• Gnappgnapp

Husdjur på bröllopet?

Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
    ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?

• Svar på tråden Husdjur på bröllopet?
  • Pumpkin

Pippi Pelikan

Varför skulle ett djurliv _inte_ vara mer värt än/lika mycket värt som ett människoliv?

• Too Be  gift nu

Pippi Pelikan
    Om jag var tvungen skulle jag rädda min M2B före våra hundar.
    Men jag skulle också rädda mina hundar före en okänd människa.

• HasseP

Jag skulle rädda en människa före våra hundar. Jag skulle till och med kunna rädda grannens ohängda ungar och min värsta fiende före våra hundar. Jag skulle kunna gå så långt att jag till och med räddade en fullständig främling. Kanske är du denne främling?

• Fru Cinderella

Det beror helt på vad djuret betyder. Mina katter betyder väldigt mycket för mig. Speciellt efter "vårdnastvisten" (Vet att det låter ironiskt) med min fd. sambo o att han hotade att döda dem om jag inte kom hem till honom.

Djur har en speciell plats i ens hjärta. De är alltid där när man behöver någon, de dömer ingen, de ligger på mig eller vid min sida när jag är sjuk, de lämnar mig aldrig o sitter vid dörren o väntar när jag kommer hem. En underbar känsla

• Stortån

Jag skulle offra vilket djur som helst för ett människoliv. Människor känner, älskar och behöver varandra. Ett djur är ett djur och nej, det har inte känslor på det sätt som människor har. Punkt.

Djur behöver inte varandra eller sin matte/husse på det sätt som människor behöver varandra. Djur sörjer eller älskar inte på det sätt som människor älskar och sörjer varandra. Allt på grund av att de inte har några tankar och ingen möjlighet att fungera mentalt som vi människor gör. Därför kan ett djurliv aldrig vara lika mycket värt som ett människoliv och tycker man det anser jag att man har helt galet konstiga värderingar.

TooBe

Det FÖRSTUMMAR mig att du skulle rädda dina hundar före en människa. Är det inte otroligt själviskt, tycker du? (en fråga bara)

Djur lever också en mycket kortare tid än människor är "programmerade" till att göra och även det anser jag är ett skäl till att ett djurliv aldrig aldrig aldrig kan jämföras med ett människoliv.

Ni som inte håller med mig. Om ni kunde rädda ett barns liv genom att ge upp er hunds liv (osannolikt scenario, jag vet, men play along), skulle ni inte göra det då?

Ursäkta att jag har styrt tråden bort från sitt ursprungliga innehåll. Men diskussionen är intressant.

• Fru Cinderella

... För övrigt så tycker jag i regel mycket bättre om djur än människor.

• aktuelle

Pippi Pelikan : de man känner bör ju vara medvetna om att man har hund så de lär ju hålla sig undan om de inte tycker om hundar eller om de är allergiska.

• Pippi Pelikan

aktuelle: om jag blev bjuden på bröllop hos ett par med hund skulle jag tänka: "Äntligen har jag möjlighet att umgås med dem en hel kväll, utan att behöva få rinnande näsa och medicinera"

Jag skulle ta för givet att hunden inte var med på bröllopet, är jag ensma om det?

• Pumpkin

Stortån

Jag tycker du ger dig ut på djupt vatten när du hävdar att djur inte har tankar...

_Cinderella_

Jag gillar oftast djur bättre än människor också

• Fru Cinderella

MsNordqvist

Stortån
    Det är inget du kan veta, om djur har tankar eller inte.

Svar på tråden Husdjur på bröllopet?