• Gnappgnapp

Husdjur på bröllopet?

Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
    ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?

• Svar på tråden Husdjur på bröllopet?
  • Pippi Pelikan

Shakti: Då kanske du borde gifta dig med din hund istället för din man

• Shakti

Pippi Pelikan: Nej för det är inte lagligt. Och han kommer tvåa Men om jag skulle behöva välja mellan dem skulle jag lätt välja hunden! Det kommer andra män men ett liv utan hund skulle inte vara värt någonting för mig.

• Mi@

Hade ett tag funderat på hur sött det skulle vara med vår minste lille katt med en sidenkudde på ryggen med ringarna fastknutna komma intrippandes längs altargången... men såg sedan mardrömsscenariot där vi och prästen jagar en vettskrämd Lille Muj mellan bänkraderna för att få tag i ringarna!
    Dock hade det varit sött...

Vi ska nog inte ha med dem. Vi har fyra pälsbolllar och tar vi med en vill vi ju att alla ska vara med men då blir det nästan lite väl fullt tror jag, så de får stanna hemma!

• R&F (1/7 2006)

Mina "vet sin plats" och är bra uppfostrade. Trots det är de en stor del utav familjen. :)

• äntligen-06!

Klart hunden ska med!

• Stortån

Ja herregud. Jag bara skakar på huvudet.

Jag vidhåller att vi, trots att vi alla är biologiska varelser, är människor och därmed skiljer oss från djuren. Djur kan ju vara ett begrepp med fler dimensioner än den rent biologiska.

Till skillnad från de flesta andra här tycker jag inte om djur. Jag har träffat väldigt få hundar som jag gillat. Och jag ogillar verkligen katter, som är djur som utnyttjar människor. Över huvud taget tycker jag att djur är ohygieniska och inte går att lita på. Djur har inga känslor. De styrs av instinkter. De har ingen själ (om man nu ska kalla det det) och inget mänskligt intellekt. Jag får helt enkelt inte ut något av djur, även om de kan vara söta när de är små, precis som barn.

No disrespect, men att älska sin hund mer än sin man låter väldigt VÄLDIGT suspekt. Om min man älskade ett djur mer än mig skulle jag lämna honom bums.

Nu är detta min åsikt och inte avsedd att reta upp folk. Men det kanske kan klargöra litet varför jag tänker och tycker som jag gör.

• Linslus

Stortån; orkar inte kommentera annat än att djur VISST har känslor

• Too Be  gift nu

Jag respekterar att andra inte tycker om djur - det är ju deras val.

Men på vår bröllopsfest så är det våra släkter(som älskar våra hundar) och våra vänner (som dom flesta har egna hundar eller katter).
    Därför är det självklart att mina hundar ska vara med.
    Däremot hade jag givetvis inte tagit med dom till någon annans fest:)

Det kan nog vara svårt för dom som inte gillar djur att förstå dom känslor som vi djurägare kan få för våra djur:)
    Det är nog lika svårt för föräldrar att förstå att jag inte någonsin vill ha några barn.

• Pippi Pelikan

Jag håller med Stortån i det mesta hon skriver. Hemskt att folk värderar djur högre än människor.

Skulle ni i en nödsituation välja att rädd en människa, exempelvis er man, eller er hund? Hur kan ett djurliv vara mer värt än ett människoliv?

Svar på tråden Husdjur på bröllopet?