Husdjur på bröllopet?
Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?
Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?
Jag hoppas verkligen att _ingen_ tillåts ha med sig pälsdjur in i kyrkan?!
Ok, om man man väljer an vigsel utomhus eller liknande men _inte_ i kyrkan!
Hoppas också att alla ni som tänker ha era djur med er informerar om det i t.ex. inbjudan. Så att ingen allergiker behöver bli dålig och lämna festen. För att (som Shakita skrev)"anpassa sig" kan man bara göra om man fått veta villkoren för festen och dess deltagare och därmed kunnat tacka nej pga brudparets hund/katt.
Jag känner många djurägare men har aldrig bevittnat en vigsel eller en bröllopsfest där något av dessa djur närvarat.
Ravial
Så bra sagt! Att jag inte kom på det själv, att man kunde formulera det så
Juni-flickan: men om man låter sina husdjur hoppa upp i famnen på folk hit och dit så handlar det ju om ouppfostran.
Henax: Nej i kyrkan tror jag inte man får ha med hunden. Vi ska var utomhus, därför kan hon vara med. Sen är det ju beroende på lokal, men vi är på sommarstugan.
Hörde däremot om två hundgalningar som gifte sig. De tränade bruks med hunden, och där ingår budföring, alltså att sända den från en person till en annan. Då var det någon som sände in hunden med ringen mitt i och så skickade de ut den igen direkt. Var lite kul tycker jag!
Alla jag har bjudit känner mig så väl att de vet att hunden är med utan att jag behöver skriva det. De reagerar när det möter mig utan henne i hasorna... Men det är väl idé att göra det annars.
Stortån
Suck och stöööööön. Behaviourister har jag aldrig haft mycket till övers för
Det är precis den typ av åsikt du framför, att djur är maskiner utan känsloliv, som möjliggör det förtryck vi utsätter djur för i vårt samhälle. Tråkigt att du går miste om så mycket fint och så mycket kärlek här i livet. Förhoppningsvis så avstår du från att hålla husdjur och det är väl tur för djuren!
Varför skulle det finnas en motsättning i att älska sina barn och älska sin hund? Att se efter "de sina" är väl något människor gjort i alla tider? Tvåbent som fyrbent familjemedlem...
MsNordqvist: Vilket av det?
människor är djur.
Mrs Smith:
Nu får du passa dig! Diskutera hövligt eller lämna tråden!
Ravial
Jag tror nog att detta var stortåns mening att skapa debatt och precis som hon uttrycker vad hon tycker om hundar uttrycker jag vad jag tycker så om du inte gillar det kan väl du själv lämna forumet. Detta handlade från början om man skulle ha med sig hunden på bröllopet tills stortån och Pippi Pelikan kom in i debatten och skrev antihund inlägg.
Mrs Smith:
Jag tror alldeles säkert att det var Stortåns avsikt att skapa debatt och det är inget fel i det. Och en debatt är tråkig om alla tycker samma och ingen vågar säga sin åsikt. Men det du skrev var personliga angrepp och det accepteras inte av BT och passar inte i en debatt med vuxna och mogna människor. Klarar du inte av diskutera hövligt kan du gå ut tråden.