Husdjur på bröllopet?
Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?
Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?
Shakti
Tydligen provocerar det för mycket att vissa inte tycker om djur.
Det provocerar inte att folk inte tycker om djur, jag säger ju att folk får göra som de vill. Men det provocerar att folk inte tycker att jag får tycka om mitt djur.
Det verkar som om du är ganska provocerad.
Ja jag sa ju det!
Jag älskar min hund mest av allt! En annorlunda kärlek än den jag har till min sambo. Skulle jag tvingas välja mellan min sambo och min hund så väljer jag naturligtvis min sambo, även om det gör ont som fan att välja bort vovven! Att välja mellan en total främling och min hund måste jag ekänna är lite svårare. Har funderat på det innan jag läste den här tråden och jag TROR att jag kommer till att jag väljer bort min lilla älskling. TROR jag!
Min hund skulle jag inte ha med på mitt bröllop. Han skulle ju inte fatta vad det är för speciell dag, och dessutom finns det allergiker i min familj. Och att säga till sina syskon att de inte kanske kan komma för att jag ska ha med min hund på bröllopet och de kommer att bli snoriga..de e nog lite lågt. Då är det väl viktigare att de människor man bryr sej om är med, hunden fattar ju ändå inte varför dagen är speciell...!
min hund är absolut en familjemedlem! Däremot är det meningen att han ska va lägre ner i rangordningen än vad vi (jag och min sambo) är. Detta håller vi på och tränar nu, för han tror lixom att JAG är lägst.. suck för honom! Men det är mitt eget fel, det är ju jag som är en MÄNNISKA. Han är en HUND och gör som HUNDAR gör. Min uppgift som MÄNNISKA är att uppfostra HUNDEN och stå över honom. Därför kan man inte säga att människa och djur är lika värda. Med det menar jag inte att man inte skulle älska sitt djur tillräckligt för det. Hunden mår bäst när nån säger åt den vad den ska göra och hur den ska göra.
Men att säga som..vem det nu var.. att en hund inte har känslor eller mänskligt intellekt är lite fel.. Ok, mänskligt intellekt har de inte men alla hundar är intelligenta om man bara tränar och stimulerar dem. Känslor har de definitivt! Inte männskliga känslor, men de känner glädje, sorg, smärta och nyfikenhet precis som vi människor. Men de är ändå djur och ska inte förmänskligas! Säger jag som gärna vill tro att min hund är ett litet barn som behöver kläder och sånt..:D
Oj vad långt, och säkert lite osammanhängande och konstigt också, precis som jag :D
Jag älskar mina husdjur och älskar mänskor med. :) Skulle dock aldrig ta med dom på festen, eftersom de inte är anpassade för sådant liv. (Katter. :) Familjens gullehund skulle heller inte få komma, för han är rädd för stora folksamlingar och otrevliga ljud. )
Just det. Och jag har ju inte sagt att du inte får tycka om ditt djur. Jag har bara redogjort för min åsikt, vilken allt som oftast gått ut på att jag inte gillar djur. Jag behövde bara säga det, så fick jag en massa folk på halsen. Observera att jag hela tiden bara sagt min åsikt om djurs och människors värde. Aldrig har jag sagt att du eller någon annan inte har rätt att älska sina djur.
Stortån, är du den jag tror att du är :)
Hm, däremot skulle de kanske kunna få vara med på bröllopsfotot. Eller vid närmare eftertanke: Skulle beställa skild tid till fotografen och ta bilder med bara dom/bilder på dom + oss i vardagskläder.
Tar alltså inte ställning till debatten här i tråden (inte läst den) utan svarar bara på ursprungsfrågan.
oj, jag glömde visst bort ursprungstråden!
Jag skulle inte ha med min hund på mitt bröllopsfoto. Några ideer tror jag inte heller att jag har...Kanske bara att dom sitter framför er eller nåt..? Har inte så bra fantasi idag :)