Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Var ute och rekade lite fotoplatser igår runt kyrkan där vi ska gifta oss, hittade massor av olika platser som är jättefina, så nu känner man att den där timmen man har avsatt till fotografering nog var lite lite... Nu får man bara hoppas att vädergudarna är med oss nästa vecka :)
Vi ska fotas 14.30, vigseln är sedan kl 16.00 Tykcer det känns lite kort om tid, hur har ni andra det?
Vi ska fotas 11.30, först ensamma en timme sen kommer tärnan, bestman och näbb för att vara med på några foton. Fotografen beräknade att vi skulle vara helt klara senast 13.00. Då har vi minst en timme kvar till vigseln kl 14.00. Det tycker jag känns bra, vi drog till med lite extra tid för att det inte ska bli stressigt. Jag hatar nämligen att inte hålla tider och vill inte känna att vi har ont om tid.
På denna timme hade vi tänkt att bara mysa lite på tu man hand och kanske försöka få i oss lite lunch så att man inte får total energibrist och hjärnsläpp inne i kyrkan. Ska kanske tillägga att vi inte ska fotas vid kyrkan utan ska transportera oss dit också på denna timmen.
Chessie: Spännande att få se bilder!!
I dag är sista dagen på jobbet innan bröllopet. Känns bra!! Har inte varit så fokuserad på arbetet det sista känner jag!
Satt hemma och skrev listor igår på vad jag måste göra under de dagar som är kvar. Är en del man måste komma ihåg!
Bara 3 dagar kvar...
Vet inte om detta är sista listan, hittade den på sid 13.
20 Lapinette, Mariefred
20 roffan, Växjö
20 FiaMia, Dalsjöfors
20 cajsan, Roslagen
20 grahn06, Göteborg
20 Maja-bruden, Falun
20 snaeckan, Mölle
20 karres 76, Borlänge
24 kattkatt, Grand Val, frankrike
26 majbröllop06, Dalarna
27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
27 Telan, Uppsala
27 msbine, Helsingborg
27 m_ia, Karlstad
27 pirr i magen, Ljungby
27 Cattis28, Tibro
27 lillabunny, Skåne
27 Pumbaalina, Halmstad
27 Kotte, Enköping
27 Vårbrud76, Halmstad
27 annaglitter, Ersta, Stockholm
27 Peon, Stockholm
27 köj, Stockholm
27 Mayfly, Umeå
27 Fine, Stockholm
27 Sprallig, Lund
27 Lugnet, Dalarna
27 Fröken Linda, Lysekil
27 JeckaH, Göteborg
27 palcam_Girl81, Veberöd
27 Baileys, Västerås
27 storstrumpa Rättvik
27 Eiya, Kumla
27 Linda 75, Norrtälje
8st nu i helgen! Jag håller tummarna jättehårt att väderprognosen INTE stämmer!!!
Mamma klämde ur sig en "rolig" kommentar för några dagar sedan. "Såg i tidningen att det skulle komma ett stort lågtryck över Frankrike nästa vecka" Varför säger man så?! *ledsen*
kattkatt - titta på www.meteo.fr Själv är jag också orolig för dåligt väder. Det ser inte så där jättebra ut inför helgen. Vi behöver inget högtryck men snälla inget regn!!! Folk ska gå tipspromenad och min mamma ska ha lunch ute på landet dagen efter.
Min far ringde imorse och talade om att han inte kommer på vårt bröllop. Jag satt här på kontoret och grät. Men nu känns det bättre. Det är så här att min farmor gick visst bort den 11 april och när han fixade med att flytta hennes saker så blev han påkörd. Han kom inte hem (Tokyo) från landsbygden där farmor bodde förräns idag och han lider fortfarande av slaget han fick i huvudet och får inte köra bil etc. Trist men sant!
Annars är allt bara bra! Har allt fixat inför bröllopet så det kändes jättelugnt igår kväll när jag kom hem efter jobb och träning. Jobbar imorgon men sen har jag tagit ledigt.
tack Lapinette - superbra vädersite!
Fick en klump i magen när jag läste ditt inlägg ang din pappa. Vad tråkigt, även om man kanske innerst inne vet, blir man ändå ledsen och hoppet är det sista som försvinner. Så, hur går det med planerna för din blivande?
kattkatt - siten är super. Tittar på den varje dag jag är i Cannes...även om solen oftast skiner där.
Trodde inte jag skulle reagera så starkt över att pappa inte kommer men det var jobbigt att höra det per telefon. Nu känns det bättre men jättetråkigt att han inte får vara med om vår stora dag. Mina släktingar, kusiner etc kommer även att bli jättebesvikna för de såg verkligen fram emot att få träffa honom.
Min blivande har suttit och försökt komma överens med den nya säljaren i Stockholm om vart de ska ha kontoret. Den nya killen vill självfallet ha det där han bor men det tar ca 1 timme från mig dit. Men det verkar troligt att vi blir två i min tvåa någon gång i augusti! Även om vi på halvtid har bott ihop det senaste året så är det spännande att bo tillsammans här (i min stad).