Husdjur på bröllopet?
Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?
Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?
Jovisst kan jag diskutera hövligt men då gäller det att ha hövliga personer att diskutera med.....
Okeeejj... Hoppar in bara för att säga att; vad har djur på ett bröllop att göra?? HAALLÅÅÅÅ??? det finns nog kanske viktigare saker att tänka på just då. Dessutom förstår jag inte vilken funktion de skulle fylla där??? Är ens djur verkligen SÅ viktigt?
Men vi är väl alla olika, själv är jag ingen vidare djurvän... Men respekterar naturligtvis de med avvikande åsikt.
St Paulia : valfritt, vill ha min hund på festen, hon är en i familjen, min lilla tjej, allas ungar får ju vara med. Vad fyller barnen för funktion?
Självklart får var och en med husdjur, barn etc själva bestämma vem eller vilka de vill ha med på sitt bröllop. Men för en del är hunden/husdjuret en del av familjen och då får man respektera det.. Det är upp till var och en som gifter sig.
Jag tror det i den här debatten som började lugnt med en liten fråga om man ska ha med sitt husdjur på bröllop/fotona men som sedan gick över till "skulle du rädda ditt husdjur innan mig"... verkar handla om att en del inte vill eller kan acceptera eller förstå att ett husdjur kan betyda mer än en människa för vissa. Sluta upp att kritisera de som älskar sin djur. Det är bättre det än att hata, Tycka illa om eller på annat sätt enbart ha negativa tankar om en individ. Människa eller djur....
Skulle kunna tänka några foto med hästen. Bröllopsklädd i sommar gräset med en blank vacker springare.
Men rädd för fläckar på klänningen. HiHi inte så snygt.
Ravial
Jag gillade alltihop
Hejhej allihopa.
Jag har precise läst igenom hela den här tråden, å det gör mig ledsen att läsa sådan aggresivation.
Om man vill ha med hunden/katten eller annat djur på bröllopet och bröllops fotna är vill upp till brud paret. Man kan väl inte bry sig om vad gästerna tycker, det är ju inte deras bröllop.
Och allt om att djuren eller människan är viktigast är bara löjligt att diskutera. Alla tycker som dom tycker. Det kan ingen ändra på. Låt djur älskare, få älska sina djur precise som djur älskare låter er älska era barn. Det är skillnad från person till person.
Själv har jag idag två hundar av rasen rottweiler och min M2B å jag plannera att skaffa barn efter bröllopet. Vet inte idag om vi kommer ha med våra hundarn, men det är något vi vill ha, men vi tänker fortfarande hur vi ska lösa det mest praktiskt för hundar och oss.
Låt alla tycla vad dom tycker, snälla :)
Emeliez: Mycket bra skrivet! Tydligen provocerar det för mycket att vissa tycker om sina djur. Det är synd att man inte får älska den eller det man vill. Konstigt att folk kan ha åsikter om min förmåga att känna kärlek!
Mrs Smith
Det var inget snällt inlägg. Jag säger inte att du är korkad bara för att jag har helt motsatta åsikter från vad du har. Vissa åsikter som du har har jag absolut ingen respekt för. MEN JAG SKULLE ÄNDÅ RÄDDA DIG FÖRE VILKET DJUR SOM HELST.
Bullisklubben, så då kanske vi kan diskutera det där med kärlek? Om jag saknar kärlek till djur så kanske du och flera med dig här saknar den till sin medmänniska. Är det ena värre än det andra? Offra ett barn för sin hund. Och JAG blir kallad hjärtlös. Skärpning.
Jag ville diskutera den här frågan, och jag säger gärna min mening utan bomulliga omskrivningar. Men jag sjunker aldrig ALDRIG så lågt som till personangrepp.