan lägga dem i en "brevlåda". Ska smycka den med utklipp från mina bröllopstidningar.

Vad mer, jo har sålt champagneglasen vi ska ha till brudskålen. 70 champagneglas gick i ett nafs. Så många ville ha dem (250 kr).

Vad är då kvar? Jo att skriva ut vigselprogram och Who is Who. Något jag tänkte gå in och göra i helgen (när ingen är på jobbet) och sen så ville vår fotograf träffas igen så jag ska ta en fika med honom i helgen.

Nu 9 dagar kvar! Känns bra!

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!