• Gnappgnapp

Husdjur på bröllopet?

Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
    ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?

• Svar på tråden Husdjur på bröllopet?
  • aktuelle

Juni-flickan: De som är allergiska behöver ju inte gosa och klappa hunden. Umgås inte med någon som är så allergisk så den inte ens kan vara i samma lägenhet. Spelar roll om man skulle stoppa hunden i ett annat rum, om man är så allergisk så man inte kan vistas i samma rum så kan man nog inte vistas i en lägenhet var hunden varit då de lämnar mjäll överallt..

• JeckaH

Varför inte jämföra djur med barn? Älskar man sina husdjur som om de vore ens egna barn är det väl så de känner. Det kan väl ingen annan bestämma, eller? Sen finns det ju dom som inte kan få några barn, hur tror ni att dom känner när ni ogiltligförklarar deras kärlek till husdjuren?

• Shakti

JeckaH: Precis! Kärlek är ju nåt subjektivt, man känner det man känner.

Sen så tar jag ofta hänsyn till allergiker och lämnar min hund hemma om nån inte vill att jag ska ta med henne. Men på mitt bröllop är det viktigt att hon är med och då får andra anpassa sig.

• Juni-flickan

aktuelle: Men om det är en person som "bara" har den graden av allergi att om den tar i djuret så mår personen dåligt?
    Nej, personen behöver inte gosa med den..men det finns djur som hoppar upp i knän och gärna hälsar och så.

• Pumpkin

Stortån

Nej, jag är varken vegetarian eller vegan. Måste man vara det för att man älskar sina djur?

• Stortån

Jecka

Jag ogiltigförklarar inte någon kärlek. Jag säger bara att det omöjligt kan gå att känna samma kärlek till hundar som till sina egna barn. Påstår man det så tror jag inte att man har några barn och därmed inte har en susning om vad man pratar om.

• Stortån

Nordqvist

Min poäng (jag tror nog att du redan snappat upp den) var att det är ju märkligt om man anser att djur har samma värde som människor men ändå gillar att käka död ko och gris. Eller är vissa djur mer värda än andra?

• Shakti

Stortån: Nej jag har inga barn och vill inte ha några heller. Skulle vara det värsta som kunde hända mig! Har du något djur???

• Pumpkin

Stortån

Men det handlar ju om MIN hund och MINA katter, inte om nån annans ko? Jag har bara pratar om kärleken till MINA husdjur. Precis som jag älskar MIN sambo älskar jag MINA djur, men det har väl inte nånting att göra med nån annans sambo eller nån annans husdjur?

• Överlycklig

oj vad ni har skrivet mycket, jag orkar inte läsa allt... Jag och min sambo har inte blivet skänkta några barn, men vi har en hund (en labrador) som vi fick till oss eftersom hon skulle avlivas då hennes förra ägare drack och då slog henne. Detta är nu snart fem år sedan och vi älskar henne över allt annat. Vist är jag införstådd med att hon inte kommer leva så himmla länge till men så länge hon lever så är hon mitt allt och ska även deltaga i mitt liv, ink bröllop. Vi har nu frågart kyrkan om vi få ha med henne i kyrkan men ännu inte fått något svar. Vår tanke är att hon ska "ge" bort mig till husse och efter vigseln så har vi ordnat hundvakt till henne hos två kompisar. Sen på söndagen hämtar vi henne och åker p bröllopsresa i Sverige tillsammans med henne!
    SÅ GÖR VI!!

Svar på tråden Husdjur på bröllopet?